2024-08-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Capone flame r lite mrkliga kemikalier i, slickar man p dem smakar det ingenting, tnder man dem och slickar/smakar s smakar den godis fast godare.

Min favorit r Signature/cafe creme beige med filter.

Bellman smakar snebakdel.

Det r filtrena p Al capone som r smaksatta. De vanliga Al capone-filtrena har doppats i konjak, flame's filter har utver det ven blivit doppade i sockerlag. Det r allts inte tobaken eller ombladet som har preparerats.
Citera
2024-12-06, 01:49
Medlem
Har precis upptckt njutningen med cigariller, provat ngra olika sorter. Kpte Cohiba 10 short idag och rkte min frsta. Vilken njutning! Nybrjarfrga, ska man ta bort sigillet/grdeln p cigarillen nr man rker den?
Citera
2024-12-06, 23:55
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvadnice
Har precis upptckt njutningen med cigariller, provat ngra olika sorter. Kpte Cohiba 10 short idag och rkte min frsta. Vilken njutning! Nybrjarfrga, ska man ta bort sigillet/grdeln p cigarillen nr man rker den?

Du gr som du vill, men det r bst att ta bort grdeln innan glden nr den.
Citera
2025-01-27, 22:11
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Efter att inte ha haft ngra cigariller hemma p ett tag, blev det en liten lda med spanska Flor de Canarias. Inte den bsta cigarillen jag rkt men den funkar. Mot Cohiba str den sig naturligtvis inte lika bra.
Citera
2025-01-28, 01:16
Avstngd
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvadnice

Enligt somliga ska man inte rka mer n 2/3 av en cigarill eller cigarr, eftersom smaken frsmras efter det. Jag tenderar att hlla med. Schopenhauer rkte vanligen bara halva cigarren. Grdeln markerar ungefr hur lngt cigarillen smakar riktigt gott. Men det r inget enormt brott att ta av eller flytta grdeln och rka 3/4 heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in