Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Skulle din förälder vars släktband kopplas till denne person vara död så är du arvtagare.
Tydligen så är vi för avlägsna släktingar så att inte ens pappa skulle ärva eftersom dom är kusiner. Men hittar inte om det när jag söker. Eller menar du om han skriver min pappa? Tyvärr så är jag säker på att han inte överlever länge till och kusinen är helt friskt och på min pappas sida har vi gammal släkt, så han kan mycket väl leva 15 år till med tur. Han är min pappas kusin och min gudfar och vi träffades vid dopet och några år där omkring, sedan dess inget förrän i detta läge då han helt plötsligt ringer ibland för att höra hur farsan mår även fast dem inte har någon kontakt samt att han har varit där. Men eftersom det verkar som om jag inte har arvsrätt så får jag helt enkelt vänta och se. Jag är bara allmänt nyfiken.
Har svårt att inte tänka på det som sagt men tar absolut inte ut något i förskott eftersom jag inte ens känner människan. Bara att ha det i tankebanorna att det
KAN faktiskt ske. Att ge bort allt till staten verkar dumdristigt men vem vet kanske har han planerat att sänka bort allt. Allt är osäkert. Hade varit så lättare om man visste helt säkert då hade man ju inte tänkt på det alls.
Skriver dem flesta ett testamente någon gång under sitt liv förresten? Eller är det helt olika?