• 1
  • 2
2012-02-25, 01:21
Medlem
fanzaas avatar
Hej.

Det ligger i min kultur att dricka på helger och jag har nu spytt 8 helger i rad. Senaste två helgerna har jag experimenterat lite och inte druckit så mycket, men spytt i alla fall.

Ikväll till exempel drack jag två öl och kände mig inte berusad alls men spydde trots det.
Vad är det som pågår egentligen och vad bör jag göra?

Tack!
Citera
2012-02-25, 01:25
Medlem
godistvaas avatar
Finns det någon anledning för dig att förknippa alkohol till att spy, för det låter betingat..
Citera
2012-02-25, 01:25
Medlem
UnknownSources avatar
Kroppen säger helt klart ifrån, du tål antagligen inte speciellt mycket alkohol.
Citera
2012-02-25, 01:26
Medlem
Ät mer innan. Stabil mat ingen fil. Sen tror jag det mesta borde sitta i ditt huvud.
Citera
2012-02-25, 01:35
Medlem
Kritisk.s avatar
2 frågor;

när du säger att du spyr, menar du att du spyr direkt efter drickan, eller dagen efter?

vad dricker du för nåt? testat att köra på cider/sprit eller nåt annat än ölen?
Citera
2012-02-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Hej.

Det ligger i min kultur att dricka på helger och jag har nu spytt 8 helger i rad. Senaste två helgerna har jag experimenterat lite och inte druckit så mycket, men spytt i alla fall.

Ikväll till exempel drack jag två öl och kände mig inte berusad alls men spydde trots det.
Vad är det som pågår egentligen och vad bör jag göra?

Tack!

Det framkommer inte om du är tjej eller kille, men om du är tjej så kan du mycket väl vara gravid.
Är du kille så tål du väl helt enkelt inte lika mycket alkohol längre!
Citera
2012-02-25, 02:05
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Dricka är väl inte din grej helt enkelt, du kanske mår bättre av en lina kola sådär på kvällningen.
Citera
2012-02-25, 02:19
Medlem
xDs avatar
Du kanske blandar friskt när du dricker? Dvs, din mage pallar det inte. Se till att äta före du dricker.

För övrigt, låter det som att du borde överväga att avstå alkohol.
Citera
2012-02-25, 03:18
Medlem
revodnebs avatar
Är du kines/japan? Denna sort tål inte alkohol...
Citera
2012-02-25, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är du kines/japan? Denna sort tål inte alkohol...

Jag känner en kines som skulle kunna supa vilken viking som helst under bordet... Undantaget som bekräftar regeln antar jag.
Citera
2012-02-25, 04:49
Medlem
ylletrasas avatar
kanske din lever börjar ta stryk?
ta leverprov.
Citera
2012-02-25, 05:12
Medlem
WBHKs avatar
Du börjar tyvärr bli gammal, om inte så säger jag som föregående testa din lever.
Fast vafan det finns mer i livet än att dricka sig berusad, hur mycket dina polare än tjatar på dig så ta det lungt med drickat nu på ett jävla tag, när kroppen säger ifrån!

(Edit) fast det låter ju inte som att du är helt frisk i kroppen, så tycker att du ska testa levern ändå, better safe then sorry.
Senast redigerad av WBHK 2012-02-25 kl. 05:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in