2019-10-03, 17:29
Medlem
simonvps avatar
Hajar inte hur Fjll kan tycka aik r vldigt mycket bttre p en del saker i r n ifjol?

Lt vara att det inte r s krisaktigt som vissa supportrar vill f det till, men det r vl ganska solklart att man spelmssigt inte utvecklats ngot alls jmfrt med ifjol?
Citera
2019-10-19, 20:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Fotbollsexperterna med Edman, Persson, Axn och Andersson r riktigt bra tycker jag. De svvar ut ibland, men aldrig fr mycket. De r lngt ifrn alltid verens, hller det tight och levererar en jkla bra produkt enl mig. Lyssnar numera hellre p dem n p 3-5-2. Framfrallt nr Fjll r med och hller lda in i evigheten.

Enig, gillar den podden skarpt. Tight som du sger. Dock viktigt att Edman r med tycker jag. Axn r vldigt ojmn, ibland knns det som att han bara svamlar. Kan dock verraska med intressanta analyser emellant. Och han har alltid nn rolig sgning varje avsnitt.
Citera
2019-10-20, 02:20
Medlem
AA-suiteds avatar
Finns det en podcast eller ett radioprogram med de flesta (helst alla) av dessa kriterier? Bertta grna vilken och bertta vilka kriterier den fyller. Bertta grna ven vilka lag de som talar supportar.

1. Handlar endast om Premier League.

2. Handlar om vad som har hnt i matcherna, inte mycket av vad de som talar tycker personligen.

3. r helst p engelska men inga problem om den r p svenska om de andra kriterierna fylls.

4. Ska framfras serist och vara en verblick om vad som har hnt under veckans matcher p ett relativt objektivt stt.

5. Ska helst vara en ldre talare men om ngon av dem r unga ska de bete sig serist.
Citera
2019-10-22, 09:17
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Finns det en podcast eller ett radioprogram med de flesta (helst alla) av dessa kriterier? Bertta grna vilken och bertta vilka kriterier den fyller. Bertta grna ven vilka lag de som talar supportar.

1. Handlar endast om Premier League.

2. Handlar om vad som har hnt i matcherna, inte mycket av vad de som talar tycker personligen.

3. r helst p engelska men inga problem om den r p svenska om de andra kriterierna fylls.

4. Ska framfras serist och vara en verblick om vad som har hnt under veckans matcher p ett relativt objektivt stt.

5. Ska helst vara en ldre talare men om ngon av dem r unga ska de bete sig serist.

D tycker jag du ska lyssna p Football weekly (slpps mndag och torsdag) och The totally football show (slpps mndag och torsdag samt ett extraavsnitt med fokus p Europas andra stora ligor p tisdag).

Football weekly r journalister frn The Guardian bara (tror jag), med en programledare som r rolig, rtt ung och med ett bra tempo. Han r oftast flankerad av tre kunniga journalister (Barry Glendenning med en suvern rst r i princip alltid dr). Ibland r en svensk, Markus Christiansen (?) med, tror han r ngon typ av chef p sportavdelningen.

The totally Football show har den verlgset bsta programledaren tycker jag. r fr ung fr att ha sett honom i annat, men tror han ledde ngot stort program om Serie A frr om ren. Leder ven vrldens starkaste man i engelsk tv och har ngon typ av filmrecensionskanal p Youtube. James Richardson, ett superproffs. Har ven han mycket bra gster. Snppet bttre n den frstnmnda. Svenska Frida Fagerlund har varit med ngon gng. Utver det har de ett gng medverkande som skriver fr The Athletic, som s vitt jag frstr, r ngot nystartat med bara de allra bsta fotbollsjournalisterna.

Tv mycket bra poddar som jag varmt rekommenderar.
Citera
2019-10-30, 20:21
Medlem
simonvps avatar
Bara tv avsnitt har kommit av When we were kings, men som vntat nr Niva r med r podden helt makalst bra. Han har snt jvla sinne fr att bertta historier och att stta sporten i ett strre socialt sammanhang.

Denna pod kommer aktersegla TuttoBalutto rejlt som Sveriges bsta fotbollspod.
Citera
2019-11-06, 17:26
Medlem
Ambivalens_s avatar
Gusten har vuxit mycket p mig. Gr det vldigt bra i alla program (Studio Oddset, Tutto, ET Weekend). Kanske r s enkelt att jag vant mig eller accepterat F&F-influensen, men tycker han hittat helt rtt i balansen mellan skoj och allvar och mellan att lta gsterna tala och att bidra sjlv. Borta r exempelvis de dr fem minuter dryga frgestllningarna han levererade i 08 fotboll. Sen knns inte Tutto lika manusuppstyrt och F&F lngre. Att han sen fr fotbollens mest vresiga person, Kristian Borell, att stndigt le i Eurotalk Weekend visar att han numera r p samma niv som sjlvaste David Fjll nr det gller att hantera personligheter och f ut det bsta av sina gster.

I senaste Studio Oddset s hade Gusten en rolig spaning att ingen varit s njd ver att sin motstndare fr pong som Jesper Hussfeldt. Gusten tog det precis lagom lngt.

Min rst fr studioankare i framtida fotbollsmsterskap.

MEN Gusten... mlkvot r inte samma sak som mldifferens. Kvot r ett resultat av division (t.ex. 71% av alla mlen i Falkenbergs matcher gjordes av motstndarna) medan mlskillnad r ett resultat av subtraktion (motstndarna gjorde 37 fler ml n Falkenberg). Jag har noterat felanvndning dr ett par gnger nu. T.ex. https://www.fotbollskanalen.se/blogg...-stora-priset/
Citera
2019-11-07, 01:43
Medlem
snillet_1s avatar
Det senaste avsnittet av Fotbollsexperterna kndes konstigt, som att det var regisserat p ngot stt.
Citera
2019-11-07, 13:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det senaste avsnittet av Fotbollsexperterna kndes konstigt, som att det var regisserat p ngot stt.
De r livrdda fr friktion och grupprunkar varandras ballar, det r ett problem.
Citera
2019-11-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bara tv avsnitt har kommit av When we were kings, men som vntat nr Niva r med r podden helt makalst bra. Han har snt jvla sinne fr att bertta historier och att stta sporten i ett strre socialt sammanhang.

Denna pod kommer aktersegla TuttoBalutto rejlt som Sveriges bsta fotbollspod.
Instmmer.
Citera
2019-11-27, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Fnigt krystad "tagning" av Fjll i 3-5-2 kring Asbaghi. Jmfrelsen med MP var helt ute och cyklade; Poya hade ett i princip unisont std frn de blvita supporterskarorna frra hsten trots den svra ssongen, det hade verkligen inte MP nere i Kalmar.

Och jmfrelsen med Nygren... jsses.
Citera
2020-02-09, 06:30
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
3-5-2 mfl inom Dobb blir plustjnster, frsteligt att de behver g den vgen och hoppas det gr bra fr dem. 39 kr i mnaden r ingenting men jag r inte s frekvent lyssnare att jag tecknar abonnemang.

Tutto r riktigt hrliga just nu och varit hela vintern, och Nivas nya podd r briljant. Avsnittet om Hamburger SV helt fantastiskt, aldrig varit s "klistrad" vid ett poddavsnitt

Men vilka allsvenska poddar har vi infr starten? 3-5-2 blir betaltjnst, fotbollsexperterna oklart om de fortstter. Studio allsvenskan finns och gr det bra men jag klarar inte av den tredje killen i den podden bortom Marcus och Henrik. Dessutom fr mycket intervjuer med aktiva spelare som ofta r s jvla trkiga, de gillar Nyckeln till frihet och har Dubai som favoritresml.

Disco & Noa r bra men det r korta avsnitt. Behver nnu mer. Vilka har vi?
Citera
2020-02-09, 10:19
Medlem
yooiis avatar
Gillar Headlines med Frederic Pavlidis. Fljt bloggen i mnga r s r glad ver att f en kort sammanfattning lagom till morgonkaffet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in