Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Jag kan givetvis förstå din situation och hurpass jävligt det är, det är inte så att jag inte förstår - för det gör jag absolut.
Men jag förstår också verkställande direktörerna, dem leder ett framgångsrikt företag - givetvis sliter dem kanske inte så mycket fysiskt hela tiden som du tillexempelvis gör. Men under livet har de slitit med studier och arbetat sig uppåt, så tillslut förtjänar man också sin lön. Även om den är oerhört mycket högre än vad den borde.
Det kan tyckas väldigt idiotiskt, men jag tycker det är rättvist även om det inte är så, svårt att förstå right? Dock ser verkligheten ut så. Fysiska jobb kräver inte samma expertis oftast och nyutbildade kan lätt ersätta folk med erfarenhet efter lite övning - vilket leder till en konkurrans. Klarar man inte jobbet så är det tack hejdå.
Medans en VD oftast är vald pga personliga drag såväl som karriäristiska med en bakomliggande tanke.
min före detta chef(VD) fick sitt jobb pga han gifte sig med ägarens barn, han gjorde inget speciellt, var hans fru som skötte det mesta, och så hade han ju 4 tjejer som jobbade för han, tex betalade ut löner, köpte in nytt matriel etc...
det han gjorde var att komma in med en ny BMW varje 6e månad, kom in på frukosten och slängde iväg några skämt och föresökte skapa kompis känsla, var inte heller han som avskeda/anställde folk, han hade en anställd till att göra det med
nu var detta inget speciellt stort företag, omsätter ca 1 miljon om dagen bara.
och vad tror du hans 2 söner får för jobb när deras privitskola är klar ? jo den ene tar över företaget av farfar och den andra får VD positionen av fadern.....
nä, jäkla finger rullande lökar.
och om ALLA som har ett hårt jobb skulle sluta omedelbart(fan kul att se vad som hade hänt med sverige, inga poliser, inga chaffisar, ingen som tillverkar något) och börja studera till ekonom, ingenjör, matematiker etc...
vem skulle göra grund arbetet när alla studerar eller söker chefs positioner ?
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tänk dig att killen som har lön på 27 miljoner betalar 837 000 tusen i skatt(jag tog 31%) medans den som 27 tusen bara behöver tala 8370 kr i skatt. Fan vad orättvist!!!!!!!!!!!
Du är ingen svetsare va?? du verkar ha en IQ som en VD :P
läs matte igen