Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det här är ju bara mer autistiskt och verklighetsfrånvänt svammel. Det är ju ofta de facto varken kunder eller aktieägare som bestämmer utan korrupta kompisgäng, eller vad du nu vill kalla dem.
It's a conspiracy!
Vilken bra poäng r-tard.
Nej, löner sätts framförallt av aktieägare. Gå på ett styrelsemöte någon gång när du gått ut gymnasiet...
Citat:
Människor är generellt inte alls rationella och nyttomaximerande individer, det är grundproblemet med allt liberalt strunt.
Det vore ett problem om jag följde en skola av rationella förväntningar, det gör jag inte. Än mindre hjälper irrationalitet din statsidkande kåthet på traven.
Citat:
Det andra är att liberaler bygger upp märkliga fantasivärldar i sina huvuden där det liksom inte existerar kriminalitet, korruption och diverse mänskliga svagheter utan där alla springer runt och är "fria" och rationella.
Har inte påstått någonting i närheten, hur förbryllande oläskunnig kan man tillåtas vara egentligen?
Ser inte hur någonting av det du säger hjälps genom maktcentralisering i staten, där dessa saker enbart lyfts fram värre.
Citat:
Självfallet är det befogat med vissa skillnader i olika sammanhang och självfallet kan och får t.ex. ägaren till ett privat bolag köpa mineralvatten för hela vinsten och hälla ner detta i toaletten, om han så önskar. Det är inte alls detta diskussionen handlar om, men det fattar såklart inte autistliberaler.
Och varför kan inte marknaden, således människor som själva betalar, vara de som bestämmer vad folk ska ha? Jag tycker du har för mycket betalt, vad du än nu har betalt är det för mycket, så jag tycker staten ska gå in och ta alla dina pengar så du jobbar som en slav och ge dem till mig. Det är samma orimliga princip som du till synes försvarar i din råkorkade kommunism.
Är förolämpningen för övrigt att vi är för logiska och inte likt du bara känslomässigt drivna av olika djurliknande reflexer? Ja usch, vi är så "autistiska" som använder hjärnan till att tänka på hur saker borde vara, vi ska bara förkasta rationella värderingar och istället känna med magen? Du lyckades inte producera ett enda argument gällande varför jag har fel eller varför lönerna är orättvist ojämna, bara tomt gnäll och en underliggande konspirationsteori.
- fast Sune hade ju inte hållits ansvarig)