Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-02-02, 18:09
  #1
Medlem
Sixx!s avatar
Jag är expert på att tappa bort saker, och idag så tappade jag mitt visa kort för nittielfte gången, och nu vill inte SEB ge mig ett nytt visa. Så då hade jag tänkt att byta bank, nu är det så här att hela min familj har SEB och det har varit väldigt fint när vi har fört över pengar till varandra att det går på direkten. Andra banker tar det typ 3 bankdagar innan pengarna kommer över. Finns det nån bank som pengarna man för över kommer in direkt ??
Citera
2005-02-02, 18:17
  #2
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixx!
Jag är expert på att tappa bort saker, och idag så tappade jag mitt visa kort för nittielfte gången, och nu vill inte SEB ge mig ett nytt visa. Så då hade jag tänkt att byta bank, nu är det så här att hela min familj har SEB och det har varit väldigt fint när vi har fört över pengar till varandra att det går på direkten. Andra banker tar det typ 3 bankdagar innan pengarna kommer över. Finns det nån bank som pengarna man för över kommer in direkt ??
Vi har SEB och SHB, mellan dem går det på direkten.
Citera
2005-02-02, 18:30
  #3
Medlem
Sixx!s avatar
Tackar. Då skall jag ta och kolla upp dom.
Citera
2005-02-02, 18:35
  #4
Medlem
beos avatar
Efter SEB är väl SHB (Svhammelsbanken/Svindelsbanken) det enda stolta alternativet av de stora. Man vill ju inte vara kund hos Nördbanken eller Förseningssparbanken/Förnedringssparbanken?
Har inte koll på bankdagar för överföring, men annars har jag hört gott om Skandiabanken, så kolla upp det.
Citera
2005-02-02, 18:58
  #5
Medlem
Tycker Skandiabanken fungerar jättebra, inga som helst problem. Inga avgifter förutom för VISA-kortet.
Citera
2005-02-02, 19:02
  #6
Medlem
M2ks avatar
Välj Skandiabanken, sköt affärerna via datorn. Fem getingar.
Citera
2005-02-02, 19:13
  #7
Medlem
Hispers avatar
Jag har också blivit tipsad av sakkunniga att Skandiabanken är bra.

Men jag nyttjar SEB av familjeskäl eller vad man skall kalla det. SEBs nätservice tycker jag är skitdålig.
Citera
2005-02-03, 08:04
  #8
Medlem
Plattans avatar
Skulle sattsa pa ica banken! Mycket bra service. Bade manuellt och pa internet. Inga avgifter eller valutapaslag pa bankomat utag utomlands.
Kostar heller inget att fora over till annan bank och det brukar ga pa en bank dag.
Citera
2005-02-05, 17:44
  #9
Medlem
Är ett väldigt stort fan av Länsförsäkringar faktiskt.

Dock använder de mastercard som betalkort.
Citera
2005-02-05, 17:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixx!
Jag är expert på att tappa bort saker, och idag så tappade jag mitt visa kort för nittielfte gången, och nu vill inte SEB ge mig ett nytt visa. Så då hade jag tänkt att byta bank, nu är det så här att hela min familj har SEB och det har varit väldigt fint när vi har fört över pengar till varandra att det går på direkten. Andra banker tar det typ 3 bankdagar innan pengarna kommer över. Finns det nån bank som pengarna man för över kommer in direkt ??

Det är inte SEB som bestämmer att Du inte ska få nåt mer kort utan det är VISA:s regler. Och är du en sån slarver som inte kan hålla ordning på ditt kort så ska du inte ha nåt heller. Det är ju vi andra skötsamma kortägare som får betala för din klantighet eller hur? Förresten tar det inte 3 dagar för att föra över pengar från en bank till en annan utan en bankdag eller max 2!
Citera
2005-02-06, 05:31
  #11
Medlem
Bandhundens avatar
Har skandiabanken, fungerar bra. Nackdel att man inte har några bankkontor, men det är därför det är billigt. Förut hade dom 3,5% ränta har jag för mig sen sänkte dom till 2,25% och nu har dom 1,5% så det blir sämre och sämre hela tiden, men jämför det med cp-nordea, 0% Lol! stor chans att man har pengar där.
Citera
2005-02-12, 02:42
  #12
Medlem
Sixx!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Det är ju vi andra skötsamma kortägare som får betala för din klantighet eller hur?

Jaha och vad får du betala om jag tappar bort mitt kort ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback