2019-05-03, 18:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tittade p senaste 3-5-2 och Bachner blev omedelbart femtio procent svrare att tycka om sedan han drog p sig glasgon. Hans pretentisa och lillgamla framtoning mdde inte bra av det. Tycker alltid det lter likadant nr han bermmer ett lag kontra kritiserar ett lag.

Nr det gr bra: "synkroniserat", "kontrollerat", "det ser ut som alla vet vad de ska gra", "man har ftt ut effekt av...", "varierat anfallsspel", "man ser linjer i spelet" osv.

Nr det gr dligt: "de ser handfallna ut", "man fll bottenlst", "ingen verkade veta vad de skulle gra", "det saknades nycklar" osv.

Ungefr s. Han behver variera sitt tyckande litegrann. Sga nn spelare t.ex.

Liten varning p en Bachner-motsvarighet till Birro-tombolan som ngon skapade fr ett gng r sedan.

verlag har 3-5-2 blivit vldigt lsta enligt mig. Man sger samma sak egentligen, avsnitt efter avsnitt. Ett lag gr bra och man sger "jvlar vad bra de r", ett lag gr dlig och man sger motsatsen, en spelare hr het och man sger "den spelaren r RIKTIGT bra just nu" etc. Analysfrmgan r inte srskilt vass hos ngon av dem, och dynamiken uteblir vldigt ofta i och med att man nstan alltid r verens om allt.

Det blir alltid mycket bttre avsnitt nr man tar in ngon som kan sjlva sporten, typ ngon trnare eller Martin slund. Kan ju ocks bero p hur man r lagd: vissa kanske vill lyssna p sknt avslappnat snack polare emellan, medan vissa vill f saker frklarat fr sig.
Citera
2019-07-05, 19:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fler som lyssnar p Guardians Football Weekly?

Tycker Max Rushden har en frkrlek fr trams istllet fr det som borde diskuteras - fotbollen. Nu i senaste avsnittet lyfter han frgan om Barry Glendenning kan dricka mjlk direkt frn kons spene, och vem som hade varit bttre p den andres jobb av han sjlv och Ben Afflecks Batman. Trams!

Viss niv av trams r ok som lite outlet men det blir fr mycket med Rushden ibland.

Norrmannen Lars Sivertsen r en riktig favorit. Plst, rolig, vettig. Medan Glendenning skjuter mycket frn hften, Rushden tramsar och Jonathan Wilson r lite svr (men vldigt kunnig) r Sivertsen en favorit.
Citera
2019-08-29, 01:14
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker att 3-5-2 kollrade bort sig lite senast i snacket om systemdrivna lag som kontrast till MFF. Eftersom MFF har betydligt mer pengar n alla andra lag och enligt den logiken br kunna ha bttre spelare p de flesta positioner s blir ju de lag med mindre pengar som presterar bttre per definition "systemdrivna" i s fall.

Tycker inte riktigt att skillnaden i ekonom i r S STOR att man kan gra den tskillnaden. Men om det r s bvar jag infr nr MFF vljer att kra systemdrivet, det r ju tydligen det som r nyckeln till allt...synd att Daniel Andersson inte fattat det. Borde ju verkligen sparkas i s fall.
Citera
2019-08-29, 01:17
Medlem
snillet_1s avatar
Alla lag r bde system- och spelardrivna.
Citera
2019-08-31, 12:05
Medlem
snillet_1s avatar
r det ngon hr som lyssnar p Bank & Frndn?
Citera
2019-08-31, 13:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Jag gr! Vad tycker du om den?

Sjlv tycker jag sklart att bda r skarpa och emellant rtt roliga (framfrallt Bank) men det tenderar att bli lite vl torrt ibland. Dessutom lite fr mycket frankofili fr att det ska falla mig helt i smaken.

Kan dock tnka mig att podden blir svr fr den som r komplett allergisk mot pretentisa anslag.
Citera
2019-09-04, 00:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag gr! Vad tycker du om den?

Sjlv tycker jag sklart att bda r skarpa och emellant rtt roliga (framfrallt Bank) men det tenderar att bli lite vl torrt ibland. Dessutom lite fr mycket frankofili fr att det ska falla mig helt i smaken.

Kan dock tnka mig att podden blir svr fr den som r komplett allergisk mot pretentisa anslag.

Nix, men jag gjorde det infr frra sommarens VM d de vl gjorde kanske fyra avsnitt infr msterskapet. Smtrevligt, och jag gillar ju Bank, men jag vill inte hra varje vecka om Frndns gymnasiala utlggningar om "post-kolonialistiskt frtryck" och liknande. S lade ner efter det. Mycket mjligt att det inte r s illa som jag befarar dock.

---

Bosse Andersson r mycket men han r verkligen inget hjdarmne fr en intervju. Fruktansvrt trkigt program av 3-5-2. Ngot med kalsonggrejen som kndes jkligt taffligt ocks.
Citera
2019-09-12, 08:26
Medlem
Citat:

Lyssnade p de frsta avsnitten. Den mest pretentisa smrja jag ngonsin hrt. Jag kokade i stort sett varje minut jag lyssnade.

Jag har ett jobb dr jag lyssnar p vldigt mycket podcasts s det blir ganska mycket fotboll...

Offside tycker jag r den trevligaste fotbollspodden. Bda killarna r behagliga att lyssna p och i stort sett allt r intressant eller vettigt.

Premier League Podden kan vara vldigt frustrerande pga killarnas okunskap och lsningar vid trkiga hndelser som att ngon sger fel.

Aftonbladets PL-pod r verlgsen Expressens dito.

Eurotalk alltid mycket bra. Frstr att man kan stra sig p Borell eller slund men jag gr inte det.

Tutto helt okej fortfarande. Gillar inte alls nya faktarutan dock.
Citera
2019-09-18, 01:52
Medlem
snillet_1s avatar
Fjll r verkligen ruggigt jobbig i 3-5-2.
Citera
2019-09-24, 11:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Lyssnade p de frsta avsnitten. Den mest pretentisa smrja jag ngonsin hrt. Jag kokade i stort sett varje minut jag lyssnade.

Jag har ett jobb dr jag lyssnar p vldigt mycket podcasts s det blir ganska mycket fotboll...

Offside tycker jag r den trevligaste fotbollspodden. Bda killarna r behagliga att lyssna p och i stort sett allt r intressant eller vettigt.

Premier League Podden kan vara vldigt frustrerande pga killarnas okunskap och lsningar vid trkiga hndelser som att ngon sger fel.

Aftonbladets PL-pod r verlgsen Expressens dito.

Eurotalk alltid mycket bra. Frstr att man kan stra sig p Borell eller slund men jag gr inte det.

Tutto helt okej fortfarande. Gillar inte alls nya faktarutan dock.

Offside r trevlig lyssning, enig. Mnga intressanta infallsvinklar och stories som aldrig hittar till tidningen som fr lite liv dr. Enda minus r att de lser in reklamen sjlv - och att bde Anders och Johan r, nr de nrmar sig politik, extremt PK. Inget fel i det, men de har ju en ansats om att vara nyanserande och vilja terge flera sidor av saker, och att d kombinera det med en ensidighet i frga om politiska frgor rimmar lite illa.

Bank och Frndn har jag inte lyssnat p d jag r bekant med framfr allt Frndns politiska bias. Bank som bekant livskamrat med AB Ledares Jonna Sima. Det blir rtt rtt nr de lmnar fotbollen, om man s sger.

Slutade lyssna p Premier League Podden av lite olika skl. En del i det var att jag, som anser mig ver medel PL-intresserad men absolut ingen guru, kunde betydligt mer n dem. Strande nr de kan mindre n en sjlv men tror sig ha koll. En annan r programledarens City-bias som blir s pinsam. Jag r OK med att folk har preferenser, men supporters som alltid vill snacka bort/frneka/frtiga/whataboutisma egna klubbens tillkortakommanden pallar jag inte med.

Det som gr bladets PL-podd trevlig r Kalle K och till viss del Frida F. Kalle r extremnrd och har trnarkunskaper s han har bra koll. Frida r helt okej med. Syk r vl sdr, men funkar i rollen som programledare.

Lyssnar ven p Guardians football weekly. Ngra bra experter, ngra mindre roligare. Hajade till rejlt senaste avsnittet nr deras expert p italiensk fotboll Paolo Bandini kommit ut som transa, nu heter Nicky Bandini.

https://www.theguardian.com/football...-twitter-video
Citera
2019-09-28, 14:11
Medlem
Glantons avatar
Fotbollsexperterna med Edman, Persson, Axn och Andersson r riktigt bra tycker jag. De svvar ut ibland, men aldrig fr mycket. De r lngt ifrn alltid verens, hller det tight och levererar en jkla bra produkt enl mig. Lyssnar numera hellre p dem n p 3-5-2. Framfrallt nr Fjll r med och hller lda in i evigheten.
Citera
2019-10-02, 18:39
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar vilka tyckare och journalister som Fjll syftade p nr han insinuerade att vissa verkar ha ngot sorts intresse i att lyfta fram vissa spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in