Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Finns det en podcast eller ett radioprogram med de flesta (helst alla) av dessa kriterier? Bertta grna vilken och bertta vilka kriterier den fyller. Bertta grna ven vilka lag de som talar supportar.
1. Handlar endast om Premier League.
2. Handlar om vad som har hnt i matcherna, inte mycket av vad de som talar tycker personligen.
3. r helst p engelska men inga problem om den r p svenska om de andra kriterierna fylls.
4. Ska framfras serist och vara en verblick om vad som har hnt under veckans matcher p ett relativt objektivt stt.
5. Ska helst vara en ldre talare men om ngon av dem r unga ska de bete sig serist.
D tycker jag du ska lyssna p Football weekly (slpps mndag och torsdag) och The totally football show (slpps mndag och torsdag samt ett extraavsnitt med fokus p Europas andra stora ligor p tisdag).
Football weekly r journalister frn The Guardian bara (tror jag), med en programledare som r rolig, rtt ung och med ett bra tempo. Han r oftast flankerad av tre kunniga journalister (Barry Glendenning med en suvern rst r i princip alltid dr). Ibland r en svensk, Markus Christiansen (?) med, tror han r ngon typ av chef p sportavdelningen.
The totally Football show har den verlgset bsta programledaren tycker jag. r fr ung fr att ha sett honom i annat, men tror han ledde ngot stort program om Serie A frr om ren. Leder ven vrldens starkaste man i engelsk tv och har ngon typ av filmrecensionskanal p Youtube. James Richardson, ett superproffs. Har ven han mycket bra gster. Snppet bttre n den frstnmnda. Svenska Frida Fagerlund har varit med ngon gng. Utver det har de ett gng medverkande som skriver fr The Athletic, som s vitt jag frstr, r ngot nystartat med bara de allra bsta fotbollsjournalisterna.
Tv mycket bra poddar som jag varmt rekommenderar.