Att Hackulous/Installous lagts ner är ett hårt slag mot jailbreak-communityn. Att tanka piratkopierade appar var en av huvudanledningarna för de flesta att jailbreaka. Givetvis finns det andra liknande tjänster men Apptrackr.cd/Installous var den absolut största tjänsten och dessutom väldigt enkel att använda.
Tyvärr ser framtiden mörk ut, inget jailbreak i sikte för iOS 6 den närmaste tiden och framför allt inte på nyare enheter som iPhone 4S och 5 samt iPad 2, iPad 3, iPad 4 och iPad Mini.
I övrigt är jailbreakanvändarna ganska dåliga på att cracka appar och dela med sig trots att proceduren är väldigt enkel. Jag tror det beror på att det inte riktigt är teknikintresserade som söker sig till Apple.
Som tur är så sitter jag på en jailbreakad iPhone och jailbreakad iPad, båda med blobs för 5.1.1 och crackade appar till ett värde av över 5000 dollar i mitt lokala iTunes-bibliotek.
Kanske finns det lite hopp, man vet ju aldrig. L'är av jb-gurun MuscleNerd:
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Nope, at 6.0 on my i5 and iPad-mini (those are the devices for which 6.0.2 was released today)
Att MuscleNerd stannar på 6.0 (eller så lågt som möjligt) för att det är helt enkelt för att det alltid går att installera en nyare version av iOS (förutsatt att man har blobs vilket man alltså alltid bör spara regelbundet, kommer en jb till senare version är det bara att uppdatera.).