2012-08-24, 16:48
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
då fattar jag

förövrigt funkade det inte att installera corona även om jag har 5.1.1
Något felmeddelande? Vilken telefon har du? Vilket jailbreak? Vilken corona version?

Jag skulle återställt och fixat nytt jailbreak om jag var du men de är nog igen skillnad kanske om du får till corona eller vad som krävs..
Citera
2012-08-24, 18:51
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Något felmeddelande? Vilken telefon har du? Vilket jailbreak? Vilken corona version?

Jag skulle återställt och fixat nytt jailbreak om jag var du men de är nog igen skillnad kanske om du får till corona eller vad som krävs..

Har en iphone 4, 5.1.1 med jailbreak redsn0w 0.9.10b6.

får felmeddelande: en konflikt som inte automatiskt kan korrigeras

depends: ios 5.0
depends: ios 5.0.1
Citera
2012-08-24, 18:55
Avslutad
Bestämt mig att ta bort jailbreaket nu, kör absinthe på min iPhone 4s 5.1.1

Är det bara att återställa telefonen så försvinner det?
Den har hållit på i 20 minuter nu att återställas..

Tacksam för snabba svar!
Citera
2012-08-24, 19:06
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Bestämt mig att ta bort jailbreaket nu, kör absinthe på min iPhone 4s 5.1.1

Är det bara att återställa telefonen så försvinner det?
Den har hållit på i 20 minuter nu att återställas..

Tacksam för snabba svar!
Ja, det är bara till att återställa. Kan ta sin tid om du har mycket på telefonen.
Citera
2012-08-24, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Ja, det är bara till att återställa. Kan ta sin tid om du har mycket på telefonen.
Tog bort allt ifrån den innan jag försökte återställa den..
Nu har den snart varit på en timme utan framgång, börjar fan bli nojjig...
Citera
2012-08-24, 23:51
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan
Jag köpte en Iphone 4 av en kompis som jag har jailbreakat. Jag undrar bara om imeicoden ändras när man har jailbreakat den eftersom Imeikoden i telefonen och på kartongen är inte samma. Undrar hur jag ska få tillbaka samma kod..

Tack på förhand

Pohjan
Rättelse: Om du kör 5.1.1 är det Rocky Raccoon du ska ha.
Citera
2012-08-25, 10:50
Medlem
montpleass avatar
Men när man har Jailbreakát sin enhet, iPhone eller iPad, så går den väl inte att uppdatera sen i framtiden, om jag förstått det hela rätt??

om man väljer att jailbreaka sin enhet, kan man ångra sig, och återställa enheter som den var före Jailbreak??
Citera
2012-08-25, 16:03
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
Men när man har Jailbreakát sin enhet, iPhone eller iPad, så går den väl inte att uppdatera sen i framtiden, om jag förstått det hela rätt??

om man väljer att jailbreaka sin enhet, kan man ångra sig, och återställa enheter som den var före Jailbreak??
Jo du kan uppdatera den, men då kommer du att förlora jailbreaket.
Ja du kan alltid återställa enheten om du inte längre vill ha jailbreaket och då blir den som den var innan.
Citera
2012-08-27, 13:30
Medlem
daggeulricHs avatar
Tänkte låsa upp mobilen. Och visst är det http://www.geveysim.eu/gevey-ultra-s?tracking=4e6f3e024dfe7 som gäller? Sidan är väl deras egna och legit? Har hört mycket skit om fejkade Gevey sims.

Kram.
Citera
2012-08-28, 21:26
Medlem
Tja!
Jag har en iPhone 4 som jag har haft i ca 1.5 år. Köpte den begagnad till ett bra pris och det är risk för att den är stulen. Den är låst till Telia men jag har använt Gevey och det fungerar utmärkt. Nu till saken: Jag har valt att försöka låsa upp den, om jag lämnar in den till Telia och de låser upp den åt mig kan de då spåra att den är stulen? Tacksam för svar! (Jag har ju ändå haft den i 1.5 år utan att den har spärrats?
Mvh
Citera
2012-08-29, 17:49
Medlem
Finns det fortfarande ingen Unlock lösning från Dev-Team på iPhone 4S/4?

Helt sjukt, vet någon om det finns någon annat sätt att låsa upp telefonen på eller?

Sen har jag en hittad iPhone 4 som jag fick tillbaka från polisen som självklart blev spärrad en vecka senare... - Vet någon om den går att använda förutom till "Media"?
Citera
2012-08-30, 01:16
Medlem
Spy-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okosh
Finns det fortfarande ingen Unlock lösning från Dev-Team på iPhone 4S/4?

Helt sjukt, vet någon om det finns någon annat sätt att låsa upp telefonen på eller?
Finns unlocks men det har inte med modell att göra utan baseband. De senare basebanden har inga softwareunlocks och kommer aldrig ha några eftersom det tar tid att knäcka basebands och nya kommer ut medan de gamla knäcks. Men fortsätt du att alltid uppdatera din telefon till senaste iOS så att du aldrig kan unlocka.
Citat:
Ursprungligen postat av Okosh
Sen har jag en hittad iPhone 4 som jag fick tillbaka från polisen som självklart blev spärrad en vecka senare... - Vet någon om den går att använda förutom till "Media"?
Om den blivit spärrad i nätet så kan du vända dig tíll dom med intyget från polisen om att telefonen är din så låser operatörernas upp nätspärren. Om du nu "hittat" den. Att den blir operatörsspärrad tyder ju på att den rättmätige ägaren polisanmält försvinnandet och sedan vänt sig med polisanmälan till nätoperatörerna för att få den spärrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in