Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-29, 01:55
  #1
Medlem
Tjena! Allting började i onsdags förra veckan efter min träning. Jag duschade som vanligt efteråt och tog tops. Mitt högra öra klarade av det helt perfekt men sedan kom jag till de vänstra och det slog till lock och min hörsel minskade något enormt.

Vi antog att det var en vaxpropp och köpte örondroppar (Revaxör) och har kört på det nu 1 vecka. Eftersom att det har minskats vid vissa tillfällen och har börjat höra lite mer så har jag ansett att det inte har varit lönt att gå till doktorn. Förens nu ikväll.

Tog dropparna runt 21-tiden och det satt i 60 minuter (som beskrivningen anger) sedan sköljde jag ur det. Dock idag fick jag fruktansvärt ont och har legat med det sen ja, runt 22.15 tiden och det är sjukt jobbigt. Kan inte alls sova på min vänstra sida eller så.

Någon som varit med om detta förr? Kan det vara öroninflammation? Nu till problemet, har verkligen inte tid att gå till doktorn förens fredag, kan detta vara farligt?
Citera
2012-02-29, 02:10
  #2
Medlem
F.B.Dases avatar
Du skriver "vi antog". Då är ni två (eller) fler och den andra kunde tagit en ficklampa och kikat i örat för att se om det satt någon propp (Ärligt talat så känner jag ingen som haft problem med öronpropp).
Det mest sannolika av din beskrivning kallas för öroninflammation. Beror det på bakterier kan man få penicillin eller annat antibiotika av doktorn. Men det läker ofta ut av sig självt och du har ju redan gått med det en vecka. Typiskt symptom är just att det inte går att ligga på ena sidan (om man har enkelsidig öroninflammation). Tag Panodil eller annat smärtstillande, palla upp några kuddar så du halvsitter i sängen så går det nog lättare att härda ut.
Citera
2012-02-29, 02:12
  #3
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Vid värk i örat ska du inte droppa i nåt eller spola. Det kan röra sig om en öroninflammation ja och det som kan hända är att trumhinnan värker sönder. Det känner du för då försvinner alla smärta. Det är inte farligt men kan upplevas obehagligt och KAN ge ärr på trumhinnan. Ta nässpray och värktabletter som är antiinflammatoriska och försök komma iväg till doktorn så snart du kan och pilla inte där i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback