2014-07-09, 04:44
Medlem
MrWins avatar
En konsekvens av skatte- och bidragssamhället.

Tankeväckande.
Citera
2014-07-09, 05:09
Medlem
JPs avatar
Jag kräver ökade resurser till forskning som möjliggör en manlig motsvarighet till insemination för singlar, dvs en form av artificiell livmoder/kuvös med ett donerat ägg i som man sedan kan befrukta med sina egna spermier. Visst det kanske kostar, men jämställdhet måste få kosta! Man kan inte sätta en prislapp på jämställdhet! Vi har råd med jämställdhet!

Obs! Blott en sarkastisk provokation.
Citera
2014-07-09, 07:34
Medlem
Att råda bot på kvinnors ofrivilliga barnlöshet är viktigare än singelmäns verkar vara fallet.
Kvinnorna får väl hitta en partner för helvete vilket också är lättare för dem än män. Nätdejting gör ju att de kan välja bland många potentiella partners. Det är oftast omvänt för män så jag fattar inte problemet. Välj och vraka.

Det är ju bara en sida av det. Den viktigaste är ändå närvaron av en pappa. Som pappa själv vet jag hur viktig jag är för mina barn.

Så sjukt det börjar bli nu...
Citera
2014-07-14, 14:33
Medlem
mendokses avatar
Citat:
– När jag önskade mig barn, och inte hade någon pojkvän, var det ett relativt enkelt val, säger Ida Risberg, 34.

Citat:
Allt fler singelkvinnor blir gravida på danska fertilitetskliniker.
– Jag tror att jag kan uppfostra och älska barn helt på egen hand, och att jag gör ett lika gott jobb som andra föräldrar, säger Ida.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19214800.ab

Vilken fantastisk framtid vi har att vänta.
Citera
2014-07-14, 14:43
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19214800.ab

Vilken fantastisk framtid vi har att vänta.

Mentalvårdare kommer att behövas, det är säkert.
Citera
2014-07-14, 15:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det ses som kvinnans frigörelse att inte behöva en man för att avla och fostra ett barn och att det är kvinnans rätt.

I inseminationskedjan finns det dock män (förutom spermadonatorn) som deltar i arbetet. Vidare deltar vi män till barnets försörjning, fostran och livsföring genom att t ex betala skatt och producera varor och tjänster.
Varför ska vi män ställa upp på det?

Dessutom är inte barn enkom en accessoar för kvinnors självförverkligande.

Och vi män är inga drönare.
Citera
2014-07-14, 16:14
Medlem
Hon hade givit upp om män stod det i artikeln. Så hon skaffade barn ändå med hjälp av insemination från nån som runkat av kuken.
Ok.

Om jag hade gett upp om kvinnor men ville bli pappa. Hur gör jag då? Kan nån förklara TACK?!
Citera
2014-07-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det våras för radikalfeministerna. En värld där män inte behövs för att skaffa barn och där papparollen är helt obsolet nalkas. Se även till att avskaffa "han" och "hon" och införa "hen" så är mänsklighetens regression till amöbastadiet fullbordad.

http://www.dn.se/nyheter/politik/insemination-for-singlar-splittrar-alliansen

KD står nu som enda förnuftiga partiet i den här debatten. Förutom att man är det enda partiet (möjligtvis undantaget SD, men de är väl för upptagna med sina invandringsfrågor för att ha en åsikt) som inte fullt ut accepterar den pseudovetenskapliga PK-idiotin som kallas "könsmaktsordningen" så är man de enda som faktiskt tycker att det finns andra intressen än kvinnors rättigheter (t.ex. mäns rättigheter, barns rättigheter, eller helt enkelt att alla människor ska ha lika rättigheter oavsett kön). KD går från klarhet till klarhet. Jag hoppas bara att de kan stå fast vid sina värderingar och torgföra dem på ett snyggt sätt så att folk börjar se dem som ett vettigt alternativ till den PK-hysteri med radikal statsfeminism som råder.

Så vad tycker ni om insemination för singlar, även i ett större perspektiv där man gör sitt bästa för att helt avskaffa mansrollen?
Jag ser inget problem med insemination för singlar. Om man verkligen vill bli förälder men inte har hittat rätt partner så tycker jag att det är helt okej. Man är ju inte en sämre förälder för att man är singel.
Citera
2014-07-14, 19:21
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag ser inget problem med insemination för singlar. Om man verkligen vill bli förälder men inte har hittat rätt partner så tycker jag att det är helt okej. Man är ju inte en sämre förälder för att man är singel.

Att tillåta insemination för singelkvinnor betyder ju dock också att fler barn kommer växa upp med endast en förälder samt att det blir fler män som blir barnlösa.
Senast redigerad av mendokse 2014-07-14 kl. 19:26.
Citera
2014-07-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jaha, så hur går det till då om jag vill bli pappa? Intressant utlägg...
Citera
2014-07-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Jaha, så hur går det till då om jag vill bli pappa? Intressant utlägg...

Det är väl inte så svårt för dig att bli pappa om du vill bli det. Annars finns det väl spermadonation... Finns ju en del som väljer öppen donation vad jag har hört, där man vet vem som har donerat och där man har viss kontakt.
Citera
2014-07-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Att tillåta insemination för singelkvinnor betyder ju dock också att fler barn kommer växa upp med endast en förälder samt att det blir fler män som blir barnlösa.

Så många kvinnor är det inte som väljer att insemineras, de är ytterst få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in