• 1
  • 2
2012-02-25, 06:04
Medlem
Mavvelitos avatar
Hade en polare som älskade vindruvor, men fick en dålig upplevelse en gång med dessa när han gjorde något annat. Han band det då psykiskt så att han mådde dåligt varje gång han åt vindruvor efter denna gång och spydde oavsett vad. Nu ett år efter funkar det.

Sedan så att du spyr har inget med levern att göra, en lever förbränner bäst innan den lägger av, eller går in i stadiet som skrumplever så det är knappast det de handlar om. Antingen tåler du inte alkohol och magen säger ifrån, eller så har du med bundit dina minnen så att du börjar tänka på att du mår dåligt och sedan mår du dåligt.
Citera
2012-02-25, 06:55
Medlem
Du måste nog testa att röka på eller dra en lina istället. Du är helt enkelt ett hopplöst fall för alkoholen.
Citera
2012-02-25, 11:53
Medlem
fanzaas avatar
Okej jag ska vara lite mer tydlig:
18 år, krökat i kanske 3-4 år med lite uppehåll. I somras ex så kunde jag ca 0,5l vodka och bli jävligt full men sedan ändå lyckas att inte spy.

Som det ser ut idag så tar det lång tid att få ner 3 öl för att varje klunk känns i magen och får en att börja rapa lite grann. Sedan när väl de tre ölen är nere så känner jag inte berusad alls, och sedan efter någon/några timmar eller ibland händer det flera gånger under natten sedan, så spyr jag flera gånger och får så spruckna blodkärl så att jag knappt känner igen mig själv
Citera
2012-02-25, 15:56
Medlem
Excarnificos avatar
Om jag var du så skulle min självklara reaktion vara att sluta dricka i några veckor, och om det är fortfarande så här efter det - sluta helt och hållet. Det känns ju inte kul längre ändå, och du vet ju att alkohol inte är hälsosamt, så det är nog en no-brainer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in