2012-02-28, 02:11
Medlem
Siilverstjernas avatar
Jag har inte läst igenom hela tråden och det kan ha nämnts.

Men Hanna verkar inte bo ensam, utan bor tillsammans med en annan person. Om hon inte hyr i andra hand? Vilket kanske är ganska troligt, jag vet inte?

Hannas adress - http://www.birthday.se/sok/?f=Hanna&l=Widerstedt

Välj "på samma adress" så står understående person(#2) på samma lägenhet (1002)
Kan vara värt att kanske ta kontakt med henne och höra? Om det är i andra hand så kanske hon kan nämna någon användbar information?

Facebook till sambo/hyresvärd -> https://www.facebook.com/profile.php?id=1512797296

EDIT: Personen (#2) jobbar på en interiör/design-butik, vilket kanske kan stärka att hon skulle fejka och vara konstnärligt lagd och fått lägenheten på det sättet, om det nu inte är en slump?
Hon är även vän med 3st "Viderstedt", så det tycks ju ha någon nära relation...om det inte är hennes mamma?! Nej, nu blev det massor med spekulationer.
Senast redigerad av Siilverstjerna 2012-02-28 kl. 02:16.
Citera
2012-02-28, 02:13
Medlem
enligt http://637910.devote.se/blogs/7557155/aaahh.htm

tar (tog?) hon något som heter tryptizol, som jag förstod det av google är det någon form av läkemedel mot depression. Är inte så påläst inom området men någon vet säkert.
Citera
2012-02-28, 02:16
Medlem
majkenofdooms avatar
"Fast den där ser alldeles för snäll och oskyldig ut... Och ni vet ju hur HetaHannah är! Superotrevlig, supersur och superknäpp!"

På en bloggen, denna http://576149.devote.se/archive/576149/2008/6?page=6

Babblar hon då och då om denna hetahannah är det så att hon gått blivit henne på heltid?
Citera
2012-02-28, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siilverstjerna
Jag har inte läst igenom hela tråden och det kan ha nämnts.

Men Hanna verkar inte bo ensam, utan bor tillsammans med en annan person. Om hon inte hyr i andra hand? Vilket kanske är ganska troligt, jag vet inte?

Hannas adress - http://www.birthday.se/sok/?f=Hanna&l=Widerstedt

Välj "på samma adress" så står understående person(#2) på samma lägenhet (1002)
Kan vara värt att kanske ta kontakt med henne och höra? Om det är i andra hand så kanske hon kan nämna någon användbar information?

Facebook till sambo/hyresvärd -> https://www.facebook.com/profile.php?id=1512797296

EDIT: Personen (#2) jobbar på en interiör/design-butik, vilket kanske kan stärka att hon skulle fejka och vara konstnärligt lagd och fått lägenheten på det sättet, om det nu inte är en slump?

Det är troligen hennes morsa hon bor ihop med. Står tidigare i tråden att hennes mor heter L*selotte R*eg*ouw
Citera
2012-02-28, 02:22
Medlem
www.angelfire.com/vamp/hetahannah/

Säljer trosor? Ser ju inte direkt ut som henne på bilderna dock, men det behöver ju inte vara hennes egna bilder..... Sidan är från 2007.
Senast redigerad av Ann Vändare 2012-02-28 kl. 02:31.
Citera
2012-02-28, 02:23
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dublett
Hon är en simpel provokatör, hon är lika unik som min datorskärm. Jag tror inte hennes beteende generar några större summor och hennes sk "konstprojekt" är patetiskt.

hmm visst hon påminner om ex. Kissie, men det gör inte henne eller hennes tillvägagångssätt banalt.
men visst det är en fråga om åsikt.

jag tror att hennes beteende generar pengar, folk stör sig på henne och besöker hennes blogg och youtube-kanal för att visa andra eller skicka elaka kommentarer lyckligt ovetande om att det gynnar henne.

dessutom så har hon kommit med i bb vilket inte precis är någon nackdel om man vill bli känd, vilket i sin tur gör det lättare att tjäna pengar.
Senast redigerad av hashish-boy 2012-02-28 kl. 02:29.
Citera
2012-02-28, 02:39
Medlem
tomperss avatar
Niggaz please. Hon har fattat att det funkar att provocera alla nollor i Sverige. Är man ett geni då? Kanske det? Precis som i Aschberg-intervjun så har de rätt om att bla Schulman byggt karriär på exakt samma sätt. Hon är en nolla precis som vilken bb-kändis som helst. Samma klass som Robinson-robban, Anna Anka eller nån annan "uppseende"-väckande tv-knullare. Det uppseendeväckande är att svenska folket är så fördummat att hon blir en kändis. Om man är intellektuell för att man har läst en bok av en nobelpristagare så är kraven alldeles för låga. Är man konstnär för att man sålt en tavla? Jag har sålt en jävla massa teckningar och skit jag gjort i slöjden. Antar att jag både är konstnär och professionell finsnickare. Ja, jag blir provocerad. Inte av Hanna utan av att folk ens orkar bry sig om denna parantes. Det här samhället är på väg rätt ner i avgrunden. Jag är nog allt en dedikerad misantrop när allt kommer kring.
Citera
2012-02-28, 02:47
Avslutad
Väldigt intressant de här..
Citera
2012-02-28, 03:19
Medlem
HAHAHA jag visste det! Jag gjorde en tråd där jag sa hur idiotiska och obegåvade idioter alla ni som försöker spela deckare är. De sa att det inte fanns några Flashback deckare, men ack så fel de hade.

Ni kan inte hitta någonting om någon! ni är misslyckade personer.

ang. ämnet så tror jag hon är galen.
Citera
2012-02-28, 03:25
Medlem
Alltså från bloggen http://576149.devote.se/ från 2008 är mina intryck att hon verkar vara en helt vanlig, ganska smart eller iallafall analyserande brud med ett stort modeintresse. Noterbart är att kläderna hon har på sig eller bloggar om knappast kan ha varit särskilt trendiga vid den tiden. I övrigt verkar hon ha ett stort estetiskt intresse och leva i en stabil relation med 7-8 år äldre pojkvän vid namn Edwin. Dessutom har hon skrivit en rad inlägg där hon uttrycker sig nedsättande om fjortisar vilket väl är ganska lustigt med tanke på den fjortisavbild hon är idag. Hon verkar även vara nykterist.

Några urklipp från bloggen.

Citat:
"Jag har hatat mig själv, det har jag verkligen.
Jag blev mobbad pga mitt utseende när jag var yngre, och det gjorde ont.
Varenda dag fick jag höra hur ful jag var, att folk mådde illa av att se mig.
För jag var så himla äcklig, finnig och ful.
Det sitter fortfarande i själen, men sakta men säkert har jag börjat tycka om mig själv. Men det har tagit sin tid."

"Är det okej runkobjekt för 50 åriga gubbar?
Är det okej att visa hela världen hur man ser ut naken?
Det kan man fråga sig...
Och det är ett otroligt svårt ämne att prata om.
Jag själv skulle aldrig göra det.
Det är så äckligt förnedrande, och det följer en hela livet.
Titta bara på Natacha Peyre och Elita Löfblad.
Man tänker inte på att de säkert är trevliga och söta tjejer, man tänker på att de är särar på benen för 2000 spänn.
När man läser deras bloggar tänker man , iallafall inte jag, på att de är roliga och smarta.
Jag tänker på Café och Moore. Vidrigt.!"

"Idag är det fredag, som vanligt är alla ute och är fulla och tuffa...
Själv har jag valt bort alkohol, av privata skäl.
Visst, det kan vara helt underbart att ta en öl eller ett glas vin med sina kompisar en fredagskväll.
Bara snacka, liksom...
Men 15 åringar som springer runt och är stupfulla på helgerna, DET är fel."
Citera
2012-02-28, 04:41
Medlem
winnipegjetss avatar
En roll, helt klart. Men hur medveten är den? Får intrycket att hon tror hon är den hon låtsas vara.
Det här inlägget från 2009-06-12 känns intressant. Vittnar om en helt annan person än den hon är idag.
Citera
2012-02-28, 09:25
Medlem
Lite sammanfattning då.

Vi vet vem mamman är, båda är skrivna på samma adress. Mamman jobbar med inredning samt har ett stort intresse för hundar. Enligt samtal på Facebook har de en fin och stabil relation.

Pappa och bror bor i Norrtälje. Pappan heter Nilsson i efternamn och brodern Widerstedt.

Ser man till tidigare bloggar och samtal på Facebook så är det väldigt tydligt att Hannah spelar en roll så det behöver inte diskuteras vidare, frågan kvarstår dock, varför?

Och så är det dags att några fler från Uddevalla eller Stockholm uttalar sig. Nu är det ju bara människor som inte känner henne som har sagt något.

Och hur var det med kontakten med Unni Drugge?

Här är en av de två-tre Stockholmstjejer hon hängt med under året däribland på Stureplan - något som vet något om henne? (Elena Divina): http://www.facebook.com/profile.php?id=664899019

Bb verkar i varje fall inte vara delaktig i hennes transformering då hennes blogg har sitt första inlägg i november då hon kommit hem från Thailand - först därefter kan hon ha blivit inkallad.

Lämnar er med ett citat från hennes blogg från 2008 " ...en annan sjukt irriterande sak är folk som inte verkar fatta saker? Ironi till exempel. Dom tar det på fullaste allvar och blir skitsura"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in