Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-22, 06:02
  #8401
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Sant, ursäktar mina tidigare inlägg. Har läst det men förträngt det igen. Detta är helknas enligt mig, varför det inte skulle gå. Kan du förklara varför?
Krävs en exploit för att det ska fungera att downgrade:a. Något som inte hittats på de nyare modellerna. Givetvis skulle det kunna hittas i framtiden, så det är bra att spara sina blobs. Men sannolikheten att exploits för detta hittas, verkar tyvärr väldigt låg.

Så är man inte JB:ad nu, eller om det skiter sig förrän. Kommer man förmodligen att få vänta ett bra tag.
Citera
2013-03-23, 13:13
  #8402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Det värsta som kan hända är att du får bootloops men du kan med nedlagd tid få rot på de problemen. med återställning och DFU-läge med iTunes. Testa o se. Du har inget att förlora.

Okej, och om jag får bootloops är det bara återställa paddan med iTunes? Ingen risk att jag inte kommer ut det och paddan blir oanvändbar?
Har inga problem att testa och sen om det inte fungerar att jag får återställa den som den var innan utan JB. Men är bara orolig för att det ska göra min padda oanvändbar eller att det ska vara väldigt svårt återställa den tillbaka. Är tekniskt kunnig, bara lite ovan med iOS så därav mina frågor!
Citera
2013-03-23, 13:34
  #8403
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av activent
Okej, och om jag får bootloops är det bara återställa paddan med iTunes? Ingen risk att jag inte kommer ut det och paddan blir oanvändbar?
Har inga problem att testa och sen om det inte fungerar att jag får återställa den som den var innan utan JB. Men är bara orolig för att det ska göra min padda oanvändbar eller att det ska vara väldigt svårt återställa den tillbaka. Är tekniskt kunnig, bara lite ovan med iOS så därav mina frågor!

Nej, det är bara det att det kan ta längre tid för dig att meka med återställningen. Ingen fara där.
Citera
2013-03-23, 13:44
  #8404
Medlem
r_o_ns avatar
Man behöver inte lägga om hela ioas om den bootloopar p.g.a någon cydiaapp.
http://www.iphonehacks.com/2013/02/f...pod-touch.html
Citera
2013-03-24, 23:17
  #8405
Medlem
Kristaallens avatar
Någon som vet om det finns ett fungerande Jailbreak till 6.1.3?
Citera
2013-03-24, 23:22
  #8406
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Någon som vet om det finns ett fungerande Jailbreak till 6.1.3?
Finns inget.
Citera
2013-03-24, 23:22
  #8407
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Någon som vet om det finns ett fungerande Jailbreak till 6.1.3?
Läs vad de själva skriver om det: http://www.evad3rs.net/

http://www.evasionjailbreak.com/
__________________
Senast redigerad av r_o_n 2013-03-24 kl. 23:28.
Citera
2013-03-25, 11:47
  #8408
Medlem
Hej, har en jailbreakad iphone 5 6.1.2

Det finns en app som kallas för ''freebee'' i appstore där man får rabatter på olika varor, problemet är bara att man endast får en vara per person och då har jag använt mig av udidfaker för att få ännu flera och det har funkat ett tag men nu funkar det inte, och då är det tydligen så att freebee lagrar information i min iphone 5 för att kolla om jag tagit del av ett erbjudande sen tidigare, Då hittade jag tsProtector P från cydia och det den gör är att den raderar information som appar sparar i telefonen, men när jag tar bort all data som den får upp från freebee och testar byta udid med udidfaker och ominstalera appen så går det fortfarande inte! På något sätt så kan dom fortfarande se om jag har tagit del av ett erbjudande sen tidigare? Så hur ska jag göra? jag har ifile instalerat och även tsProtector P som visar all data frebee lagrar som jag tar bort hela tiden men endå går det inte?

När jag skapar ett nytt konto så står det förbrukad på kupongerna jag vill använda som jag kunde använda första gången, samma på min 3gs det funkar bara första gången?
Citera
2013-03-25, 11:53
  #8409
Avstängd
Testa iCleaner. Tror knappast det kommer hjälpa men värt ett försök.
Citera
2013-03-25, 12:02
  #8410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Testa iCleaner. Tror knappast det kommer hjälpa men värt ett försök.

Hej,

Men har även iCleaner men vill inte ta bort något annat jag ångrar.


vad tror du kan vara problemet? Hur vet dom att jag tagit del av erbjudandet om jag byter udid och använder ts protector p?

Kan du inte vara snäll inte testa?


iCleaner tror jag inte raderar de filer som ska raderas,


Den kan inte lagra mitt apple-id för det har jag raderat från appen när jag clonade om den
Citera
2013-03-25, 12:34
  #8411
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja
Hej,

Men har även iCleaner men vill inte ta bort något annat jag ångrar.


vad tror du kan vara problemet? Hur vet dom att jag tagit del av erbjudandet om jag byter udid och använder ts protector p?

Kan du inte vara snäll inte testa?


iCleaner tror jag inte raderar de filer som ska raderas,


Den kan inte lagra mitt apple-id för det har jag raderat från appen när jag clonade om den


Gör ett nytt Appleid ?
Citera
2013-03-25, 12:42
  #8412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Gör ett nytt Appleid ?


tror inte det är det som är problemet, hur ska den lagra mitt apple-id om jag tagit bort det från info filen i freebee? den lagrar ju massa saker i cydia ser jag och man har ett eget unikt nummer till cydia för varje enhet, vet inte om jag har rätt men då måste ju lura cydia också va vet jag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback