• 4
  • 5
2012-02-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosoulini
Om det stämmer så är det synd! Men samtidigt så vet man ju inte. Varför skulle han inte nämna mig när han är min gudfar och inte har någon annan släkt? Har gudfar någon som helst betydelse förresten? Om han nu inte hatar mig så enormt vilket jag har svårt att tro eftersom vi inte har träffats sedan jag var riktigt liten, vi känner ju inte varandra. Är nog att han helt enkelt föredrar att leva helt ensam och inte vill ha kontakt men någon, jag vet inte så mycket mer för att vara helt ärlig. Vi har ingen kontakt men han har ju träffat farsan på sjukhuset senaste månaderna men det är just att jag inte har haft tillfället att träffa honom men han har ringt flertalet gånger hem. Han och morsan har pratat länge i telefon. Jag lär ju få träffa honom någon gång iallafall. Tack för att du nämner det, ska försöka läsa vidare och försöka hitta hur det ligger till. Ska bli intressant att om hur det blir i framtiden om allt detta stämmer eller inte. Är inte inställd på få ärva något alls men kan inte låta bli att tänka på om det skulle ske. Kanske någon som har varit med om något liknande?

Jag har haft flera stycken liknande bekantskaper eller släktingar utan barn och fru som har sparat och snålat ihop miljontals kronor under åren och varenda gång har pengarna gått till allmänna arvsfonden eller välgörenhet .
Citera
2012-02-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL

Din mor eller far ärver allt efter personen i fråga enligt svensk lagstiftnings rangordning.
Föräldrar står alltid före barnen i rangordning gällande arv.

Skulle din förälder vars släktband kopplas till denne person vara död så är du arvtagare.

I det här fallet har det iofs ingen betydelse eftersom varken TS eller hans pappa har någon arvsrätt efter gubben. Allt hänger på vad han har skrivit i testamentet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosoulini
Skriver dem flesta ett testamente någon gång under sitt liv förresten? Eller är det helt olika?

Det kan inte jag svara på, men ska man vara säker på att testamentet blir juridiskt giltigt så måste man gå till en jurist som tar 1500kr/timme så att skriva testamente och ändra och pilla där i är ju ingenting man gör särskilt ofta om ens någon gång.
Senast redigerad av BallaRune 2012-02-27 kl. 22:25.
Citera
2012-02-29, 21:39
Medlem
Jag tänker iaf spara allt och bara sitta och glo på de stora siffrorna, precis som pappa gjorde/gör
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in