Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-25, 08:12
  #1
Medlem
1.
Skjortan? Hur hanterar ni skjortan när ni endast ska bära jeans och kavaj?
Skärp?
Citera
2012-02-25, 08:26
  #2
Medlem
ShogunAssasins avatar
Så länge du inte är en av karaktärerna i "The Hangover" så råder jag dig att stoppa in skjortan, allt annat ser väldigt slashasigt och dumt ut.

I och med bärandet av kavaj så har man ju ändå försökt att se någorlunda anständig ut, att då låta skjortan hänga utanför känns väldigt kontraproduktivt.
Citera
2012-02-25, 08:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Så länge du inte är en av karaktärerna i "The Hangover" så råder jag dig att stoppa in skjortan, allt annat ser väldigt slashasigt och dumt ut.

I och med bärandet av kavaj så har man ju ändå försökt att se någorlunda anständig ut, att då låta skjortan hänga utanför känns väldigt kontraproduktivt.


Jag litar på dig i den här frågan. Tack för svaret.
Citera
2012-02-25, 08:40
  #4
Medlem
fjungen33s avatar
kanske i vilket sammanhang man är i, kavaj idag behöver inte vara ett fint snobbplagg
Citera
2012-02-25, 08:49
  #5
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
kanske i vilket sammanhang man är i, kavaj idag behöver inte vara ett fint snobbplagg
Sicket snack. Så fort man bär någonting över en (klassisk) skjorta skall skjortan vara instoppad oavsett sammanhang.
Citera
2012-02-25, 09:13
  #6
Medlem
fjungen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Sicket snack. Så fort man bär någonting över en (klassisk) skjorta skall skjortan vara instoppad oavsett sammanhang.

Modet idag är inte en statisk regel eller en lag och alla bär inte en klassisk skjorta. Varje människa bestämmer nog själv vad denna vill ha eller inte. Somsakt beror på vilket sammanhang man är i eller har lust med eller vad man bär till.
Citera
2012-02-25, 10:07
  #7
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Oavsett mode bör man stoppa in skjortan. Annars ser det lite lösaktigt ut och många kanske undrar varför man anstränger sig med att se städad ut med kavaj när man inte stoppar in skjortan.
Citera
2012-02-25, 11:16
  #8
Medlem
Instoppad skjorta ser ut som idioti, det är bara 2 år sedan jag tyckte tvärtom....

Möjligen om det är uniform eller arbetskavaj - då skall skjortan stoppas ner.

Modet föreskriver att en riktig man har skjortan utanpå - om inte arbetsgivaren kräver annat. Samma gäller T-shirt
Citera
2012-02-25, 11:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Modet idag är inte en statisk regel eller en lag och alla bär inte en klassisk skjorta. Varje människa bestämmer nog själv vad denna vill ha eller inte. Somsakt beror på vilket sammanhang man är i eller har lust med eller vad man bär till.


Låter precis som samma skitsnack som med att man ska börja kalla ungarna för HEN.
Citera
2012-02-25, 11:27
  #10
Medlem
HighHitlers avatar
Det finns ju olika sorters skjortor och de ska bäras på olika sätt men med tanke på att det är en kavaj över är sannolikheten stor att det är en sån som ska stoppas in.
Citera
2012-02-25, 12:12
  #11
Medlem
Herr gurkas avatar
Kavaj och klassisk skjorta är indeed ett statiskt mode. Det finns inget mer att säga i frågan.
Citera
2012-02-25, 12:51
  #12
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArcoCortLimes
Instoppad skjorta ser ut som idioti, det är bara 2 år sedan jag tyckte tvärtom....

Möjligen om det är uniform eller arbetskavaj - då skall skjortan stoppas ner.

Modet föreskriver att en riktig man har skjortan utanpå - om inte arbetsgivaren kräver annat. Samma gäller T-shirt
http://img521.imageshack.us/img521/6...liggertill.png
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback