2024-12-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Bara jag som stör mig satan på Saga Fredriksson i Fotbollsmorgon?
Dryg attityd och allmänt oskön på alla sätt. tycker alltid att hon vet bäst och får nåt mörkt i blicken när någon inte håller med henne (se fredagens program där de pratar om landslaget ca 1:07:00 in för exempel).
Sen att hon har en dialekt där alla e blir utdragna äää och r:en blir alldeles för hårda hjälper inte heller...

Nej

Hon är grym, du kanske inte är van med kvinna som har lite starkare attityd och vågar stå på sig.
Citera
2024-12-10, 17:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capuT
Nej

Hon är grym, du kanske inte är van med kvinna som har lite starkare attityd och vågar stå på sig.
Hahaha. Hon är inte den sämsta kvinnan man sett i de här sammanhangen, men fortfarande finns det hur många män som helst som kunde ta hennes plats och vara kunnigare och ha bättre analyser. Hon var ju med i det här quizet nyligen och kunde ingenting. Håller dessutom med ovanstående om att hon har en rätt oskön stil.

Rent allmänt är det löjligt att de ägnar tid åt damfotboll i programmet. Ingen av tittarna är intresserade av det, och ingen av paneldeltagarna heller. Noll entusiasm i de samtalen. Man märker att de känner att de gör det av nån sorts tvång. Men vem tvingar egentligen programmet att ta upp damfotboll? (seriös fråga)
Citera
2024-12-10, 18:17
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capuT
Nej

Nej? Det är alltså fler som stör sig på henne, men du väljer ändå att ifrågasätta det?
Nu blev det fel i hjärnkontoret va?

Men för att svara på din fråga: jag har inte problem med "starka" kvinna (eller kvinnor, som det faktiskt heter), det som stör mig är hennes osköna attityd.
Om du bara visste hur många män som irriterar mig rent generellt i samhället så hade du inte gjort detta till en könsfråga.
Citera
2025-04-30, 21:55
Medlem
rikastistorstans avatar
Är det någon som orkar lyssna på programmen som Fjäll leder fortfarande? Dryg, tråkig, konstiga åsikter, kan aldrig ha fel men värst av allt dessa olidligt långa frågorna till gästerna? Karln kan inte ställa en enda fråga utan att först babbla på i 30 sekunder själv. Sen suger hans panel getpung också. Vad fan händer? Har för mig att han var okej under SVT-tiden?
Hoffman, Fabbe, Axel och i viss mån Robin är i en sån jävla klass för sig. Tänk om det var dom varje dag. Nu får man hålla till godo med måndags och lördagssändningarna.

PS: Absolut värst av allt är när dom tar in Timell. Senaste gången stängde jag av avsnittet han var med i efter fem minuter.

(Gäller alltså Fotbollsmorgon)
Citera
2025-05-07, 12:44
Medlem
snillet_1s avatar
Har inte lika mycket emot Fjäll men tycker också att Fotbollsmorgon tappat lite i fart, eller så är det jag som har tröttnat bara. Från att ha velat lyssna på 3-4 avsnitt i veckan är det kanske ett eller två numera som jag känner nåt intresse för. Liksom ovanstående är det oftast måndag-lördag i så fall.

Skönt att Saga är borta i alla fall, henne gillade jag inte. Det lilla jag såg/hörde av de avsnitten kändes det som att de andra i panelen kände samma sak efter en tid.
Citera
2025-05-16, 19:38
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Det är ju så för att Borell vill ha det så.

Det ger för honom en starkare känsla av att det är underground och speciellt då. Helst ska man inte höra vad dom snackar om överhuvudtaget. Då myser Borell lite så där lagom pretentiöst.

Samtidigt som han givetvis slänger iväg tweets om programmet:

"Talk the talk - walk the walk"

"Kilometrarna är många, kärleken är stor"

"Km d'Amore - Be there or be square"

"Praterienas prateri, frizzante!!!"

Otroligt viktigt att det benäms som ett "Prateri" också och inte som en podcast. Det är ett alldeles för universiellt och vedertaget uttryck.

Det är ju bara att kolla Euro Talk hur det stundtals är så jävla pretentiöst att man vill spy. Åslund och Fjäll sitter ju ibland bara o skakar på huvudet och skrattar åt gubben med en tonårings mentalitet.

"Vi tar TIIIID på tiden", utropar Borell och myser och känner sig speciell. Efter att man tagit tid på tiden så ska det slängas in lite Dock Sud också. Viktigt med argentinsk division 4-fotboll.

Men det sagt så skall det sägas att jag uppskattar Borells prateri och Euro Talk. Har egentligen ingenting emot Borell heller förutom just hans ivrighet att sticka ut från mängden och vara speciell. Hur kan det vara så jävla viktigt för en vuxen man?

Lyfter detta underbara inlägg från nyårsafton 2014 som en hyllning till Borell, Kristian.

Jag skrattar högt och får lättare känning i tårkanalen på samma gång. Jag påminns igen om hur mycket jag tyckte om honom. Även om jag skrivit en och annan kritisk rad på internet om hans kufiska manér. Men som han bottnade i det. Som han njöt av att vara den han var. Ett fantastiskt liv fick han.
Citera
2025-08-04, 17:38
Medlem
rikastistorstans avatar
När drar Fotbollsmorgon igång igen?
Citera
2025-08-04, 20:58
Medlem
11e augusti
Citera
2025-09-02, 16:52
Medlem
Gantss avatar
Vad lyssnar ni på nuförtiden?

Är intresserad av PL för det mesta och tycker att de svenska poddradio på Spotify är urusla. För mycket snack om deras egna lag och för mycket emotionella prat istället för vettiga diskussioner.

T.ex Rule Britannia är en usel poddradio. Han där Fabian måste lära sig andas tystare. För mycket runkande av Arsenal, Liverpool och Manchester United. Resten skiter de i.

Fotbollsmorgon är rätt bra program, men bara vissa dagar.

Big Six var bra men verkar som att de inte poddar i år.
Citera
2025-09-24, 17:48
Medlem
rikastistorstans avatar
Kan inte Fjäll starta en egen podcast där han kan babbla på ifred utan att behöva släppa in gäster eller panel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in