Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-28, 20:27
  #1
Medlem
zamiocs avatar
När man vart fjorton och fått tjuvköpt cigg hos turken och även öl så höll man på med konstigheter.

Dessa var att elda på filtret innan rökningen för ryktet sade; Glasfiber sätter sig i halsen och gör skada.
Så att bränna det lite, smälte glasfibert så det inte kunde inhaleras.

Att sk. "Tappa" på ölen gjorde att ev tryck lugnade sig så det inte "pyste" ur för mycket kolsyra ev. skum.

Vad mer hade man för sig i denna ålder som man gick på och trodde hjälpte i olika former?

(Hitta ingen tråd efter sök som platsa det jag skriver om men känn er fria mod:s att sätta i rätt tråd)
Citera
2012-02-28, 20:30
  #2
Medlem
Det där med att tappa på burken för att minska tryck känner jag inte till. Här borta var det bara för att köra den här, där öppnandet av burken får utgöra de två sista tonerna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shave_a...rcut,_two_bits

Här blåser man även på filtret för att bli av med glasfibret.
Citera
2012-02-28, 20:34
  #3
Medlem
LightClouds avatar
Det dök väl upp någon tråd för ett tag sedan som handlade om att man vänder en cigarett upp och ned i ett nyöppnat paket, så blir den upp och nedvända en lyckocigarett som man röker sist?
Citera
2012-02-28, 20:40
  #4
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det dök väl upp någon tråd för ett tag sedan som handlade om att man vänder en cigarett upp och ned i ett nyöppnat paket, så blir den upp och nedvända en lyckocigarett som man röker sist?

Ja lyckociggen! helt glömt... haha.

Sedan banka man på ciggpaketet uppochner för packa tobaken för det skulle brinna långsammare, vilket man än ser i dag ute bland diverse.

Ryckte om att "Lucky strike" skulle ha haft en joint i vissa paket var med en komik.
__________________
Senast redigerad av zamioc 2012-02-28 kl. 20:45.
Citera
2012-02-28, 20:47
  #5
Medlem
nicodeas avatar
Elda på filtret gjorde jag aldrig,men däremot slicka på ciggen för o få den o brinna saktare haha.. men tappa ölen ja..om du me d menar att man knacka på den 3 ggr för att den inte skulle skumma över.. va gjorde man annars... man gjorde hål i ölburken för o dricka fortare... sörpla skum för man trodde att d va mest alkohol där...haha lyckocigg ja d ha ja faktiskt hållt på me på äldre dar oxå
Citera
2012-02-28, 20:50
  #6
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicodea
Elda på filtret gjorde jag aldrig,men däremot slicka på ciggen för o få den o brinna saktare haha.. men tappa ölen ja..om du me d menar att man knacka på den 3 ggr för att den inte skulle skumma över.. va gjorde man annars... man gjorde hål i ölburken för o dricka fortare... sörpla skum för man trodde att d va mest alkohol där...haha lyckocigg ja d ha ja faktiskt hållt på me på äldre dar oxå


HAHA nu blev jag glad!! PRECIS göra hål på burken på motsatt sida så luften kom in, ölen trilla ner som inget hade hänt!
Citera
2012-02-28, 20:50
  #7
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Ja lyckociggen! helt glömt... haha.

Sedan banka man på ciggpaketet uppochner för packa tobaken för det skulle brinna långsammare, vilket man än ser i dag ute bland diverse.

Ryckte om att "Lucky strike" skulle ha haft en joint i vissa paket var med en komik.
Det är väl dock sant att det var så på tidigt 1900-tal, därav namnet. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2012-02-28, 21:00
  #8
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timie
Det är väl dock sant att det var så på tidigt 1900-tal, därav namnet. Eller är jag helt ute och cyklar?

https://www.flashback.org/t739832
Citera
2012-02-28, 21:01
  #9
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timie
Det är väl dock sant att det var så på tidigt 1900-tal, därav namnet. Eller är jag helt ute och cyklar?

http://www.snopes.com/business/secret/luckies.asp

Som ovan men många trodde det.

jag var väldigt skeptiskt mot det påhittet men ja vissa trodde det.

Du har rätt, en fjortisperiod det med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback