2012-02-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockezangief
Tänkte skapa en tråd så alla flashback deckare skulle kunna få jobba lite. Efter att ha börjat följa BB 2012 slog det mig. Denna tjejen ger mig riktigt konstiga vibbar, antingen är hon en otroligt trasig människa men jag tror det ligger en hel del annat bakom... tror att vi tillsammans kan reda ut detta bara vi slår våra kloka huvuden ihop.

Min teori (även om hon ibland får mig att tro annat): Hanna Widerstedt är i själva verket en otroligt skicklig skådis/ konstnär och allt detta, bloggen, framträdanden och media uppmärksamhet är någon form av samhällskritiskt konstprojekt.
Hon har vid tidigare tillfällen blogg från 2009 beskrivit sig som wannabe konstnär, visserligen är den numera raderad men finns sparad. källa: http://web.archive.org/web/20090629175946/http://thisisnotablog.devote.se/blogs/2134781/dogheaven.htm

Finns även en del annat att läsa om hennes konstnärsutveckling i hennes gamla blogg från 2008 och tidigare där kan man bland annat läsa några litet intressanta inlägg som inte riktigt blivit så extremt men man kan märka övergången: http://svartkajal.blogg.se/index.html

Hon är inte så dum som hon ger sken av och har ett högt kulturellt intresse, tror inte hon läser Elfriede Jelinek i det tillståndet hon "spelar". källa: http://alexanderchamberland.blogspot.com/2012/02/avslojande-hanna-widerstedt-ar.html

Tidigare videobloggar under namnet DAMPIGUNGE89 på youtube där hon tydligt spelar lite för överdrivet om man jämför med nutid, men även i hennes konversation med sin kompis som medverkar är det tydligt att hon driver och provocerar men dock inte så raffinerat. källa: http://www.youtube.com/watch?v=dYgrgiOPrtw&feature=channel

Jag har även hört rykten om att HW vid ett antal tillfällen setts tillsammans med bla Unni Drougge, ett något omaka par men vilket inte verkar helt otroligt men det är inget HW står för (iaf inte hennes "karaktär" som verkar ganska skrytig) och bara detta ger mig ytterligare konstiga vibbar...

Allt detta i kombination med handplockning till BB 2012.

Det är alltid kul att spräcka en bluff om det är en sådan det är frågan om. O skulle det inta fallet vara så, så borde någon hjälpa flickstackarn för annars kommer det inte sluta väl...

Det är inga frågetecken för mig att HW är en mycket speciell person, men det jag hoppas på är att reda ut om hon är super medveten om vad hon gör eller om hon som sagt bara är otroligt trasig.

Vi behöver ju inte fylla tråden med skitsnack och saker som folk tror, utan hjälptill med lite kvalitativt detektivarbete nu... Och om nu fallet är så att det är en utstuderad bluff så lär HW´s "medbrottslingar " säkert försöka trolla bort folk så var på er vakt

Måste bara fråga...skapade du ett nytt konto för att starta denna tråd? Hahah en tanke jag fick är att du är en medbrottsling
Citera
2012-02-28, 00:02
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Jag tror att tjejen är helt normal, ja inte direkt intelligent men normal för dagens 20åringar.
Hennes blogg handlar om att provocera och massa idioter trampar i fällan.
BB är ett perfekt forum för henne.

Nja, jag ställer mig lite undrandes till just det här. Idag kan man förvisso ställa en rad olika diagnoser och nästan alla kan få diagnoser utifrån ens personlighetsbetéende. Hanna Widerstedt kan jag mycket väl tänka mig lida av något, hon skulle kunna spela, men det gör alla, även folk som är mytomaner, i deras värld så skojar de bara, driver och tycker att det är helt okej.

Tv4 har tidigare visat sig slående när det kommer till tv, jag tror inte att de skulle bry sig nämnvärt mycket sålänge någonting inte vore en fara.
Citera
2012-02-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Nja, jag ställer mig lite undrandes till just det här. Idag kan man förvisso ställa en rad olika diagnoser och nästan alla kan få diagnoser utifrån ens personlighetsbetéende. Hanna Widerstedt kan jag mycket väl tänka mig lida av något, hon skulle kunna spela, men det gör alla, även folk som är mytomaner, i deras värld så skojar de bara, driver och tycker att det är helt okej.

Tv4 har tidigare visat sig slående när det kommer till tv, jag tror inte att de skulle bry sig nämnvärt mycket sålänge någonting inte vore en fara.

Vad skulle hon ha för diagnos?

Jockiboi är också en bloggare som provocerar. Idag driver han Sveriges största manliga blogg. Men han gör det inte på samma sätt som Hanna.
Citera
2012-02-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Hon har flera gånger uttryckt sig "rasistiskt" och i dagens samhällsklimat är det helt omöjligt att ett vänster kulturprojekt skulle innehålla sådana uttalanden.

Så du menar att samhällssatir inte kan vara "rasistiskt" i sitt utförande?

OT
Iof ett riktigt gammalt exempel men ett klassiskt från sent 70 tal:
Tusentals tyskar var på plats för att se Baltimores stora son framföra bland annat sin tills då största hit Bobby Brown. Den påtagliga otåligheten innan konsertens början byttes snart mot en ännu tydligare förväntan då Herr Zappa på utsatt tid klev in på scenen och närmade sig sin mikrofon. Men i stället för Im Bobby Brown, They say Im the cutest boy in town fick åhörarna höra Zappa viska lite försiktigt Sieg Heil i micken. Av förståeliga skäl blev det en aning oroligt bland publiken, lite flackande blickar och "Scheiße, was bedeutet er?". Zappa gjorde ett nytt försök, lite högre denna gången: Sieg Heil!
Fortfarande med en viss skepticism bland publiken, det stora gensvaret ville inte riktigt infinna sig.
Först på tredje försöket, när han tog sats enda bakifrån och med full kraft skrek Sieg heil hände något. Människorna i salen kastade tvekan och klentrogenhet åt sidan, ett antal högerarmar åkte upp i luften och ett unisont SIEG HEIL slungades tillbaka mot scenen.
Frank Zappa svarade direkt med att fräsa You did it again you bastards! innan han lämnade scenen och åkte tillbaka till hotellet...

Om han bara hade väntat med att säga: You did it again you bastards! i några veckor så hade det inte funkat enligt din mening.
För förklara sig gjorde han inte förens flera veckor senare... och detta anses av flera vara ett genialt sammhällssatirisk drag.
Citera
2012-02-28, 00:15
Medlem
Citat:
Så du menar att samhällssatir inte kan vara "rasistiskt" i sitt utförande?

OT
Iof ett riktigt gammalt exempel men ett klassiskt från sent 70 tal:
Tusentals tyskar var på plats för att se Baltimores stora son framföra bland annat sin tills då största hit Bobby Brown. Den påtagliga otåligheten innan konsertens början byttes snart mot en ännu tydligare förväntan då Herr Zappa på utsatt tid klev in på scenen och närmade sig sin mikrofon. Men i stället för Im Bobby Brown, They say Im the cutest boy in town fick åhörarna höra Zappa viska lite försiktigt Sieg Heil i micken. Av förståeliga skäl blev det en aning oroligt bland publiken, lite flackande blickar och "Scheiße, was bedeutet er?". Zappa gjorde ett nytt försök, lite högre denna gången: Sieg Heil!
Fortfarande med en viss skepticism bland publiken, det stora gensvaret ville inte riktigt infinna sig.
Först på tredje försöket, när han tog sats enda bakifrån och med full kraft skrek Sieg heil hände något. Människorna i salen kastade tvekan och klentrogenhet åt sidan, ett antal högerarmar åkte upp i luften och ett unisont SIEG HEIL slungades tillbaka mot scenen.
Frank Zappa svarade direkt med att fräsa You did it again you bastards! innan han lämnade scenen och åkte tillbaka till hotellet...

Om han bara hade väntat med att säga: You did it again you bastards! i några veckor så hade det inte funkat enligt din mening.
För förklara sig gjorde han inte förens flera veckor senare... och detta anses av flera vara ett genialt sammhällssatirisk drag.

Det finns absolut ingenting fiffigt i hennes rasistiska uttalanden. Att det skulle vara satir att gå omkring och säga rasistiska saker lite då och då känns långsökt.

Ska vi verkligen jämföra Frank Zappa och en svensk 20-årig bloggbrud som imiterar Kissie?
Citera
2012-02-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Måste bara fråga...skapade du ett nytt konto för att starta denna tråd? Hahah en tanke jag fick är att du är en medbrottsling

Japp, hade ett gamalt för länge sedan, som försvunnit, samtalade i frågan BB med en kamtrat som hade upplevt en uppsving på nätet av HW just innan det blev offentligt att HW skulle medverka i BB bla kvällstidningar, facebook (som jag själv inte är aktiv på). Där väcktes tanken att något inte riktigt stämmer. Och när något sätter sig i huvudet vill jag försöka reda ut det.
Citera
2012-02-28, 00:22
Bannlyst
lägg inte så mkt fokus på denna fula hora.. det är ju vad hon vill
Citera
2012-02-28, 00:24
Medlem
Citat:
Det finns absolut ingenting fiffigt i hennes rasistiska uttalanden. Att det skulle vara satir att gå omkring och säga rasistiska saker lite då och då känns långsökt.

Ska vi verkligen jämföra Frank Zappa och en svensk 20-årig bloggbrud som imiterar Kissie?

Det fanns inget fiffig i hans utalande innan han "avslöjade" sig heller, men nog OT snack
Nej det ska vi inte men jag försöker i denna tråd rota lite i om det finns något bakomliggande innan hon/ någon annan avslöjar det.
Jag har aldrig sagt att det finns det, som sagt hon kan vara mycket väl vara en trasig människa som så här i början av sitt vuxna liv gör fortsättningen mycket svårare, eller så kan hon i slutändan försöka "prov a point" Jag har ingen aning?
Citera
2012-02-28, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
lägg inte så mkt fokus på denna fula hora.. det är ju vad hon vill

Om det känns bättre för dig så kan vi ta bort inläggen när hon kommer ut ur huset, så behöver du inte oroa dig om det känns jobbigt du har ju iaf gått in och och skrivit i tråden det måste ju varit ett riktigt moment 22 för dig! Nu håller vi oss till ämnet
Citera
2012-02-28, 00:37
Medlem
skitexistenss avatar
Citat:
Det fanns inget fiffig i hans utalande innan han "avslöjade" sig heller, men nog OT snack
Nej det ska vi inte men jag försöker i denna tråd rota lite i om det finns något bakomliggande innan hon/ någon annan avslöjar det.
Jag har aldrig sagt att det finns det, som sagt hon kan vara mycket väl vara en trasig människa som så här i början av sitt vuxna liv gör fortsättningen mycket svårare, eller så kan hon i slutändan försöka "prov a point" Jag har ingen aning?

Ursäkta, men oavsett om hon är på riktigt eller inte så är hon ju ändå en tragisk människa. Vad spelar det för roll egentligen? Hon blir knullad av en kille hon just träffat i Big Brother, är det också en del av hennes intellektuella konstprojekt/samhällssatir? Vänster folk idoliserar ju henne och tror på fullaste allvar att detta är någon slags intelligent samhällskritik. Man märker verkligen att vissa förvränger exakt vad som helst för att det ska passa deras samhällsbild och politiska åsikter
Vakna! Är det så jävla svårt att förstå att det finns såna människor?
Det är klart att hon provocerar medvetet för att få en reaktion men det gör henne knappast intelligent eller unik? Det är bara vanligt fjortisbeteende.
Citera
2012-02-28, 00:39
Medlem
Citat:
Att hon överdriver och snackar med en mer arrogant röst i sina videos är ju helt uppenbart. Alla som bloggar överdriver ju och hittar på saker. Frågan är vart gränsen går för att man ska kallas för ett troll.

Att hon egentligen är supersmart och sysslar med stamcellsforskning och nu bara spelar en roll som ett hobbyprojekt är ju totalt uteslutet.

Tillräckligt smart för att läsa tyska nobelpris vinnare i literatur iaf enligt vissa som jag länkade till i mitt första inlägg. Och blivit kallad "uppenbarligen intellektuell" av Jonas Hassen Khemiri ( googla om ni inte vet vem det är så slipper jag förklara)
Citera
2012-02-28, 00:44
Medlem
voOys avatar
Satan vad ni blåser upp detta! Hon är född på 90-talet för fan. Förväntar ni er att 90talister ska vara begåvade sitter ni rejält på pottan.

Dåliga föräldrar
Dåligt psyke
Dålig självdistans (kommer förmodligen ta livet av sin innan 35)
Bekräftelsebehov, som hon mättar genom att leka "tvärt emot" leken på youtube och vara provokativ.

Ja.. En människa förlorad till 2000 talets ideal. Kan tänka mig att världen är väldigt komplex för ointelligenta människor, då blir dem knäppa. Punkt slut.

alla har sina metoder att synas på, och idag är det tamigfan masspsykos i bekräftelse.. Fattar inte varför dock.
Senast redigerad av voOy 2012-02-28 kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in