2012-08-20, 13:41
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Yes, det kan man.

Efter att startat programmet och fått vänta 30min så har äntligen ifunbox hittat telefonen
Nu är bara problemet att hitta "spite" cydia appen, som gjorde så jag har fastnat vid apple loggan

Har försökt söka utan resultat
Vid ikonen Cydia app install kommer det ej upp något

Applications ‐> Cydia, hittar jag en massa eng, dutch, source, menes osv

Detta är videon jag följde, men kom inte så långt...
http://www.youtube.com/watch?v=NDU3h8v9e0o
Citera
2012-08-20, 16:19
Medlem
Drdeoos avatar
fel länk
http://www.youtube.com/watch?v=OunCGi2EVfw*
Citera
2012-08-20, 21:08
Medlem
Yo undrar om jag kan jailbreaka min iphone medans den är jailbreakad !

De e så att jag har RedSn0w tidiga jailbreak till 4an så om telefonen stängs av måste jag starta den med datorn så jag vill jailbreaka den med absinth nu så jag slipper trycka in den i datorn varje gång den stängs av! Det jag undrar är om alla mina appar kommer försvinna som jag har just nu om jag jailbreaka !?:O för att jag vill inte förlora dom :/
Citera
2012-08-21, 13:00
Medlem
Ändras imeinummret om man jailbreakar eller om man låser upp operatörslåset, för jag har köpt en iPhone 4 som var låst till nåt abb. men innan jag köpte den låste han upp den. Nu till min fråga om imeinummret ändras då eftersom jag inte har samma nummer i telefonen och på kartongen.?
Citera
2012-08-21, 13:54
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savooo
Yo undrar om jag kan jailbreaka min iphone medans den är jailbreakad !

De e så att jag har RedSn0w tidiga jailbreak till 4an så om telefonen stängs av måste jag starta den med datorn så jag vill jailbreaka den med absinth nu så jag slipper trycka in den i datorn varje gång den stängs av! Det jag undrar är om alla mina appar kommer försvinna som jag har just nu om jag jailbreaka !?:O för att jag vill inte förlora dom :/
Installera Corona i Cydia.
Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan
Ändras imeinummret om man jailbreakar eller om man låser upp operatörslåset, för jag har köpt en iPhone 4 som var låst till nåt abb. men innan jag köpte den låste han upp den. Nu till min fråga om imeinummret ändras då eftersom jag inte har samma nummer i telefonen och på kartongen.?
Nej.
Citera
2012-08-21, 16:56
Medlem
gjorde en backup med hjälp av ifunbox, men nu efter omstarten på mobilen kan jag inte hitta "private" mapen :/ Har installerat afc2add, är det något mer man behöver göra?
Citera
2012-08-23, 18:00
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Installera Corona i Cydia.

hur fungerar detta Corona?

förstår att det tar bort unthetered men är det några risker?

-läste att om man tar bort corona försvinner jb:et?
-försvinner sakerna på mobilen?

Har en annan fråga:
vad händer om man säkerhetskopierar en jb:ad telefon via itunes?
sparas jb:en? måste man jb:a om den om den skulle sluta funka?

Tack för svar
Citera
2012-08-23, 19:25
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
hur fungerar detta Corona?

förstår att det tar bort unthetered men är det några risker?

-läste att om man tar bort corona försvinner jb:et?
-försvinner sakerna på mobilen?

Har en annan fråga:
vad händer om man säkerhetskopierar en jb:ad telefon via itunes?
sparas jb:en? måste man jb:a om den om den skulle sluta funka?

Tack för svar
Kanske blir den som thetered kanske? Inte vet jag... ta inte bort de så är det inget att oroa dig för..

Du kan säkerhetskopiera utan att oroa dig. Det är som en vanlig säkerhetskopiering (utan eller med jailbreak)
Citera
2012-08-23, 21:18
Medlem
nu har jag ju då hittat untethered jailbreak för iphone 4s (abstinthe tror jag att det va) men mpste fråga, om jag jailbreakar min iphone 4s och den "fuckar ur". visst gör en återställning via itunes att den funkar oavsett vad som har hänt under jailbreaken? eftersom att det enda som ändras är mjukvara under jailbreaken.
Citera
2012-08-23, 23:00
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjundekungen
nu har jag ju då hittat untethered jailbreak för iphone 4s (abstinthe tror jag att det va) men mpste fråga, om jag jailbreakar min iphone 4s och den "fuckar ur". visst gör en återställning via itunes att den funkar oavsett vad som har hänt under jailbreaken? eftersom att det enda som ändras är mjukvara under jailbreaken.
Ja, det är bara till att återställa om du får problem.
Citera
2012-08-23, 23:25
Medlem
Spy-Xs avatar
felpost
Citera
2012-08-24, 09:56
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Kanske blir den som thetered kanske? Inte vet jag... ta inte bort de så är det inget att oroa dig för..

Du kan säkerhetskopiera utan att oroa dig. Det är som en vanlig säkerhetskopiering (utan eller med jailbreak)

då fattar jag

förövrigt funkade det inte att installera corona även om jag har 5.1.1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in