2016-12-19, 11:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tv r senare och dags fr en uppdatering.

Oj, vad mycket som hnt sedan sist. Av poddarna i listan har de flesta avbrutit sin verksamhet eller fallit ur min lista pga ofrmga att bibehlla mitt intresse. r nrmast chockad. De enda som r kvar r:

Silly Season-podden (3/5)
Habil lyssning men jag kan verkligen inte med ord beskriva hur mycket jag fraktar det flshurtiga tonlget och jargongen som framfrallt "Brenning" sprider och gr till norm hos hela gnget. Spnn av, grabben. Du har en heltidsanstllning nu. Lord Bendtner var roligt en gng 2013.

EuroTalk (4/5)
Klassikern som hller.

Heja Sverige (2/5)
Lyssnar kanske var femte avsnitt, om gsten intresserar. Men det hr hafsverket lider verkligen av att den grs av frbundet, vilket omjliggr alla former av intressanta uttalanden. Plus att Soran Ismail r en fitta.

Della Sport (3.5/5)
Nytillskottet Kringlan r alltjmt ett komiskt geni. Men tycker nyhetens behag har lagt sig lite. Det r ofta bara att lsa en artikel med en ljlig rst = humor. Men vill inte vara fr negativ mot denna. Nr det r roligt s r det 5/5.

Lundh (2.5/5)
Att byta ut den tidigare fungerande faktarutan mot den nya med cringeworthy frgor som "vilket oljud ogillar du mest" r ett hjrnslpp av astronomiska mtt. "Vilken r din favoritsvordom?". Wtf, Olof?

Nytt sedan sist:

Division 9 - ris, Chords, Martin Soneby (4/5)
Lst och oinitierat snack om frmst Zlatan, vrig fotboll, NFL, basket och UFC. Inte lika uttalat oinitierat som Della Sport, fokus ligger hr p att f fram ett "sknt tugg" med humoristisk underton. Jag tycker om den, skarpt. Men tror inte den blir lngvarig.

Jag blir frvnad ver mig sjlv, fotbollsfne som jag r och alltid varit. Ingenting har egentligen frndrats i min livsstil. Jag sitter fortfarande och stirrar in i excelfiler och ltsasjobbar 8 timmar om dagen. Jag gr fortfarande lngpromenader med barnvagn/hund. Jag str fortfarande och diskar kastruller, stdar, handlar och hnger tvtt. Min poddkonsumtion har allts inte minskat, snarare kat.

Men av ngon anledning konsumerar jag frst och frmst poddar av och med svenska stand up-komiker i lsa sammansttningar. Frgan r om detta sger ngot om mig eller om kvaliteten p fotbollspoddar.

Hur som helst, fyll p med alternativ.
Citera
2016-12-20, 01:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Letat efter en sn hr trd lnge!!

Offsides podcast 4/5: Orrenius fr 5/5 enligt mig. lskar hans humor och han verkar vara en genomsympatisk mnniska, om n med lite geekig utstrlning. Dras ner lite av att Bengtsson inte r lika rolig och bra som Orrenius. Mysigt att lyssna p.

Tror du inte att Bengtsson r en nyttig motpol? Jag hade inte klarat av att lyssna p tv Orreniusar, allt fr godtrogen och optimistisk. Bengtssons cynism behvs fr att det inte skall bli fr sltstruket.

Niva med nnu en genomhemsk prestation i senaste Tutto Balutto. Karl'n mste ju lida av en diagnos. Kul i brjan men nr frgerutan trtt ver timmen i tidslngd (dr de flesta kr en kvart-tjugo minuter som max) s frstr man att ngot inte stmmer. Luften sjnk ur mig och jag anar att den gjorde det hos Dahlin ocks.
Senast redigerad av snillet_1 2016-12-20 kl. 01:13.
Citera
2016-12-20, 01:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tv r senare och dags fr en uppdatering.

Lundh (2.5/5)
Att byta ut den tidigare fungerande faktarutan mot den nya med cringeworthy frgor som "vilket oljud ogillar du mest" r ett hjrnslpp av astronomiska mtt. "Vilken r din favoritsvordom?". Wtf, Olof.

Om man frbiser att frgorna r lite pinsamma, s kan man ju ocks undra vad intressant som kan tnkas komma ur svaren. Ingenting?! Vem bryr sig om ngons favoritsvordom eller vilket oljud ngon ogillar mest? Frbluffande uselt frn en s rutinerad journalist som Lundh, Olof.
Citera
2016-12-20, 18:00
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om man frbiser att frgorna r lite pinsamma, s kan man ju ocks undra vad intressant som kan tnkas komma ur svaren. Ingenting?! Vem bryr sig om ngons favoritsvordom eller vilket oljud ngon ogillar mest? Frbluffande uselt frn en s rutinerad journalist som Lundh, Olof.

Just s. Du fick inte ut ngot vettigt svar de frsta 50 gngerna, Olof. Det kommer inte att vnda mirakulst.

Han har lnat frgorna frn Actors Studio dit skdespelare med ngot strre ambitioner att framst som stora tnkare kommer med frberedda utlggningar. Det hela r s urbota korkat att det saknar motstycke. Ju.
Citera
2016-12-20, 18:10
Medlem
Tutto Ballutto r nog den bsta fotbollspodcasten just nu, med kanske reservation fr Euro Talk.

Men tycker nd att Kick And Rush r den mest underhllande fotbollspodden, bjuds p mycket skratt.
Citera
2016-12-20, 18:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Tror du inte att Bengtsson r en nyttig motpol? Jag hade inte klarat av att lyssna p tv Orreniusar, allt fr godtrogen och optimistisk. Bengtssons cynism behvs fr att det inte skall bli fr sltstruket.

Niva med nnu en genomhemsk prestation i senaste Tutto Balutto. Karl'n mste ju lida av en diagnos. Kul i brjan men nr frgerutan trtt ver timmen i tidslngd (dr de flesta kr en kvart-tjugo minuter som max) s frstr man att ngot inte stmmer. Luften sjnk ur mig och jag anar att den gjorde det hos Dahlin ocks.

Jo, Bengtsson behvs som jmvikt, tycker nd inte han hller samma klass som Orrenius totalt sett. Bra kemi mellan dem, vilket jag tror mest beror p att Orrenius r ltt att ha att gra med (haha jag slpper inte min fbless fr honom )

Kanske att Niva lider av Asperger? Med den diagnosen brukar man ha svrt fr sociala koder vad jag frstr det som.

Eller s r han bara fr intelligent fr sitt eget bsta vilket leder till att han mste formulera sig p det lngrandiga stt som han gr. Fr i rlighetens namn tror jag aldrig att jag hrt karln sga ett ord fel eller inte ha en mening som r sprkligt fullndad.
Citera
2017-01-06, 04:27
Medlem
Ambivalens_s avatar
Podcasts/web-tv om jag fr kombinera.

Beyond the pitch 4/5.
Jag gillade den hr podcasten jttemycket tills Anto (Rossoanto p twitter) slutade fr ngra mnader sen. Nu r min sikt mindre aktuell eftersom jag mest lyssnade nr han var programledare, men Phil r nd bra han med. BTP r vad man kan frvnta sig av initierad amerikansk podcast om fotboll. 1) De tar sporten p allvar. 2) De r lite vl sjlvskra i sina analyser. 3) De erbjuder god balans av expertis och entertainment. 4) Karismatiska karaktrer (man kan komma p sig med att se mer fram emot Antos kommande sgning av en viss trnare n sjlva trnargrningen i sig). Framfr allt har jag uppskattat avsnitten om italiensk fotboll med Anto och Matteo Bonetti. Minuset r att den kan vara lite vl generaliserande och onyanserat raljerande ibland. Jag tycker tex kritiken mot Allegri varit verdriven. Knns som en podcast som skulle kunna falla BonhommeDeNeige i smaken?

Offsides podcast 2/5
Jag hller med simonvp att podcasten r vldigt "geekig". Nstan stndigt putslustig. Det ligger liksom ett lite fnigt fnitter i luften under hela podcastens gng. ven om jag gillar nrdighet i form av att kunna extremt mycket om ett extremt snvt mne s tar Offside podcast ofta upp sm ytliga nrdigheter, lite hr och lite dr, frn alla delar av vrlden och fotbollen, och den nrdigheten tilltalar mig mindre av ngon anledning.

Tyvrr hjs knslan av tntig nrdighet exponeniellt av vinjettmusiken i programmet. Bara musiken snkte mitt betyg 1 snpp. Min smsta podcastupplevelse alla kategorier r nr jag precis stter igng offside, tvingas lyssna p introlten och pminnas om den sockervaddstntiga knsla som programmet ger, fr att sen rka spola tillbaka till brjan av avsnittet och hra ltjveln en gng till nr jag lgger ner telefonen i jackfickan och ngonting kommer t displayen.

Med detta sagt. Hgstanivn r riktigt hg med en del grymt rolika delar. Sen r Johan extremt sympatisk med och ltt att tycka om.

08 fotboll 5/5.
De prickar precis in knslan av ett gng passionerade supporter-kompisar som snackar om veckan som har gtt. I princip alla terkommande gster r sympatiska och har vxt fram till intressanta karaktrer som bjuder p sig sjlva.

Erik Wallin, den roliga clownen i gnget, har jvligt roliga instick med vassa formuleringar. Johan Westins frvirrade spelarkps-utlggning r ju ett exempel p den charmiga amatrmssighet som 08 fotboll genomskiner (https://www.youtube.com/watch?v=H-iyrkEz0v4). Grabbarnas stndiga pikar mot Westins roliga analys exemplifierar ocks den avslappnande personkemin, och Westin tar det sklart med en klackspark. John personifierar Bajen med allt vad det innebr och hans medverkan i avsnittet efter Bajen kte ur r ju som andra ppekat en klassiker. Willes hundraprocentiga optimism kring DIF och alla pikar han ger mot AIK och Bajen r vldigt underhllande. Jespers jttesvepande sgningar r ocks prototypen av en supporter-sgning (tex sgningen av Freddy sderberg: https://youtu.be/l_B4Lct4pmw?t=12m25s). Bjrn r fantastisk som programledare i 08 (passar lite mindre in i Eurotalk). dmjuk, balanserad och rolig. Fast nummer ett r en annan gammal programledare fr 08.

Eurotalk 5/5.
Jag r vldigt partisk till Fjlls frdel. Hans karisma gr rakt ut genom datorskrmen och han fr alla gster att trivas i studion. Kanske frstrks mitt intryck av att andra program p svenskafans, framfr allt Matchpuls, under en viss tid hade lite tryckt/osker stmning emellant (t.ex. i brjan nr Kviborg var orutinerad programledare fr Matchpuls och hade ovana gster) och tv-produktioner som ofta r mer tillrttalagda och formella. Fjlls avslappnade, informella och humorfyllda programlederi var en rejl kontrast till vriga. Han har ven lyckats samla en extremt varierad skara karaktrer som Birro, Borell, slund, Frank, Bosse Bank, Ekdal, Guidetti, Wilbacher, Mjllby, Den osynliga handen, Jonas Eriksson, Lars-Gunnar Bjrklund, och Arne Hegerfors. Briljant persongalleri!
Jag hade fredragit att ha Borell som sidekick A varvandes med Birro som sidekick B (eftersom de r varandras motpoler men bda vldigt underhllande att lyssna p, och har utmrkt kemi med Fjll) och sen haft Bachner, slund, Wilbacher, Frank, och Adam Nilsson + ngon spanienkunnig som stammisar och sen ibland kryddat med gster utifrn. Fr jag nmna tv minus kan Fjll var lite vl upprepande med vissa samtalsmnen och klubbar.

Syd-sydvst 3/5.
Slnger in en gammal svenskafans-produktion. Lite mer nervs stmning och lite svagare karaktrer n i 08 men hade den ftt mer tid p sig att vxa som 08 hade den ocks kunna bli en perfekt supporter-podcast. Svempa var en favorit som den lugna supportern som lskar att analysera. Han jobbar vl p fotbollskanalen senast jag checkade. Infinite mass-Jejo var skn men lite fr inkapabel att utveckla sina sikter, hade funkat som inhoppare. Stockholmsgteborgaren var helt okej med, representerade den pessimistiska supportern rtt bra, stndigt missnjd med sitt lag.

Matchpuls 3/5
Kviborg var som sagt rtt grn nr han ledde matchpuls. Han kan dock vara vldigt rolig som panelmedlem i 08 och dylikt och det var kul att se honom utvecklas i Fantv. Jag saknar att flja honom lite, d jag ej fljer tysk fotboll och ej har tillgng till svenska tv-kanaler fr tillfllet. Atmosfren i matchpuls var sledes lite stelare n nskat och panelen var ganska begrnsad eftersom de flesta bodde i Stockholm och kunde ganska lite om mindre lag som Gefle. Drfr blev det lite mer plattityder i matchpuls n vad man velat ha. Men Claes Andersson, Jarelind och Holmgren var vldigt sympatiska och bidrog mycket. Jag saknar verkligen veckoliga genomgngar av allsvenskan och tror att detta programmet hade potential till minst en stark fyra.

51% fotboll 3/5.
Ok, den r ocks dd sen ett tag. Laul r faktiskt en av mina favoriter som fotbollsjournalist, d han varken r pretentis eller hipster + att han vurmar fr allsvenskan och r rtt rolig gteborgshumorn till trots. Kunnig inom sitt omrde och intressant siktsmaskin. Hyfsat duktig p fotbollsanalyser dessutom. Jag tyckte han gjorde sig bst i 51%. Oscar sger lite mycket plattityder men jag tyckte han och Laul balanserade vl. Vldigt synd att denna la ner. Jag tyckte nog att samtalsmnena sviktade en del ibland. Ibland stannade de fr lnge i ngon journalistfrga fr min smak.

Tutto Balutto 3/5.
Filip och Fredrik pratar italiensk fotboll. I alla fall r det ambitionen hos skaparna. Willbacher r en av de mer insatta inom calcio i svensk media och hans passion mrks vl. Gusten r en skn kille som mrkbart frbereder sig vl infr programmet. Drfr en strukturerad, lite skriptad, och vldigt informativ podcast. Men jag har hakat upp mig p hur lik deras stil r Filip och Fredriks. Jag tror inte det r slumpen d de ofta refererar till F&F. Gusten r extremt frtjust i att mla upp roliga hypotestiska bilder som ska fnga en karaktr ofta genom att placera karaktren i en rolig situation i annat kontext, ngot som Filip r mstare p.

Tex nr Gusten mlade upp bilden av en kedjerkande sportchefen Sabatini rkandes p flygplatser eller dylikt s pminde det vldigt mycket om en typisk Filip-utlggning men utan samma komiska precision. Ett annat exempel r frn senaste avsnittet nr Wilbacher sger nt klyschigt om paradis och helvete. D pikar Gusten honom exakt s som Filip hade pikat Fredrik om han sagt nt klyshigt ("det dr var kanske det SMSTA som du har sagt - nnsin!") men Wilbacher svarar inte riktigt p det som Fredrik hade svarat Filip och ger bara ett ofrstende skratt och s rinner humorn uti sanden. Jag tror nog de hade tjnat p att tona ned denna typ av humor lite, eller om de lyckas putsa till det ju lngre ihop de jobbar, men jag r medveten om att jag kanske r ensam i att haka upp mig p detta.

I vrigt.
Min nskan r att Svenskafans terstartar sina nedlagda program och att en podcast med sg 3-4 fotbollsanalytiker (slund, Backe, Lagerbck, och kanske Kalle Karlsson r ngra frslag), kommer ut p mnatlig basis. En podcast dr de djupdyker i 2-3 mnen varje podcast (analys av en srskild match eller trnargrning dr de fr g i polemik mot varandra). Det hade varit guld. Jag hade grna velat ha kvar Johanna Reimers som programledare i ngon podcast med sin neutrala, nedtonade, och prestigelsa stil. Hon bryter av mnga andra i listan som r mer frtjusta i att hra sina egna rster.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-01-06 kl. 04:40.
Citera
2017-01-06, 05:06
Medlem
Ambivalens_s avatar
Ps. Jag hade velat ha en veckolig fotbollspodcast med fljande panel.
Mats Wennerholm
Jennifer Wegerup
Tomas Ros
Phillip O'Connor
Mats Ohlsson
Anna Book (som kndisgst)

S hade jag kunnat f ur mig aggressioner genom nthat varje vecka!

Ngon kanske noterar att ngra i panelen ej r profilerade inom fotboll. Tillt mig replikera.

Tomas Ros hade kunnat bidra varje vecka genom att prata publiksiffror och provokativt konstatera att fler gr p hockey n fotboll (eftersom han summerar 50+ SHL-omgngar plus slutspel och direkt jmfr med 30 fotbollsomgngar utan att ta hnsyn till antalet matcher): drfr r hockey bttre n fotboll. Wennerholm hade kunnat applicera sin klassiska "om ett lag vinner en match s skriver jag en krnika om att det hr r en starten p ny dynasti" till fotboll utan problem. Anna Book hade ju sklart gett ett kndisperspektiv och kunnat stta ord p knslorna:

"HERREGUD vad jag GRT nr de i RTT slppte in ETT ML.
S himla sorgligt. Han bara TAPPA in den i ML liksom.
Men de blev ju JTTEGLADA i andra laget. S ORTTVIST!".

Jennifer Wegerup sger nt om Zlatan. Han ska till Roma enligt hennes kllor. Mats Ohlsson fortstter med att prata om sig sjlv i 20 minuter. Phillip O'Connor infliker att Mourinhou r en bajskorv. Jennifer pratar lite till om Zlatan och att hon drack espresso med en journalist frn Gassettan. Tomas Ros sger nt provokativt. Anna Book brjar grta.

Varje vecka likadant.
Byt ut RTT mot BLTT och Roma mot Napoli s har du nsta veckas program.
Som jag hade mtt!
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-01-06 kl. 05:25.
Citera
2017-01-06, 07:14
Medlem
Ambivalens_s avatar
Urskta trippelposten.

Jag kunde inte lta bli att spela upp podcasten jag beskrev ovan i huvudet. Shr skulle den lta.

TOMAS ROS:
Hej och hjrtligt vlkomna till veckans PENALTY SHOT med mig, Tomas Ros.
Hrni fotbollslskare, idag har vi en riktig fulsspckad show dr vi ska nrda ner oss i massa fotboll med vr super-panel.
Jag sger hej till Jennifer Wegerup

JENNIFER: Hej, hej!

TOMAS ROS: och hockey-- och fotbollsoraklet fr man vl sga-- Mats Wennerholm, hej, hur mr du?

MATS WENNERHOLM: hej, joo det r bra.

TOMAS ROS: Mats Ohlsson r med oss.

MATS OHLSSON: Hall dr!

TOMAS ROS: ...samt Irlands egna fotbollsorakel PHILLIP Oooo CONNOR.

PHILLIP O CONNOR: Tja.

TOMAS ROS: ...och sist men inte minst, allas vran superkndis Anna Book hur r lget?

ANNA BOOK: Heeej, aah men det r S BRA, va GULLIG du r!

...

TOMAS ROS: Men d gr vi till vrt frsta mne. Hur bra r fotboll egentligen? Det r ju 357 000 som ser SHL, som r stekhet, varje r men bara 280 000 som ser allsvenskan. Man mste vl nd sga att hockey r bttre n fotboll eller vad sger ni, panelen?

...*alla r knpttysta eftersom personkemin r 0 och alla befinner sig p olika planeter.*...

TOMAS ROS: ...Men det har ju spelats fotbollsmatcher ocks. Anna, vi satte ju dig p att specialstudera Arsenal-Wigan. Som kndis och en person som har nra till sina knslor- vad r dina intryck av matchen?

ANNA BOOK:
Ja men HERREGUD vad jag GRT nr de i RTT slppte in ETT ML.
S himla sorgligt. Han bara TAPPA in den i ML liksom.
Men de blev ju JTTEGLADA i andra laget. S ORTTVIST!.

...

TOMAS ROS: Mats?

MATS WENNERHOLM: Den hr vinsten betyder frsts att Wigan har en dynasti p gng. Det r en helt unik satsning de gr, jag har aldrig sett nt liknande, att de kper unga spelare som vill bli bttre.

TOMAS ROS: Hrni, vi gr till reklam s terkommer vi med NNU mer.

*reklam*

TOMAS ROS: Hej och vlkomna tillbaka till PENALTY SHOT, rets succpodcast fr alla fotbollslskare. Jennifer, du har lite nyheter om Zlatan? Blir det ngon mer flytt?

JENNIFER: Nr jag pratar med journalister i Italien s r de ju vldigt sugna p Zlatan i Roma och Zlatan sa ju till mig att han hller Italien vldigt varmt om hjrtat.

TOMAS ROS: Men lite sugen p pengarna och lyxen i USA, r han vl nd, den goda Zlatan?

JENNIFER: Nja. Nr jag tog en Espresso med Gianfranco di Lucapelli frn Gazzetan s sa han att Raoila har ju vldigt goda kontakter i Italien och Zlatan hyser vldigt stor respekt fr Roma som klubb.

MATS OHLSSON: Det hr pminner mig oskt om nr jag hmtade min systers barnbarn p dagis. Att...
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
(20 min senare)...Men s spelades ju den brittiske fotbollen - p den tiden.

PHILLIP O CONNOR: Mourinhou!! Vilken bajskorv ass!

JENNIFER: Zlatan hyser ju vldigt stor respekt fr Mourinhou - och Mourinhou fr Zlatan. Men nr jag pratade med mina kllor i Italien s sa de att flytt till Roma r vldigt trolig fr Zlatan.

TOMAS ROS: Men r inte fotboll en mes-sport. Jag menar, det r ju ingen kontakt tillten. Ska vi infra 2-minutersutvisningar och fria byten fr att ka publiken i fotboll? Och stng av filmare p livstid!

ANNA BOOK: ASS nr JAG blev UTSLNGD frn LET'S DANCE. D fick jag INGEN trst ALLS. Jag tror INTE DU FRSTR hur det KNNS, Tomas! *Anna brjar grta*

TOMAS ROS: Ah, vi fr se hur det blir. Det var allt frn veckans PENALTY SHOT. Det blir lika mycket nsta vecka vi ses d. Hej d.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-01-06 kl. 07:22.
Citera
2017-01-06, 14:59
Medlem
snillet_1s avatar
Knslan r att Expressen lyckas klart bttre med sina podcaster. Jmfr t.ex. PL-poddarna. Allts, sorry, Kalle Karlsson verkar vara en vldigt sympatisk person men det funkar inte att ha honom som huvudnummer nr programledarna och de andra r s usla runt honom. Han mste ha uppbackning p ett helt annat stt, men han har kunskapen, helt klart. Det mrks att en sn som Sebastian Mattsson (riktigt rolig) har hundra gnger mer i huvudet n Sjgrensfjantarna p Sportbladet har tillsammans.
Senast redigerad av snillet_1 2017-01-06 kl. 15:03.
Citera
2017-02-06, 17:23
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Ja, det r nrmast ett under om ngon sger ngot intressant under den delen. Ren utfyllnad fr det mesta.
Citera
2017-02-10, 10:09
Medlem
Guardians Football Weekly r ett mste, kul med nyheter direkt frn journalisterna som jobbar nra Premier League. ven om britter verkar helt insnade p ordvitsar...

Lyssnar ven p Sportbladets podcast, mest fr Kalle Karlsson som r bde kunnig och plst. Inte den roligaste killen direkt men duktig. Lyssnar p Offsides podcast d och d, ibland tar de upp roliga grejer. Str mig dock som FAN p att de lser upp reklam fr deras sponsorer sjlva i brjan och slutet av programmet. De snackar om journalistisk integritet och recenserar andras journalistiska grepp, men sitter samtidigt och faktiskt - sm-horar ut sina rster och personligheter till dem som betalar sponsorpengar. Det hade varit betydligt snyggare om de ltit en tredje part lsa in sponsormeddelandena, haft en jingel eller whatever.

Nn mer n jag som gillar Premier League och frgesport? Brukar lyssna p den hr amatrpodden: http://www.svenskafans.com/england/e...22-564994.aspx

Det r som "Vinn Adams pengar" som gick p RIX eller vad det var, fast om fotboll istllet. Jvligt kul och ganska svrt, brukar f 5-6 rtt typ. Ljudkvalitn r vl sdr men kul grepp nd. De har frresten haft med Orrenius och nn journalist som varit svensk mstare i fotbollskunskap i den podden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in