Citat:
Ursprungligen postat av cvot
Jag är så jävla trött på alla människor som klagar på löneskillnader när de själva inte har någon aning om vad de snackar om. Som vissa tidigare har skrivit så håller jag med om att banksektorn är riktigt sjuk i dagsläget, men det är ju inte bankernas fel utan snarare staten som stöttar dem om det skulle gå åt helvete.
Nej bankerna och judarna som äger och styr dem är helt oskyldiga, de är ju bara "entreprenööörer"...

Det är banker och andra företag som har infiltrerat och manipulerat politiken och lagstiftningen till sin egen fördel. Alla större företags och kapitalisters strävan är monopol, total makt och maximal profit, på vilket sätt som helst. Alla små autistliberaler tror dock på det absurda svamlet om nyttomaximerande egoistiska individer och att om företag bara fårvara fria så blir allting bra.
Citat:
Dessa VD:ar kanske jag inte unnar särskilt mycket men alla andra inom den privata sektorn (banker borträknat då) är värda varenda krona de tjänar.
Varför? Det finns ju massor av fondnissar och allt vad det heter som mer eller mindre ägnar sig åt kriminalitet och att blåsa investerarnas pengar. På vilket sätt "förtjänar" de sina pengar?
Citat:
Hur kan man tro att en person som antagligen har slitit hela sitt liv antingen med att starta upp ett eget företag eller att gå igenom en lång utbildning ska jämföras med en person som i stora drag har struntat fullständigt i vad allt som har med skola att göra för att sedan börja jobba som industriarbetare?
Det är ingen som jämför detta. Sanningen är ju dock att det sällan är några heroiska "self made men" utan ofta är skurkar och skojare.
Citat:
I vanlig ordning är det avundsjuka som härjar. Halva grejen med att vara VD är just att representera företaget och vara ansiktet utåt för att ta alla skit som aftonbladet och annan vänstermedia slänger ut varje vecka. Bara att kunna ta emot den skiten som VD är fan i mig värt mer än en det en industriarbetare gör.
Vad är det för skit "vänstermedia" angriper stackars VD:ar med hela tiden menar du? Du hallucinerar ju uppenbarligen. Dessutom så kryllar det ju av direktörer som kör företag i botten och fifflar på olika sätt.