Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-03, 16:52
  #4093
Medlem
Themoneymakers avatar
Jag köpte min iphone 4 i turkiet och återställde den till fabrikinställningar såfort jag kom hem. Nu står det '' Please insert a vaild sim card'' min fråga är då kan jag sätta in mitt comviq kort eller måste jag sätta in det turkiska kortet som jag inte har? Vad kan jag göra nu för att fixa min iphone4?? En polare sa att om jag jaiblreakar den hemma eller i en affär så måste jag fortfarande ha ''a vaild sim card'' vilket är det ursprungliga sim kortet från turkiet för att aktivera den efter en jailbreak. Vad ska jag göra? Tänker inte åka till turkiet för att skaffa det ursprungliga sim kortet för att aktivera den efter en eventuell jailbreak. Kan någon hjälpa mig?
Citera
2011-07-03, 20:04
  #4094
Medlem
Hej, jag funderar på att köpa en begagnad iPhone 4 som är låst till tre, och eftersom jag själv inte har tre abbonemang så gissar jag att jag måste jailbreaka mobilen för att kunna använda min egen operatör, är detta korrekt?
Måste jag också beställa ett nytt simkort, micro simkort för att kunna använda mobilen?
Upphävs telefonens garanti om man jailbreakar den? Borde vara en självklarighet.

Låser en jailbreak upp en stulen mobil som blivit spärrad?

Om man då ska jailbreaka sin telefon har man ingen nytta av kvitto/garanti.
Citera
2011-07-03, 20:08
  #4095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Hej, jag funderar på att köpa en begagnad iPhone 4 som är låst till tre, och eftersom jag själv inte har tre abbonemang så gissar jag att jag måste jailbreaka mobilen för att kunna använda min egen operatör, är detta korrekt?
Måste jag också beställa ett nytt simkort, micro simkort för att kunna använda mobilen?

Du kommer troligtvis att behöva jailbreaka den ifall den är operatörslåst. Angående simkortet så går det att skära till sitt egna till rätt storlek(jag har gjort detta själv och det gick galant, dock lite pill och finns risk att man skadar själva simkortet om man slinter).

//MvH Lokans
Citera
2011-07-03, 20:17
  #4096
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Hej, jag funderar på att köpa en begagnad iPhone 4 som är låst till tre, och eftersom jag själv inte har tre abbonemang så gissar jag att jag måste jailbreaka mobilen för att kunna använda min egen operatör, är detta korrekt?
Måste jag också beställa ett nytt simkort, micro simkort för att kunna använda mobilen?
Upphävs telefonens garanti om man jailbreakar den? Borde vara en självklarighet.

Låser en jailbreak upp en stulen mobil som blivit spärrad?

Om man då ska jailbreaka sin telefon har man ingen nytta av kvitto/garanti.
Ja, du måste både jailbreaka mobilen och unlocka den för att kunna använda dig av en annan operatör än den som mobilen är låst till. Men det är inte säkert att det kommer att gå att unlocka din mobil, eftersom det är beroende på vilket baseband mobilen har. Som sagt, du kan klippa till ditt gamla simkort eller så kontaktar du bara din operatör som kan fixa ett mikrosimkort till dig, oftast utan någon kostnad.
Du förlorar garantin på mobilen när du jailbreakar den, men om du återställer den i iTunes så har du giltig garanti igen.
Nej, du kan inte låsa upp en stulen mobil genom jailbreak.
Självklart ska du ha kvitto på mobilen, så att du inte köper stöldgods.
Citera
2011-07-03, 20:27
  #4097
Medlem
Themoneymakers avatar
Kan någon snälla svara på min fråga ? Jag vet inte vad jag skall ta mig till....
Citera
2011-07-03, 20:30
  #4098
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themoneymaker
Kan någon snälla svara på min fråga ? Jag vet inte vad jag skall ta mig till....
Köpte du en operatörslåst iPhone 4??
Om du gjorde det så måste du ju använda dig av ett simkort som tillhör den operatören.
Har du provat att stoppa i ditt Comviq-kort?? Vad händer??
Citera
2011-07-03, 20:37
  #4099
Medlem
Tack för era svar!
Hur vet man vilket baseband mobilen har?
Är jailbreak och unlock två skilda procedurer eller sker det samtidigt?
Hittade denna guiden för jailbreak,
http://iphoneguiden.se/guide-jailbre...0w-mac-och-pc/
Hur vet man vilket ios som mobilen har? Är det samma program till alla versionerna?

Hittade en annan länk med lättare procedur:
http://iphonepyssel.se/nyheter/nu-ha...erats-nyheter/

Känns som att jag missuppfattat något, är den sistnämnda en uppdatering bara?
Citera
2011-07-03, 20:41
  #4100
Medlem
Themoneymakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Köpte du en operatörslåst iPhone 4??
Om du gjorde det så måste du ju använda dig av ett simkort som tillhör den operatören.
Har du provat att stoppa i ditt Comviq-kort?? Vad händer??

Jag vet inte om den är Operatör låst eller inte. Jag kommer få mitt mikro kort om 2arbets dagar. Men om den nu är operatör låst kommer jag inte kunna använda mitt comviq kort i den efter en eventuell jailbreak? För en kompis till mig sa till mig att om den är låst så måste du använda samma typ utav operatör kort för att aktivera den efter upplåsning. Stämmer detta? Om ja hur fasen ska jag ta mig till , kortet som fanns i mobilen hette ''Turkcell'' vilket jag inte har kvar...
Citera
2011-07-03, 20:42
  #4101
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Tack för era svar!
Hur vet man vilket baseband mobilen har?
Står i mobilens inställningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Är jailbreak och unlock två skilda procedurer eller sker det samtidigt?
Först måste du jailbreaka, sen kan du unlocka.
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Hittade denna guiden för jailbreak,
http://iphoneguiden.se/guide-jailbre...0w-mac-och-pc/
Hur vet man vilket ios som mobilen har? Är det samma program till alla versionerna?
Det står i mobilens inställningar. Nej, det finns olika jailbreakprogram till olika versioner och beroende på om du använder Windows eller Mac.

Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Hittade en annan länk med lättare procedur:
http://iphonepyssel.se/nyheter/nu-ha...erats-nyheter/

Känns som att jag missuppfattat något, är den sistnämnda en uppdatering bara?
Detta jailbreakar 4.0 och 4.0.1 som är äldre versioner än 4.3.3 som du kan jailbreaka med den övre länken. Ett tips är att titta på datumet när artiklarna är publicerade, kan ge en hint om vad som är nyast och äldst.
Citera
2011-07-03, 21:01
  #4102
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themoneymaker
Jag vet inte om den är Operatör låst eller inte. Jag kommer få mitt mikro kort om 2arbets dagar. Men om den nu är operatör låst kommer jag inte kunna använda mitt comviq kort i den efter en eventuell jailbreak? För en kompis till mig sa till mig att om den är låst så måste du använda samma typ utav operatör kort för att aktivera den efter upplåsning. Stämmer detta? Om ja hur fasen ska jag ta mig till , kortet som fanns i mobilen hette ''Turkcell'' vilket jag inte har kvar...
Om du jailbreakar och unlockar din mobil så kommer du att kunna använda Comviq, men om du kan unlocka är beroende på vilket baseband du har.
Citera
2011-07-04, 12:07
  #4103
Medlem
phattrances avatar
verkar som att iPad2 jailbreak from comex lär dröja lite nu :/
Citera
2011-07-04, 19:05
  #4104
Medlem
hollos avatar
Finns det en liknande tråd för Android ang. att flasha och roota?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback