hej. sitter på jobbet. tog med mig 2 avokado jag tänkte avnjuta.
var jättesugen på dom, och högg in med en kviv för att dela dom. döm om min förvåning när dom var stenhårde inuti?
så nu till frågan: finns det ngt sätt att få dom att mogna och bli mjuka rekordsnabbt? eller finns det ngt annat jag kan göra med dom istället?
hej. sitter på jobbet. tog med mig 2 avokado jag tänkte avnjuta.
var jättesugen på dom, och högg in med en kviv för att dela dom. döm om min förvåning när dom var stenhårde inuti?
så nu till frågan: finns det ngt sätt att få dom att mogna och bli mjuka rekordsnabbt? eller finns det ngt annat jag kan göra med dom istället?
Lägg dom i en påse med äpplen. Brukar hjälpa rätt bra.
nu har jag:
låtit avokado ligga i plastpåse. noll resultat.
har lagt dom i jätte varmt vatten en bra stund. inget resultat.
micrade dom, varav ena sprängdes i micron. o sen var dom fortsatta hårda.
ser ut att få gå hungrig i natt på jobbet.
Lägg dem tillsammans med tomater om du har möjlighet. De utsöndrar något ämne vilket får frukt att mogna snabbare, enligt nån husmor iaf. Tar dock längre tid än du önskar antar jag. Ett tips är att klämma på dem nästa gång i affären
micrade dom, varav ena sprängdes i micron. o sen var dom fortsatta hårda.
ser ut att få gå hungrig i natt på jobbet.
Lade du verkligen in avacadon hel i micron?
Trodde i min enfald att det var underförstått att du först skalar och skivar, sedan lägger i en skål, och slutligen kör in i micron. Funkar hur bra som helst.
Lägg dem tillsammans med tomater om du har möjlighet. De utsöndrar något ämne vilket får frukt att mogna snabbare, enligt nån husmor iaf. Tar dock längre tid än du önskar antar jag. Ett tips är att klämma på dem nästa gång i affären
har inga tomater här på jobbet. det enda jag har e avokado.
Lade du verkligen in avacadon hel i micron?
Trodde i min enfald att det var underförstått att du först skalar och skivar, sedan lägger i en skål, och slutligen kör in i micron. Funkar hur bra som helst.
hahahhaa! o jag kände mig ju så här ------->
o på detta smakar nu avokadona skit.
Att snabbmogna en avocado på några minuter låter sig inte göras. Micro-tricket har jag aldrig hört talas om, men blir inte avocadon lite varm, eller åtminstone ljummen då?. Har man ett dygn på sig fungerar äppeltricket plus varm plats utmärkt.
Att hitta en ätmogen avocado i affären är inte lätt. Antingen är de gröna och stenhårda eller bruna, mjuka och halvruttna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!