Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-21, 19:45
  #1
Medlem
RedCrabs avatar
Kolla detta inslag, borde in Svt ta och kolla efter hur våldtäkts statistiken förtigs i Sverige?

http://svtplay.se/v/2715230/rapport/...takter_fortigs
Citera
2012-02-21, 19:53
  #2
Medlem
-Orko-s avatar
Hur menar du? Vad har detta med Sveriges våldtäktsstatistik att göra?
Citera
2012-02-21, 19:56
  #3
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Hur menar du? Vad har detta med Sveriges våldtäktsstatistik att göra?


Gissa en gång vad jag pratar om.
Citera
2012-02-21, 19:59
  #4
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Gissa en gång vad jag pratar om.

Bra svar idiot. Du länkar en video om hur de försöker komma till bukt med våldtäkterna i Somalia genom att prata med kvinnor och sen startar du en tråd om våldtäktsstatistik i Sverige? Är du full eller bara dum i huvet?
Citera
2012-02-21, 20:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Bra svar idiot. Du länkar en video om hur de försöker komma till bukt med våldtäkterna i Somalia genom att prata med kvinnor och sen startar du en tråd om våldtäktsstatistik i Sverige? Är du full eller bara dum i huvet?

Frågeställningen är i detta fallet tolkar jag som om det förtigs i Somalia är det då inte ganska troligt att det också förtigs bland somalierna i Sverige. Det tror jag i alla fall att det är. Vad tror du själv?
Citera
2012-02-21, 20:41
  #6
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Frågeställningen är i detta fallet tolkar jag som om det förtigs i Somalia är det då inte ganska troligt att det också förtigs bland somalierna i Sverige. Det tror jag i alla fall att det är. Vad tror du själv?

Våldtäktsdefinitionen i Somalia skiljer sig ganska markant från våldtäktsdefinitionen i Sverige, att kalla det att "tiga" är som att påstå ingen säger ifrån när man går mot röd gubbe.

Sen kan man ju undra var TS får "tydligen" ifrån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback