2014-05-17, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Inte alltför upprörande, och det föds alldeles för få barn i Sverige.

Bland det mest oansvariga jag har hört. Ska även gymnasieungdomar och arbetslösa skaffa barn för att det "föds alldeles för få barn i Sverige"?
Citera
2014-05-17, 11:08
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Så kommer den här lagen trummas igenom 1 juli 2015.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/singlar-far-ratt-till-konstgjord-befruktning
Utredningen tror att cirka 2000 ensamstående kvinnor kommer att inseminera sig varje år. P g a vårt generösa bidragssystem tror jag att det blir betydligt fler än så.

De här familjerna är naturligtvis berättigade till alla bidrag som barnfamiljer i övrigt har. Kommer barnlösa män att vilja finansiera detta i längden?

Tror vi män måste sätta oss in i vad som pågår och protestera mera högljutt.

Hoppas verkligen att riksdagen tar sitt förnuft till fånga och röstar ner det här förslaget. Fast det lär väl inte hända, om inte KD + SD som genom ett trollslag plötsligt får 51% av mandaten. Sånt jävla hyckleri. Först poängterar man hur viktig pappan är för barnet, att pappor måste ta mer ansvar osv, sedan är man villig att helt avskaffa pappan - på landstingets bekostnad. Absurt.
Citera
2014-05-17, 11:20
Medlem
Det här landet håller på att fullständigt spåra ur. Och den stora massan går på det. Vägen till landets totala sammanbrott kommer på valdagen...
Citera
2014-05-17, 11:30
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Så, att du är förolämpad är ett argument?

Jag har skrivit 33 inlägg i denna tråd. Du är välkommen att bemöta dem.
Citera
2014-05-17, 11:33
Medlem
Babianens avatar
Vad tror ni andra kvinnor kommer tänka när de ser en singel mamma genom insemination? a) Så vill jag också vara b) DO NOT WANT! Jag ska börja ta den i 2an så min man inte lämnar mig.

Citat:
As the only single woman in my son’s mommy-and-me group, I used to listen each week to a litany of unrelenting complaints about people’s husbands and feel pretty good about my decision to hold out for the right guy, only to realize that these women wouldn’t trade places with me for a second, no matter how dull their marriages might be or how desperately they might long for a different husband. They, like me, would rather feel alone in a marriage than actually be alone, because they, like me, realize that marriage ultimately isn’t about cosmic connection—it’s about how having a teammate, even if he’s not the love of your life, is better than not having one at all.

The couples my friend and I saw at the park that summer were enviable but not because they seemed so in love—they were enviable because the husbands played with the kids for 20 minutes so their wives could eat lunch. In practice, my married friends with kids don’t spend that much time with their husbands anyway (between work and child care), and in many cases, their biggest complaint seems to be that they never see each other. So if you rarely see your husband—but he’s a decent guy who takes out the trash and sets up the baby gear, and he provides a second income that allows you to spend time with your child instead of working 60 hours a week to support a family on your own—how much does it matter whether the guy you marry is The One?

Citat:
But then my married friends say things like, “Oh, you’re so lucky, you don’t have to negotiate with your husband about the cost of piano lessons” or “You’re so lucky, you don’t have anyone putting the kid in front of the TV and you can raise your son the way you want.” I’ll even hear things like, “You’re so lucky, you don’t have to have sex with someone you don’t want to.”

The lists go on, and each time, I say, “OK, if you’re so unhappy, and if I’m so lucky, leave your husband! In fact, send him over here!”

Not one person has taken me up on this offer.

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2008/03/marry-him/306651/
Citera
2014-05-17, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Bland det mest oansvariga jag har hört. Ska även gymnasieungdomar och arbetslösa skaffa barn för att det "föds alldeles för få barn i Sverige"?
Varför inte?
Det enda som behövs är att ändra reglerna, så de får ut en riktig försäkring först och jobbar sen.
Ska den arbetslösa slösa bort sitt liv och skaffa barn när den fått jobb, då är det bättre den skaffar barn och sen jobbar, mindre samhällsslöseri.
Barnen blir smartare och friskare med unga föräldrar(som är vuxna).
Citera
2014-05-17, 11:36
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Inte alltför upprörande, och det föds alldeles för få barn i Sverige.

Sverige kan (per capita) fortsätta att vara ett land med fred och välstånd även med en sjunkande befolkning om det är rätt människor som föder de barn som ändå föds.
Citera
2014-05-17, 11:40
Bannlyst
Många tror att barn med 2 föräldrar har ett drömliv, det är inte alltid så, de bråkar ofta, de ska umgås med varandra och vill inte umgås med barnet, de skiljer sig och då bråkar de verkligen, barnet hamnar i kläm, får åka mellan 2 hem.
Det behöver inte vara bra med pappa och mamma.
Många barn bor redan med endast 1 förälder.
Vi slipper skenäktenskap och insemering finns redan, fast de åker till Danmark.
Citera
2014-05-17, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Sverige kan (per capita) fortsätta att vara ett land med fred och välstånd även med en sjunkande befolkning om det är rätt människor som föder de barn som ändå föds.
Ja, så istället för att importera Somalier, så kan vi få svenska barn via insemination.
Det är så många Svenska killar som absolut inte vill ha barn och är rädda att bli pålurade ett, då är insemination ett bra alternativ.
Citera
2014-05-17, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag vänder mig mot att samhället skall betala för all typ av insemination.

Om man inte klarar av att få barn på det "vanliga" sättet, så är det förmodligen naturen som försöker antyda att man helst bör låta bli att sprida sina gener.
Citera
2014-05-17, 11:47
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Ja, så istället för att importera Somalier, så kan vi få svenska barn via insemination.

Båda alternativen är dysgeniska.
Citera
2014-05-17, 11:56
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vänder mig mot att samhället skall betala för all typ av insemination.

Om man inte klarar av att få barn på det "vanliga" sättet, så är det förmodligen naturen som försöker antyda att man helst bör låta bli att sprida sina gener.

Kanske det. I alla fall om anledningen är att man väntat för länge med att försöka skaffa barn och/eller under tiden levt ett fertilitetsförsvagande liv. Det bästa är förstås om ens föräldrar uppfostrar en på ett
sätt som möjliggör tidig och stabil familjebildning och att de är beredda att stödja en praktiskt och ekonomiskt i detta syfte. Tyvärr råder det ett familjedestabiliserande sentiment och samhällssystem i Sverige och många andra länder. Ensaminseminering av kvinnor är bara ett av många steg i denna sorgliga riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in