Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-28, 18:15
  #9181
Medlem
kNarkluders avatar
Hej mina proffs!
Har fått tag på en helt oanvänd iPhone 4 med ios 6.1.3 ()
Finns det något sätt att "garantera" mig att jag alltid kan stanna kvar vid ios6? Även om jag uppdaterar till IOS7? Typ jailbreaka,som jag är sugen på,sen spara någon form av fil eller dylikt så det går att downgrada till ios6 senare om jag uppdaterar.

Eller är detta omöjligt?

mvh
Citera
2014-04-29, 10:52
  #9182
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockansju
Hej alla fb'are! Har tagit beslutet att återigen jailbreaka min telefon.
Nu har jag letat runt lite här på forumet och hittat Evasi0n's 7.0 jailbreak.
Nu är frågan, detta är väl inte kompaktibelt med iOS 7.1.X?
Isåfall, finns det någon som sitter inne på en 7.1 jailbreak eller ska man "downgrade'a" telefonen till iOS 7.0 igen, isåfall hur gör man?

MVH
Klockan

Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Hej mina proffs!
Har fått tag på en helt oanvänd iPhone 4 med ios 6.1.3 ()
Finns det något sätt att "garantera" mig att jag alltid kan stanna kvar vid ios6? Även om jag uppdaterar till IOS7? Typ jailbreaka,som jag är sugen på,sen spara någon form av fil eller dylikt så det går att downgrada till ios6 senare om jag uppdaterar.

Eller är detta omöjligt?

mvh


För att göra det enkelt då det kommer samma frågor efter varann i tråden hela tiden.

Det går INTE att "downgrada" IOS7. (Såvitt jag vet går det inte att downgrada alls längre)
Det finns INGEN jailbreak till 7.1 än så länge, och kommer antagligen inte komma någon fören det är dax för IOS8.
Citera
2014-04-30, 00:10
  #9183
Medlem
Stämmer har man en gång uppgradat iPhone ipad mm går det inte downgrada... Gick förut men är inte möjligt nu längre.. Det verkar inte komma ett jailbreak till 7.1 eller 7.1.1 dom verka börja jobba på det men har nu gått ut med att vi får vänta tills ios 8. Ios8 ska lanseras i juni men vi har det nog inte förän sep. Okt kanske så det är bara vänta
Citera
2014-04-30, 19:20
  #9184
Medlem
kNarkluders avatar
Jailbreakade min iphone 4 med 6.1.3,men hittar inga tweaks eller någonting i cydia Har jag för gammal IOS-version för cydia?
Citera
2014-05-01, 11:24
  #9185
Medlem
allagillarmigs avatar
Ett tips, du måste ha källor!
Citera
2014-05-01, 13:42
  #9186
Medlem
DertyHarrys avatar
Har en jailbreakad iPhone 4S med iOS 6.1.2 som jag skulle vilja uppdatera till 7.0.6 och jailbreaka igen. Vid tidigare jailbreaks har jag i iTunes hållit in shift och klickat på "Uppdatera" och då valt en nerladdad firmware jag har på datorn istället för att iTunes automatiskt installerade den senaste iOS-versionen. Men det verkar inte gå att uppdatera till någonting annat än iOS 7.1 numera? Finns det något sätt att uppdatera från iOS 6.1.2 till 7.0.6?

När jag testar detta nu möts jag av fel 3194 som man kom runt med att ändra i Windows hosts-fil förut, har ingen lycka med det längre. Det är för övrigt Apples originalfirmware nerladdad från deras sida som jag använder, inget custom.
Citera
2014-05-01, 13:46
  #9187
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Har en jailbreakad iPhone 4S med iOS 6.1.2 som jag skulle vilja uppdatera till 7.0.6 och jailbreaka igen. Vid tidigare jailbreaks har jag i iTunes hållit in shift och klickat på "Uppdatera" och då valt en nerladdad firmware jag har på datorn istället för att iTunes automatiskt installerade den senaste iOS-versionen. Men det verkar inte gå att uppdatera till någonting annat än iOS 7.1 numera? Finns det något sätt att uppdatera från iOS 6.1.2 till 7.0.6?

När jag testar detta nu möts jag av fel 3194 som man kom runt med att ändra i Windows hosts-fil förut, har ingen lycka med det längre. Det är för övrigt Apples originalfirmware nerladdad från deras sida som jag använder, inget custom.
Går det inte om du tankar ner en gammal version av iTunes? Bara ett tips jag fick av en kompis, men ej testat själv
Citera
2014-05-01, 14:02
  #9188
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Går det inte om du tankar ner en gammal version av iTunes? Bara ett tips jag fick av en kompis, men ej testat själv
Det är en metod som inte fungerar. För tillfället kan man bara uppdatera till senaste versionen om man väljer att uppdatera.
Citera
2014-05-04, 01:58
  #9189
Medlem
En av riskerna är ju uppenbarligen att asen på Apple bestämt sig för att göra det omöjligt att uppdatera eller återställa en iPhone som är jailbreaked. Har en 6.1.3 med Evasi0n jailbreak och kan inte uppdatera till 7. Prövat uppdatera, återställa, återställa från återhämtningsläge. Inget funkar.
Någon som har förslag på lösning?
Citera
2014-05-04, 10:51
  #9190
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
En av riskerna är ju uppenbarligen att asen på Apple bestämt sig för att göra det omöjligt att uppdatera eller återställa en iPhone som är jailbreaked. Har en 6.1.3 med Evasi0n jailbreak och kan inte uppdatera till 7. Prövat uppdatera, återställa, återställa från återhämtningsläge. Inget funkar.
Någon som har förslag på lösning?
Har aldrig haft några problem att vare sig uppdatera eller återställa jailbreakade iPhones eller iPads. Vad får du för felmeddelanden?
Citera
2014-05-04, 11:31
  #9191
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Har aldrig haft några problem att vare sig uppdatera eller återställa jailbreakade iPhones eller iPads. Vad får du för felmeddelanden?
Kan ju vara så att man har ett ios som går att jailbreaka. Sedan hänger sig luren så illa så enda lösningen är en återställning via iTunes/molnet. Före 6.xx så kunde man ladda ner en äldre ipsw-fil (ios från div. ställen) och återställa. Iom ios6.xx så kan man inte lägga in via en ipsw-fil, utan är tvungen till en återställning med senaste ver. av ios. Då sitter man där med en enhet som inte går att jailbreaka just nu iaf.
Citera
2014-05-04, 21:22
  #9192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Har aldrig haft några problem att vare sig uppdatera eller återställa jailbreakade iPhones eller iPads. Vad får du för felmeddelanden?
Massa olika skitmeddelanden. Men lutar åt att det till viss del berodde på iTunes (senaste versionen), eftersom det efter ett par försök på en annan dators iTunes började fungera. Nu är allt som det ska. Nya layouten är sjukt ful.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback