2014-07-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det är väl inte så svårt för dig att bli pappa om du vill bli det. Annars finns det väl spermadonation... Finns ju en del som väljer öppen donation vad jag har hört, där man vet vem som har donerat och där man har viss kontakt.
Nej jag vet inte hur det går till om man som singelman vill bli pappa... Det verkar inte så svårt som du skrev så förklara gärna.
Eftersom jag redan är pappa vill jag fråga för en singelmans räkning.
Senast redigerad av shutthefuckup-1 2014-07-14 kl. 20:16.
Citera
2014-07-14, 20:27
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Så många kvinnor är det inte som väljer att insemineras, de är ytterst få.

Hur många är det?
Citera
2014-07-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hur många är det?

Det är ytterst få. Knappast ett samhällsproblem som ni vill få det till.
Citera
2014-07-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Nej jag vet inte hur det går till om man som singelman vill bli pappa... Det verkar inte så svårt som du skrev så förklara gärna.
Eftersom jag redan är pappa vill jag fråga för en singelmans räkning.

Jag har redan skrivit hur du kan göra.
Citera
2014-07-14, 22:17
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit hur du kan göra.
Nej. Var då?
Citera
2014-07-15, 07:11
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Det är ytterst få. Knappast ett samhällsproblem som ni vill få det till.

Men hur många är ytterst få? Du verkar ju veta hur många det är men jag har ingen aning, därför jag frågar.
Citera
2014-07-16, 10:35
Medlem
Hon sket i att svara när hon inte hade nåt att komma med... både på min och din fråga.
Citera
2014-07-16, 11:04
Medlem
Törnskatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Men hur många är ytterst få? Du verkar ju veta hur många det är men jag har ingen aning, därför jag frågar.

Ungefär 4 procent av alla barn som föddes i Sverige 2011 kom till genom assisterad befruktning. Hur många av kvinnorna som är singlar förs det ingen statistik på.

Kom ihåg siffran i huvudet från tidigare läsning av någon artikel. Vet dock inte vilken, så jag letade även fram en källa åt er där samma siffra nämns: http://mvt.teknomedia.se/asikter/ledare/?articleid=8356616
Senast redigerad av Törnskatan 2014-07-16 kl. 11:13.
Citera
2014-07-16, 11:19
Medlem
Denna siffra kommer att öka nu när kvinnorna kan skaffa barn själva i Sverige. Man ropar på att män och pappor ska vara mer närvarande i barnens liv samtidigt som männen i det här sammanhanget inte behövs. Detta går ej ihop!!

Min fråga är dock fortfarande obesvarad.

Hur gör man som singelman om man vill skaffa barn i Sverige?
Citera
2014-07-16, 12:14
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Denna siffra kommer att öka nu när kvinnorna kan skaffa barn själva i Sverige. Man ropar på att män och pappor ska vara mer närvarande i barnens liv samtidigt som männen i det här sammanhanget inte behövs. Detta går ej ihop!!

Min fråga är dock fortfarande obesvarad.

Hur gör man som singelman om man vill skaffa barn i Sverige?

Det gamla hederliga sättet. Hittar en kvinna som vill föda ens barn.
Dock är det ju redan mycket svårare för en man att göra det än det är för en kvinna att hitta någon att skaffa barn med. Det blir knappast lättare när kvinnor i Sverige kommer kunna köpa ett barn på spermakliniken som kommer bli 195 och ha gröna ögon.
Senast redigerad av mendokse 2014-07-16 kl. 12:23.
Citera
2014-07-16, 12:27
Medlem
Om man inte kan attrahera och bygga ett stabilt förhållande med en av motsvarande kön så bör man inte heller skaffa barn. Ett barn är inte en jäkla accessoar eller en rättighet. Det är ett stort ansvar och om man inte kan bygga ett stabilt förhållande så är man bevisligen inte stabil nog att skaffa barn.
Citera
2014-07-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Om man inte kan attrahera och bygga ett stabilt förhållande med en av motsvarande kön så bör man inte heller skaffa barn. Ett barn är inte en jäkla accessoar eller en rättighet. Det är ett stort ansvar och om man inte kan bygga ett stabilt förhållande så är man bevisligen inte stabil nog att skaffa barn.

Precis. Kvinnor behöver inte uppfylla de få krav de har för att få en partner till skillnad från männen som har en lång lista med krav. Det fattar inte kvinnor och de kommer aldrig fatta det nån gång.

Kvinnor kan skaffa barn utan män, även genom att välja vilket utseende det är på donatorn.

Om det nån gång blir jämställt i Sverige skulle jag också vilja välja den perfekta modern som kan ta emot min sperma. Nej, visst ja det hade jag redan gjort, men för alla singelmän då? Det var väl jämställdhet vi skulle ha eller??!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in