2012-09-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Vilken jailbreak använde du dig av?

Aldrig sett problemet innan faktiskt. Prova att återställa mobilen utan jailbreak.

Använde Absinthe, hur gör jag detta?
Citera
2012-09-10, 14:16
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
Använde Absinthe, hur gör jag detta?

Skumt samma jail... som jag har, koppla in till itunes och kör en tidigare backup där du inte hade jailbreak.
Citera
2012-09-11, 00:46
Medlem
Varför försvinner ett spel jag laddat ner från med installous hela tiden? Kopplade mobile till itunes idag så försvann det... Min goa sparning....
Citera
2012-09-11, 00:53
Medlem
Spy-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkilomjoel
Stänga av animationer på iPhone så den upplevs som "snabbare"?
Såg en på en fest en gång som hade jailbreakat sin Iphone 4, när han startade den så kom de upp en äpple-dödskalle (vilket betyder de var Greenposion dem var jailbreakad med, eller finns det andra jailbreak som har likadan bootlogo?)

De jag egentligen undrar över var de fenomen att den saknade Alla dessa buggiga animationer man måste stå ut med hela tiden, min telefon håller på och buggar sönder pga dessa jävla animationer så vill bli av med dessa helt, vilket inte går att göra med en Icke jailbreakad Iphone om jag fattat de rätt..
Så tänkte kolla med er om någon visste hur man stänger av animationerna och så vidare, helt enkelt gör så att iphonen blir "snabbare", är det något paket man installerar i Cydia och kan göra med Alla jailbreak eller är det enbart med Greenpoison?
Vilket är de minst buggiga jailbreaket som finns ute nu?

Med vänliga hälsningar, Ettkilomjöl
FakeClockup, finns i Cydia. Efter installation känns det som luren fått en vitamininjektion.
Citera
2012-09-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivaro
Varför försvinner ett spel jag laddat ner från med installous hela tiden? Kopplade mobile till itunes idag så försvann det... Min goa sparning....

och yes jag har appsync....
Citera
2012-09-12, 03:07
Medlem
Spy-Xs avatar
Citat:
och yes jag har appsync....
Välj bort att iTunes ska autosynkronisera när du kopplar telefonen till iTunes. Skälet att iTunes plockar bort dina apps är att den tror att du vill ha din telefon som när du senast synkoniserade. Som sagt, välj bort synkronisering och ta istället regelbunden backup av telefon och appar genom att välja Säkerhetskopiera och Överför Inköp då och då.
Citera
2012-09-12, 15:19
Medlem
AlGhouti90s avatar
Finns det ingen gratis unlock för 4S i dagsläget?
Citera
2012-09-12, 15:34
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlGhouti90
Finns det ingen gratis unlock för 4S i dagsläget?

Av baseband?
Citera
2012-09-12, 20:54
Medlem
Hej! Jag funderar lite på hur alla dessa företag, frimobil.nu, maxtek.se etc. kan låsa upp folks iPhones? Dom tar ju sjuka överpriser, hur får dom tag i alla dessa "IMEI-koder?"
Citera
2012-09-13, 16:45
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Av baseband?

2.0.12?
Citera
2012-09-13, 17:00
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlGhouti90
2.0.12?
Nej, finns inget gratis. Är Gevey som gäller.
Citera
2012-09-13, 19:24
Medlem
Lethatfoxs avatar
Citat:

Unticka synkronisering av program, då itunes ser appar du laddat ner från cydia/installous/whatever som skräp och tar bort dem. Hurvida din musik, film och bilder synkas spelar ingen roll =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in