2012-02-27, 16:32
Medlem
Tänkte skapa en tråd så alla flashback deckare skulle kunna få jobba lite. Efter att ha börjat följa BB 2012 slog det mig. Denna tjejen ger mig riktigt konstiga vibbar, antingen är hon en otroligt trasig människa men jag tror det ligger en hel del annat bakom... tror att vi tillsammans kan reda ut detta bara vi slår våra kloka huvuden ihop.

Min teori (även om hon ibland får mig att tro annat): Hanna Widerstedt är i själva verket en otroligt skicklig skådis/ konstnär och allt detta, bloggen, framträdanden och media uppmärksamhet är någon form av samhällskritiskt konstprojekt.
Hon har vid tidigare tillfällen blogg från 2009 beskrivit sig som wannabe konstnär, visserligen är den numera raderad men finns sparad. källa: http://web.archive.org/web/20090629175946/http://thisisnotablog.devote.se/blogs/2134781/dogheaven.htm

Finns även en del annat att läsa om hennes konstnärsutveckling i hennes gamla blogg från 2008 och tidigare där kan man bland annat läsa några litet intressanta inlägg som inte riktigt blivit så extremt men man kan märka övergången: http://svartkajal.blogg.se/index.html

Hon är inte så dum som hon ger sken av och har ett högt kulturellt intresse, tror inte hon läser Elfriede Jelinek i det tillståndet hon "spelar". källa: http://alexanderchamberland.blogspot.com/2012/02/avslojande-hanna-widerstedt-ar.html

Tidigare videobloggar under namnet DAMPIGUNGE89 på youtube där hon tydligt spelar lite för överdrivet om man jämför med nutid, men även i hennes konversation med sin kompis som medverkar är det tydligt att hon driver och provocerar men dock inte så raffinerat. källa: http://www.youtube.com/watch?v=dYgrgiOPrtw&feature=channel

Jag har även hört rykten om att HW vid ett antal tillfällen setts tillsammans med bla Unni Drougge, ett något omaka par men vilket inte verkar helt otroligt men det är inget HW står för (iaf inte hennes "karaktär" som verkar ganska skrytig) och bara detta ger mig ytterligare konstiga vibbar...

Allt detta i kombination med handplockning till BB 2012.

Det är alltid kul att spräcka en bluff om det är en sådan det är frågan om. O skulle det inta fallet vara så, så borde någon hjälpa flickstackarn för annars kommer det inte sluta väl...

Det är inga frågetecken för mig att HW är en mycket speciell person, men det jag hoppas på är att reda ut om hon är super medveten om vad hon gör eller om hon som sagt bara är otroligt trasig.

Vi behöver ju inte fylla tråden med skitsnack och saker som folk tror, utan hjälptill med lite kvalitativt detektivarbete nu... Och om nu fallet är så att det är en utstuderad bluff så lär HW´s "medbrottslingar " säkert försöka trolla bort folk så var på er vakt
Citera
2012-02-27, 16:59
Medlem
Torkel torvtasks avatar
Desirée Nilsson har skrivit ett inlägg på sin blogg där hon kommenterar årets Big Brother. Hon skriver bland annat att hon hatar Marcel, men älskar Hanna Widerstedt.
I en av kommentarerna till inlägget kan man läsa följande;
Citat:
Victoria skriver: 27 februari, 2012 kl 10:54
Hanna W driver INTE!!! Jag bor i Vallentuna där hon bor, och vi är lika gamla. Här är det VÄL känt att hon är en sjukt störd psyksjuk tjej som åkt in och ut på psyket i flera år. Hon är snarare schizofren än att hon driver. Därför är det egentligen mest synd om henne. Hon är sjuk.
Vet dock inte hur tillförlitligt detta är, då personen ifråga inte har länkat till någon egen blogg eller hänvisar till några andra slags källor.

http://werun.nyheter24.se/desireenil...ther/#comments - Desirées inlägg.
Citera
2012-02-27, 18:25
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel torvtask
Desirée Nilsson har skrivit ett inlägg på sin blogg där hon kommenterar årets Big Brother. Hon skriver bland annat att hon hatar Marcel, men älskar Hanna Widerstedt.
Vet dock inte hur tillförlitligt detta är, då personen ifråga inte har länkat till någon egen blogg eller hänvisar till några andra slags källor.

Måste väl finnas lite flashbackanvändare från vallentuna som kan stärka eller avfärda detta påstående? Vore intressant att veta. Att hon nästan låg med Joe indikerar väl också att hon inte är fake..
Citera
2012-02-27, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Måste väl finnas lite flashbackanvändare från vallentuna som kan stärka eller avfärda detta påstående? Vore intressant att veta. Att hon nästan låg med Joe indikerar väl också att hon inte är fake..

Hon kanske bara är dedikerad.
Citera
2012-02-27, 19:07
Medlem
som sagt att hon är otroligt speciel, på ett jävligt udda sätt är inget jag ifrågasätter, ska man genomföra något sådant så hängivet så är man inte riktigt som det ska... men hon skulle inte vara den första konstnär som var helt sinnessjuk! skulle kunna nämna hur många som helst, ta bara Torsten Flink! ett geni enligt många, men ut o in på psyket, hemlös, nerknarkad osv

Men jag tycker som sagt inte att allt hänger ihop.
Bara för att spä på mitt konspirations tänk... Har Porseryd någon relation till Unni? kan hon ha påverkat "handplockningen"?
Citera
2012-02-27, 19:09
Medlem
coco.cs avatar
Tvilvar på (enligt desiree) att hon är känt psyksjuk. Med tanke på förra årets psykoser och skit så borde väl bb valt mer stabila människor. Eller är de så äckliga att de medvetet väljer folk som är på bristningsgränsen..
Citera
2012-02-27, 19:14
Medlem
Hade några vänner som träffade henne på P&L som säger att hon är som hon är i sina videobloggar.
Citera
2012-02-27, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel torvtask

Nu ska jag inte leka hobbypsykolog men flera som följer BB och främst Hanna W uppger att hon visar tydliga symptom av borderline. Dessa som har "satt" diagnosen har själv varit i förhållande med tjejer som lider av borderline. Det är inte säkert att hon lider av borderline men hennes medverkan i BB tyder på att hon lider av en personlighetsstörning och av narcisstiska drag.

Diagnosen borderlina kan ställas genom denna mall.

1. Gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller inbillade separationer. Observera: Självmords- eller självstympande beteende som beskrivs under kriterium 5 räknas inte in här.
Inte vad jag vet.

2. Uppvisar ett mönster av instabila och intensiva relationer med andra människor som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering.
Hon umgås bara med människor som tjänar 25 efter skatt enligt bloggen. Hon umgås bara med människor som når upp till hennes idealisering helt enkelt. (?)

3. Uppvisar identitetsstörning: påtaglig och varaktig instabilitet i självbild och identitetskänsla.
Hon uppfyller detta kriterium. I bloggen skriver hon om sina väskor som är värda 20 k, hur hon hatar fattiga människor, svenska killar och turkar. I BB erkänner hon att hon inte hatar fattiga människor, blir fingrad av svensksamige Joe i huset samt andra påståenden som uppvisar instabilitet i självbild och identitetskänsla. (Hon förväntade sig att alla i huset skulle känna till henne och veta om hennes blogg.

4. Visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (t ex slösaktighet, sexuell äventyrlighet, drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning). Observera: Självmords- eller självstympande beteende som beskrivs under kriterium 5 räknas inte in här.
Hon uppfyller detta kriterium av det jag sett i BB samt läst på hennes blogg. Sexuell äventyrlighet, påstådd slösaktighet samt alkohol är Hannas mest omtyckta aktiviteter.

5. Uppvisar upprepat självmordsbeteende med gester, hot eller självstympande handlingar.
Lite osäker här. Detta har hon inte visat i huset men man vet aldrig hur det går på utsidan. Läste på AB att hon brast ut i gråt pga folks kommentarer på hennes blogg och videopklipp. Hanna W äter sömntabletter för att kunna "varva" ner. Uppvisar stark ångest på slutet av dagen. Sen har hon ju tydligen varit ut och in på psyket och Maria Ungdom enligt inlägget där över. Maria Ungdom har hon bekräftat själv.

6. Affektiv instabilitet som kommer av en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (t ex intensiv, episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar några timmar och endast i enstaka fall längre än några dagar).
Hon kan helt medvetet vara sig själv och bete sig normalt för att i nästa sekund sätta igång med trollspöt och börja trolla sönder alla andra deltagare. Hon spelar två olika roller, karaktärer och personligheter hur hon vill, när hon vill och var hon vill. Blir alltid sur när hon faller i en argumentation, anser alltid att hon är offret och att alla andra har fel. Tycker detta gäller på kriterium 3 också.

7. Kronisk tomhetskänsla.
Absolut. Ska alltid gå runt och fråga andra deltagare om deras åsikter vilket slutar i en argumentation där Hanna W börjar kalla andra deltagare för apa i en bur, psyko etc. Har fattat tycke för Annica i huset. Annica är en helt normal medelsvensson som bor i Östersund. Brunett, gillar smink och är spontan. Tjänar förvisso inga 25 efter skatt, är brunett och en vanlig medelsvensson. Trots det har dessa två klickat oerhört bra.

8. Uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller svårighet att kontrollera ilska (t ex ofta förekommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål).
Som sagt. Ger sig in i argumentationer och påstår att hon är offer HELA TIDEN. Börjar tjata och gråta om hon inte får som hon vill. (t.ex alkohol och cigaretter). Blir även väldigt arg om någon kritiserar hennes val av yrke (eskort). Vill inte bli kallad eskortHanna då hon är så mycket mer än det.

9. Har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller allvarliga dissociativa symptom
Hanna W i ett nötskal.

Som sagt. Vill inte leka hobbypsykolog eller något. Och denna diagnos kan vara helt fel åt helvete. Men hon uppfyller så många kriterier som det bara går när det kommer till psykisk ohälsa. Hon mår inte bra och smärtgränsen är inte nådd än. Hon förstår inte konsekvenserna av sitt beteende ännu vilket kommer drabba henne i framtiden. Jag tycker synd om tjejen och skulle jag vara hennes föräldrar skulle jag sätta henne i tvångsvård direkt för denna brud är inte frisk.

Varför tar inte hennes föräldrar ansvar?
Senast redigerad av 2Keynote 2012-02-27 kl. 19:21.
Citera
2012-02-27, 19:51
Medlem
Jag får förtydliga mig, min tråd bör inte handla om HW är psykiskt sjuk eller inte, såvida ingen som jobbat på psyket med henne uttalar sig eller andra säkra källor.
Då sjukdom ej medför att man kan utesluta baktanke för sitt beteende eller ej.
Som jag nämnde tidigare har många av våra stora konstnärer/ musiker / personligheter också uppvisat dålig psykisk status.
Utan grundfrågan är om hon har något syfte med sitt uppträdande...
Livshistoria från någorlunda säkra källor blir är självklart av vikt,
Ex skolgång, familje situation, arbeten osv men där får man vara ganska källkritisk då det trollas en hel del.
Citera
2012-02-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote

Varför tar inte hennes föräldrar ansvar?

Där är en relevant fråga, om hon är på riktig, och har farit ut och in på psyket varför uttalar sig ingen av HW´s anhöriga? varför rasar de inte i media, om hur deras barn/ anhörig utnyttjas.
Varför tillåts hon isf vara med i BB? Har mycket svårt att tro att produktionen efter BB2011, de skulle ta in en så skör människa som " farit ut och in på psyket flertalet ggr" som vissa rykten säger med riskerna det innebär.
Citera
2012-02-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Hade några vänner som träffade henne på P&L som säger att hon är som hon är i sina videobloggar.

Är inte omöjligt att det är ett spel då också, då jag antar att de inte har någon närmare relation.
Citera
2012-02-27, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jockezangief
Jag får förtydliga mig, min tråd bör inte handla om HW är psykiskt sjuk eller inte, såvida ingen som jobbat på psyket med henne uttalar sig eller andra säkra källor.
Då sjukdom ej medför att man kan utesluta baktanke för sitt beteende eller ej.
Som jag nämnde tidigare har många av våra stora konstnärer/ musiker / personligheter också uppvisat dålig psykisk status.
Utan grundfrågan är om hon har något syfte med sitt uppträdande...
Livshistoria från någorlunda säkra källor blir är självklart av vikt,
Ex skolgång, familje situation, arbeten osv men där får man vara ganska källkritisk då det trollas en hel del.

Hennes beteende kommer från psykisk ohälsa. Därför tycker jag det är relevant att man sätter en diagnos på Hanna W för att förklara hennes handlingar. Hon har inga syften med sitt uppträdande, det är bara så hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in