2020-05-15, 19:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Då måste du lyssna på Amedspor. Toppar Anzji tycker jag. Och då har jag en fäbless för ryskt fotboll.

Anzji blev lika magiskt som jag förväntade mig. Och jag förutsätter att det ska till något extra-jävla-ordinärt om en sån klubb ska vara med i programmet
Citera
2020-05-15, 20:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Anzji blev lika magiskt som jag förväntade mig. Och jag förutsätter att det ska till något extra-jävla-ordinärt om en sån klubb ska vara med i programmet
Tyckte fan det. Men har en svag punkt för kurderna. Den första ljuvliga skönheten i livet bland annat. . . Hoppas du tycker om det.
Citera
2020-05-24, 00:26
Medlem
sebastian_s avatar
Real Madrid avsnittet visar att nyare avsnitt är bättre. Det är bättre när de kan ge en detaljerad bild och personliga iakttagelser av laget. Det visade sig tydligast i Brasilien 2014 avsnittet och Nivas återberättande av stämningen i Brasilien. Jag tyckte Wimbledon avsnittet exempelvis var på gränsen till dåligt. Både för deras ojande över grabbigheten,men främst för att 1988 är för längesen.

Det finns en skala där ju kändare lag och spelare det är desto längre bak tiden kan och ibland ska det vara. Man måste ha någon liten bild över vad de pratar om för att det ska fungera. Milan 1990 funkar. Verona 1985 kommer inte funka för en majoritet av lyssnarna. Leicester 2016 funkar, Real Madrid 2016 gör det inte.

För exempelvis Wimbledon 1988 eller om de skulle prata om Verona 1985 så är en dokumentär bättre.
Citera
2020-06-07, 15:49
Medlem
Vilka fotbollspoddar är bäst just nu tycker ni?
Citera
2020-06-07, 17:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vilka fotbollspoddar är bäst just nu tycker ni?

When we were kings, Tutto Balutto och Offside. Tråkiga svar men så känner jag iaf.
Citera
2020-06-08, 08:03
Medlem
jarhoiss avatar
Undvik; Studio Allsvenskan. Birro blir ju för mycket ibland men i grunden jävligt skön. Den där muppduon han har bredvid sig gör dock podden till outhärdlig.
Citera
2020-06-10, 21:17
Medlem
sebastian_s avatar
Vad kul att även Danmark 92-avsnittet i when we were jugoslaver blev ett avsnitt om Balkan och inbördeskriget.
Citera
2020-06-10, 22:13
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad kul att även Danmark 92-avsnittet i when we were jugoslaver blev ett avsnitt om Balkan och inbördeskriget.

Reagerade också på det. Synd att det pratas så mycket politik och skit.
Man vill höra om alla roliga historier och fantastiska bragder.

Nån som vet hur lång Niva är? Han ser så kort ut. Älskar hans sätt att berätta historier på.
Citera
2020-06-11, 04:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Reagerade också på det. Synd att det pratas så mycket politik och skit.
Man vill höra om alla roliga historier och fantastiska bragder.

Nån som vet hur lång Niva är? Han ser så kort ut. Älskar hans sätt att berätta historier på.

Politik och "samhällskontexten" som niva själv hade sagt tycker jag är en stor del av behållningen. Däremot är det fruktansvärt tjatigt att så ofta ta upp forna jugoslavien. Det ska alltid bres på i minst 20-25 minuter när de tar upp det dessutom. Bomber i matköer i sarajevo magnumpistoler och specifika datum och dödstal osv. Man kommer helt ur avsnitten och känslan som de bygger upp.
Citera
2020-06-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Undvik; Studio Allsvenskan. Birro blir ju för mycket ibland men i grunden jävligt skön. Den där muppduon han har bredvid sig gör dock podden till outhärdlig.
Håller med, tyvärr. Blir väldigt snabbt en "höhö"-ig, lätt intelligensbefriad stämning i dom få avsnitten jag lyssnat på. Det är väl också tanken att övriga i podden ska vara någon form av journalister, men frågorna som ställs är komplett usla.
Citera
2020-06-12, 11:13
Medlem
simonvps avatar
Ofattbart att de glömde nämna att Florentino Perez son höll på att sabba övergången med Ronaldo då han blockerade telefonlinjen genom att vara inloggad på internet i avsnittet om Real Madrid. Oavsett om det är sant eller inte så måste det ju nämnas på något sätt
Citera
2020-06-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Håller med, tyvärr. Blir väldigt snabbt en "höhö"-ig, lätt intelligensbefriad stämning i dom få avsnitten jag lyssnat på. Det är väl också tanken att övriga i podden ska vara någon form av journalister, men frågorna som ställs är komplett usla.

Tycker Studio Allsvenskan är jobbigt att lyssna på mest p.g.a. muppen Henrik Eriksson som bara är jävligt oskön. Tycker Birro gör sig ganska bra i det formatet och också inte utger sig för att vara expert utan mer gillar fotboll. Filip gör rätt bra analyser men Henrik är ju direkt okunnig och känns mest som han analyserar saker utifrån att sätta Djurgården i bra perspektiv. Blir väldigt genomskinligt och tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in