2012-04-13, 12:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, absolut för alla kom ju gå till samma spermabank i samma by och där har de bara två donatorer åt gången tillgängliga - som byts var tionde år ..... Ja, jestanes - det förstår man ju, vilken inavel en sådan ordning kommer att leda till .....

När en donator kan ge upphov till 1000 eller fler barn, istället för två-tre, så ökar så klart risken betydligt, särskilt som kontollen lär brista.
Citera
2012-04-13, 12:32
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
När en donator kan ge upphov till 1000 eller fler barn, istället för två-tre, så ökar så klart risken betydligt, särskilt som kontollen lär brista.

Ja, finns det inga problem i en metod, så måste man ju hitta på sådana.
Ditt problem är att män inte får känna sig delaktiga.
Citera
2012-04-13, 12:55
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Inga missförstånd upstår heller vid insemination. Vad är det som är så jobbigt att förstå?

Lilla gumpelumpan! Nu föreslår jag att du slutar kommentera på mina inlägg så ska jag sluta svara på dina. Din dumhet når inga gränser och ditt guldfisksminne är häpnadsväckande.

Dra åt helvete!

Mvh

Stiffnipples
Citera
2012-04-13, 16:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Ja, finns det inga problem i en metod, så måste man ju hitta på sådana.
Ditt problem är att män inte får känna sig delaktiga.

Mitt problem är att staten uppmuntrar till massproduktion av faderslösa barn - en tragedi på det individuella planet och en problemgenerering på samhällsnivå. Som ansvarsfull man, och far, så behöver jag inte uppfinna några problem alls - samhället är fullt av dessa redan och deet räcker med att se sig omkring.
Citera
2012-04-13, 18:01
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Mitt problem är att staten uppmuntrar till massproduktion av faderslösa barn - en tragedi på det individuella planet och en problemgenerering på samhällsnivå. Som ansvarsfull man, och far, så behöver jag inte uppfinna några problem alls - samhället är fullt av dessa redan och deet räcker med att se sig omkring.
Kunde inte hålla med mer.

Har arbetat på ett stort behandlingshem för ungdomar , både flickor och pojkar. Det var en ofantligt stor del av dessa pojkar som var, håll andan nu, faderslösa eller alldeles för lite kontakt med sin far enligt dom själv.

För många flickor skulle jag vilja säga att många hade en problematisk relation med sin mor. Inte i lika hög utsträckning som med sin pappa.

NEJ, jag vet att detta inte är ett absolut faktum för alla, men det är min egen emperi efter en inte obetydlig tid tillsammans med dessa ungdomar ( ~ över 250 st. ) under ett par års tid.
Citera
2012-04-13, 23:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kunde inte hålla med mer.

Har arbetat på ett stort behandlingshem för ungdomar , både flickor och pojkar. Det var en ofantligt stor del av dessa pojkar som var, håll andan nu, faderslösa eller alldeles för lite kontakt med sin far enligt dom själv.

För många flickor skulle jag vilja säga att många hade en problematisk relation med sin mor. Inte i lika hög utsträckning som med sin pappa.

NEJ, jag vet att detta inte är ett absolut faktum för alla, men det är min egen emperi efter en inte obetydlig tid tillsammans med dessa ungdomar ( ~ över 250 st. ) under ett par års tid.

Det tror jag alldeles säkert. Tänk i dagens samhälle; ingen far hemma, bara kvinnor på dagis, nästan bara kvinnor i skolan. För många barn kan det dröja tills gymnasiet innan de regelbundet träffar en vuxen man. Bara jämnåriga pojkar.
För flickor innebär det att de inte vet vad de kan förvänta av en vuxen man när de når vuxen ålder, utan måste skaffa sig den "kunskapen" genom att iaktta sina jämnåriga pojkkamrater. Pojkarna har inga verkliga manliga förebilder, och vet inte hur de ska bete sig.
Det är ju inte att undra på att barn och ungdomar blir vilsna.

Barn behöver sina fäder, och det är illa gjort att beröva dem detta stöd i livet.
Citera
2012-04-14, 03:41
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Det tror jag alldeles säkert. Tänk i dagens samhälle; ingen far hemma, bara kvinnor på dagis, nästan bara kvinnor i skolan. För många barn kan det dröja tills gymnasiet innan de regelbundet träffar en vuxen man. Bara jämnåriga pojkar.
För flickor innebär det att de inte vet vad de kan förvänta av en vuxen man när de når vuxen ålder, utan måste skaffa sig den "kunskapen" genom att iaktta sina jämnåriga pojkkamrater. Pojkarna har inga verkliga manliga förebilder, och vet inte hur de ska bete sig.

Barn behöver sina fäder, och det är illa gjort att beröva dem detta stöd i livet.

Varför tror du att homosexualitet är inne nuförtiden?
Citera
2012-04-14, 18:59
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:

Lägg därtill mamman som ska stå för den kvinnliga förebilden:

*Singel med knepig social förmåga: aldrig klarat av ett förhållande med en man så att det resulterat i ett barn.
*Medelålders, snudd på åldrig: hon inseminerade sig när "klockan började ticka", alltså runt 40.
*Har det dock, troligen, materiellt välbeställt: inbillar sig att pengar kan köpa lycka.
*Bekantskapskretsen består av likasinnade pk-ja-sägare. Dom som yttrade kritik valdes bort för dom hade ju "fel" åsikter. En onyanserad världsbild för barnet.

Där är förutsättningar för ett barn att skapa sig en identitet.

Verkar som att svenska flams-trams feminister tror att dom är Madonna. Sure, alla svenska 40+ män är George Clooney/Brad Pitt.
Citera
2012-04-14, 20:39
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra

*Singel med knepig social förmåga: aldrig klarat av ett förhållande med en man så att det resulterat i ett barn.
*Medelålders, snudd på åldrig: hon inseminerade sig när "klockan började ticka", alltså runt 40.
*Har det dock, troligen, materiellt välbeställt: inbillar sig att pengar kan köpa lycka.
*Bekantskapskretsen består av likasinnade pk-ja-sägare. Dom som yttrade kritik valdes bort för dom hade ju "fel" åsikter. En onyanserad världsbild för barnet.

Verkar som att svenska flams-trams feminister tror att dom är Madonna. Sure, alla svenska 40+ män är George Clooney/Brad Pitt.

Det där beror på att kvinnor haussar sina relationsodugliga väninnor och ger dem ett vekt självförtroende baserat på rent skitsnack. När den relationsodugliga väninnan lämnat rummet så snackar alla hennes "vänner" om vilken idiot hon är. Det är verkligen inte schysst att avskärma en individ längre bort från verkligheten än vad den redan är.

Att inkludera en individ i beroendeställning till en sådan kvinna skapar ett monster som får dess moder att framstå likt ett helgon.
Citera
2012-04-14, 20:45
Medlem
gavlips avatar
Är det nån som är sugen på att bli inseminerad? Jag kan tänka med att betala lagstadgat underhåll också.
Citera
2012-04-14, 22:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra

Ja, inte är det en bra kvinnlig förebild. Narcisism är ingen god egenskap för en god mor.
Citera
2012-04-17, 01:49
Medlem
Så mycket negativet och bitterhet. Tycker det är hur bra som helst att detta blir lagligt i Sverige... Verkar som om det är många bittra män här som nu ser att det kommer minska raggen på krogen. Ringde kliniken i Danmark för några veckor sedan... och det är t.o.m väntetid på konsultations samtal just nu...
Männen idag kanske skulle skärpa till sig lite så kvinnor igen kan börja känna att det är värt att de ska skaffa fader/pappa till sitt barn. Många män som ser kvinnor som objekt idag, tyvärr så har detta blivit resultatet av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in