2012-12-30, 12:12
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
vadaa?
Man laddar bara ner t.ex. ipsw 5.1.1 och skapar en custom en med snowbreeze som man sen aterstaller i itunes? eller har jag missfortstatt nat??
Ja du har missförstått något. Din telefon kommer inte ta emot ipsw-filen om den inte stitchats med blobs för 5.1.1 först. Har du inte blobs sparade, antingen på din dator eller på Cydias server eller påå iFaiths server = ingen installering av 5.1.1.

Men försök du, glöm inte att skriva hur det gick!
Citera
2012-12-30, 12:36
Medlem
r_o_ns avatar
Jag hade strul med min lur tankade ner in ipsw och trodde i min enfald att jag kunde återställa till 5.1.1 som jag hade i luren. Får just det felmeddelandet som betyder att Apple inte "signar" äldre ios. Så jag sitter nu med en helt vanlig tråkig telefon, vilket en iPhone är utan jailbreak.

Fattade det här med "blobs" för sent så nu kan man inte jailnbreaka sin 4S.
Så du som jiddrar om att det går utan blobs, vänligen håll tyst eller kom med bevis.
Citera
2012-12-30, 14:55
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Jag hade strul med min lur tankade ner in ipsw och trodde i min enfald att jag kunde återställa till 5.1.1 som jag hade i luren. Får just det felmeddelandet som betyder att Apple inte "signar" äldre ios. Så jag sitter nu med en helt vanlig tråkig telefon, vilket en iPhone är utan jailbreak.

Fattade det här med "blobs" för sent så nu kan man inte jailnbreaka sin 4S.
Så du som jiddrar om att det går utan blobs, vänligen håll tyst eller kom med bevis.
Aj då, du har alltså redan iOS 6 på din telefon? Om inte, dvs att du försökt installera iOS 5.1.1 och därmed fått en telefon i DFU-läge är det kanske inte försent att ominstallera till 5.1.1 om du har blobs.

Som jag skrivit tidigare, det går att återställa (dvs ominstallera) tex iPhone 4S och iPad 2 till det iOS som redan finns i telefonen om man har blobs för det iOSet. Det går också att gå uppåt. Tex kan den som nu har en 4S på 5.1 gå till jailbreakbara iOS 5.1.1 om denne har blobs för 5.1.1 trots att Apple slutat signera/tillåta iOS 5.1.1.

Eller så skaffar du en lur som det finns bootrom-exploit (ex iPhone 4 och 3GS) till så kan du gå upp och ner som du vill i iOS-versioner - förutsatt att du har blobs.

Blobs is the shit och sparar man dom inte så är man en loser.
Senast redigerad av TommyTurbo 2012-12-30 kl. 15:01.
Citera
2012-12-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Ja du har missförstått något. Din telefon kommer inte ta emot ipsw-filen om den inte stitchats med blobs för 5.1.1 först. Har du inte blobs sparade, antingen på din dator eller på Cydias server eller påå iFaiths server = ingen installering av 5.1.1.

Men försök du, glöm inte att skriva hur det gick!

Asså ja gjorde det till en 3gs för en månad sen ungefär. Först installerade ja ios6 men funkade inte så gick ner till ios 5.1.1
Citera
2012-12-30, 17:21
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Asså ja gjorde det till en 3gs för en månad sen ungefär. Först installerade ja ios6 men funkade inte så gick ner till ios 5.1.1
...men det krävde blobs, antingen i din dator eller på Cydias server. Eller så har du en 3GS av den gamla bootromen, det är möjligt att det går att nedgradera en sådan utan SHSH-blobs.

Men om du har en sådan 3GS med gamla bootromen så kan du ju ändå jailbreaka iOS 6 untethered.

Eller så tillät Apple installation av 5.1.1 när du gjorde det.
Senast redigerad av TommyTurbo 2012-12-30 kl. 17:25.
Citera
2012-12-30, 18:51
Medlem
Oj det där bara kom från det blå! Hackulous som gör Installous har sagt tack och hej. Vad finns det för alternativ nu då? http://hackulo.us/
Citera
2012-12-30, 19:26
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QazzaQY2K
Oj det där bara kom från det blå! Hackulous som gör Installous har sagt tack och hej. Vad finns det för alternativ nu då? http://hackulo.us/
Ja, verkligen.
Nu vet man inte vad man ska tro, men enligt länken så ska Installous 6 komma snart?
https://mobile.twitter.com/installou...85339495936000
Citera
2012-12-30, 20:32
Medlem
MTDs avatar
http://www.ijailbreak.com/jailbreak/...-by-hackulous/
Citera
2012-12-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Ja, verkligen.
Nu vet man inte vad man ska tro, men enligt länken så ska Installous 6 komma snart?
https://mobile.twitter.com/installou...85339495936000

Tror det där är fejk, då forumen för Sin säger annat. Kör just nu med AppCake+ och testar Kinesiska vShare
Citera
2012-12-30, 21:22
Medlem
TommyTurbos avatar
Att Hackulous/Installous lagts ner är ett hårt slag mot jailbreak-communityn. Att tanka piratkopierade appar var en av huvudanledningarna för de flesta att jailbreaka. Givetvis finns det andra liknande tjänster men Apptrackr.cd/Installous var den absolut största tjänsten och dessutom väldigt enkel att använda.

Tyvärr ser framtiden mörk ut, inget jailbreak i sikte för iOS 6 den närmaste tiden och framför allt inte på nyare enheter som iPhone 4S och 5 samt iPad 2, iPad 3, iPad 4 och iPad Mini.

I övrigt är jailbreakanvändarna ganska dåliga på att cracka appar och dela med sig trots att proceduren är väldigt enkel. Jag tror det beror på att det inte riktigt är teknikintresserade som söker sig till Apple.

Som tur är så sitter jag på en jailbreakad iPhone och jailbreakad iPad, båda med blobs för 5.1.1 och crackade appar till ett värde av över 5000 dollar i mitt lokala iTunes-bibliotek.

Kanske finns det lite hopp, man vet ju aldrig. L'är av jb-gurun MuscleNerd:
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Nope, at 6.0 on my i5 and iPad-mini (those are the devices for which 6.0.2 was released today)
Att MuscleNerd stannar på 6.0 (eller så lågt som möjligt) för att det är helt enkelt för att det alltid går att installera en nyare version av iOS (förutsatt att man har blobs vilket man alltså alltid bör spara regelbundet, kommer en jb till senare version är det bara att uppdatera.).
Senast redigerad av TommyTurbo 2012-12-30 kl. 21:49.
Citera
2012-12-30, 21:45
Medlem
salliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Att Hackulous/Installous lagts ner är ett hårt slag mot jailbreak-communityn. Att tanka piratkopierade appar var en av huvudanledningarna för de flesta att jailbreaka. Givetvis finns det andra liknande tjänster men Apptrackr.cd/Installous var den absolut största tjänsten och dessutom väldigt enkel att använda.

Tyvärr ser framtiden mörk ut, inget jailbreak i sikte för iOS 6 den närmaste tiden och framför allt inte på nyare enheter som iPhone 4S och 5 samt iPad 2, iPad 3, iPad 4 och iPad Mini.

I övrigt är jailbreakanvändarna ganska dåliga på att cracka appar och dela med sig trots att proceduren är väldigt enkel. Jag tror det beror på att det inte riktigt är teknikintresserade som söker sig till Apple.

Som tur är så sitter jag på en jailbreakad iPhone och jailbreakad iPad, båda med blobs för 5.1.1 och crackade appar till ett värde av över 5000 dollar i mitt lokala iTunes-bibliotek

Nu har jag inte läst igenom 600 sidor, men det finns alltså ingen jailbreak till 6.0.1 (4S)? Hade det för några år sedan på min 2G och istället för att köpa ny telefon hade jag tänkt jailbreaka min nuvarande för att förlänga dess liv.
Får hoppas att det kommer isåfall!
Citera
2012-12-31, 18:06
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallis
Nu har jag inte läst igenom 600 sidor, men det finns alltså ingen jailbreak till 6.0.1 (4S)? Hade det för några år sedan på min 2G och istället för att köpa ny telefon hade jag tänkt jailbreaka min nuvarande för att förlänga dess liv.
Får hoppas att det kommer isåfall!
Du kan ju bemöda dig om att läsa 1-2 sidor bak i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in