Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-21, 01:24
  #1
Medlem
Superlistigs avatar
Kan detta verkligen stämma?

Hur ser det ut med barn med övriga nationaliteter?

Varför investerar vi i infrastruktur för att skynda på mottagningen?

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/dna-...83154190%29.gm
Citera
2012-02-21, 01:27
  #2
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Kan detta verkligen stämma?

Hur ser det ut med barn med övriga nationaliteter?

Varför investerar vi i infrastruktur för att skynda på mottagningen?

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/dna-...83154190%29.gm
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras? Jag tänker som så att ansvarstagande kommuner som Malmö lider av överbelastning samtidigt som kranskommunerna flyr från sitt ansvar.
Citera
2012-02-21, 01:30
  #3
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras?
De verkar ju vara barn till somalier som redan är i Sverige, så jag antar att de får bo hos sina föräldrar?
Citera
2012-02-21, 01:46
  #4
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Det låter fantastiskt. Raskriget närmar sig med stormfart. Trettiotusen negroider kommer ställa till djävulskap för sin slumrande omgivningsamt och föröka sig explosionsartat likt skadedjur. Kulturberikning är den yttersta propagandamaskinen för uppvaknande och vit revolution. Det är otroligt ledsamt att det kommer drabba oskyldiga dock. Man får betrakta det ur ett biologiskt perspektiv och välkomna saneringen. De mest vitala och mentalt förståndiga kommer ges störst chans att fortleva. Genetiskt ovärdiga kommer rensas bort och/eller blandas upp.
Citera
2012-02-21, 02:57
  #5
Medlem
TheLangolierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras? Jag tänker som så att ansvarstagande kommuner som Malmö lider av överbelastning samtidigt som kranskommunerna flyr från sitt ansvar.
De använder sunt förnuft, de TAR inte ansvar, därför att de ser klart.

Starkt!
Citera
2012-02-21, 03:01
  #6
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras? Jag tänker som så att ansvarstagande kommuner som Malmö lider av överbelastning samtidigt som kranskommunerna flyr från sitt ansvar.

Flyr sitt ansvar, nu förstår jag inte vad du menar. Ansvar att ta emot parasiter som inte behöver hjälp? Jag trodde du stod för medlen att ta emot politiska flyktingar och inte rent ut sagt stod för att ta emot alla andra som hört talas om våran välfärd. Utveckla gärna detta ?

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Det låter fantastiskt. Raskriget närmar sig med stormfart. Trettiotusen negroider kommer ställa till djävulskap för sin slumrande omgivningsamt och föröka sig explosionsartat likt skadedjur. Kulturberikning är den yttersta propagandamaskinen för uppvaknande och vit revolution. Det är otroligt ledsamt att det kommer drabba oskyldiga dock. Man får betrakta det ur ett biologiskt perspektiv och välkomna saneringen. De mest vitala och mentalt förståndiga kommer ges störst chans att fortleva. Genetiskt ovärdiga kommer rensas bort och/eller blandas upp.

Blablabla.. Än en gång en idiot som inte förstått poängen. Är det nu, just nu svenskarna vaknar igen? Eller är det samma visa som alltid, bla bla bla och detta fortsätter oavsett vad du eller ni andra säger? Sluta nu få Sverige att låta som att de ska vakna ur ett ide, ni är så jävla korkade så att ni inte ens skulle kunna vakna ur en dvala med väckarklocka, öl och en karta på hur illa det är. Men tack för ett gott skratt dock =)
Citera
2012-02-21, 03:07
  #7
Medlem
jr.ewings avatar
Den svenska befolkningsökningen år 2011 uppgick bara till 67000 invånare bortsett från invandringen.

Med en lägre tillväxttakt är det väldigt viktigt att befolkningsmängden ökar. Det kan annars göra att sverige stagnerar och hamnar mitt i den ekonomiska krisen.

Sen är frågan : varför kommer det just somalier hit och inte till usa ?
varför är sverige så villiga att ta emot flyktingar ifrån de länder där usa för krig?
Citera
2012-02-21, 03:09
  #8
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras? Jag tänker som så att ansvarstagande kommuner som Malmö lider av överbelastning samtidigt som kranskommunerna flyr från sitt ansvar.

Ansvarstagande kommuner?
Bygger inte det på att man ska ta ansvar för dem som bor där?

Dem får väl bo hemma hos sina föredrar som kan skopa åt sig ännu högre bidrag, hur svårt kan det vara?
Generationen somalier som kommer inom det två närmsta åren är dem nya skattesmitarna, våldsbrottslingarna och rånarna, nysvenskar helt enkelt.

Du ser ju med röven!
Citera
2012-02-21, 04:58
  #9
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/dna-...83154190%29.gm

Oj. 30 000 nya somalier.

Idag finns det ca 60 000 somalier i Sverige. Om 2-3 år kommer det alltså att finnas ca 100 000 somalier i Sverige, om man även räknar in den vanliga flyktingströmmen som också kommer fortsätta under de kommande åren. Lägger man sedan till somaliernas enorma nativitet, även i väst, så inser man att den somaliska närvaron i Sverige kommer att bli massiv i framtiden.

Man undrar verkligen hur alliansregeringen tänker här? Nästan ingen somalier arbetar, och deras brottslighet är oerhört hög. Gör de allt detta bara för att trotsa Sverigedemokraterna? Som tjurskalliga småbarn? Är det verkligen värt att förstöra Sverige enbart i syfte att sätta SD på plats?
Citera
2012-02-21, 07:22
  #10
Avstängd
Bitsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Oj det var verkligen många. Finns det några tidiga direktiv på vart dem skal placeras? Jag tänker som så att ansvarstagande kommuner som Malmö lider av överbelastning samtidigt som kranskommunerna flyr från sitt ansvar.

Vadå överbelastning? Är inte invandring positivt? Kan man bli överbelastad av något som gynnar en? Man kan snarare tänka sig att Malmö inte vill ge upp dessa tillgångar och istället slåss för att få så många som möjligt.
Citera
2012-02-21, 07:29
  #11
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
Den svenska befolkningsökningen år 2011 uppgick bara till 67000 invånare bortsett från invandringen.

Med en lägre tillväxttakt är det väldigt viktigt att befolkningsmängden ökar. Det kan annars göra att sverige stagnerar och hamnar mitt i den ekonomiska krisen.

Sen är frågan : varför kommer det just somalier hit och inte till usa ?
varför är sverige så villiga att ta emot flyktingar ifrån de länder där usa för krig?

Vad man borde driva igenom (det enda logiska som går att driva igenom) är en bättre urvalsprocess. Man borde beställa in brottsregister från de som kommer/vill komma in.
Så gör de i USA. Även när det gäller turistvisum så måste man skriva på flera papper (en gul,en vit,en grön) på flyget. Detta är ju logiskt vill jag tycka.
Sen tycker jag inte att man behöver vara rasist för att bedriva t ex specifik brotts-statistik på de minoriteter man tar in.
Det finns bra folk som kommer ifrån hela världen... Så varför förakta någon bara för att de är ifrån Somalien? Men man skulle gott kunna göra stickprov och ta in de som går runt viljelösa och tuggar khat. Man borde erbjuda hjälp. Sen first strike, 2nd strike..3'rd strike- UT!
Lagarna är ju alldeles för kantiga och inte anpassade för att pröva våra potentiella medborgare.

Tillsvidare ska ju ingen gnälla om jag åker o handlar o någon tuggar khat o glor sig stinnad på mig- då får de skylla sig själva.
Problemet uppstår ju när ursprungsbefolkningen (i detta fallet svenskar) blir en minoritet i de orter där dessa oprövade medborgare blir tilldelade att bo.
Migrationsverket kan ju inte komma att påstå att de fattar beslut enligt jobbmarknaden. Det finns ju inga instanser för att förse dessa nykomna oetablerade människor med jobb, då inte ens svenskar har tillgång till dessa arbeten som bara existerar i fablernas värld.
DETTA I SIG påvisar ju det faktum att kapitalisterna som styr dessa fenomen och vet vad de innebär (att mjölka folket på mera skattepengar) gör allt detta med avsikt. Scenariot vi bevittnar i sverige mina vänner, är inget annat än en policy. En policy som grundar sig på att samhällets problem ska ge oss mera pengar. Alltså amerikanisera vårat fängelsesystem. Tänk er ett CARÉMA med en stor procent somalier, så fattar ni. SÅ GLÖM INTE att va bildad och specifik när i era protester mot invandringen. Påpeka just att det är en POLICY. Och en mänskligt industriell mekanism som införs utan folkets vetskap är förräderi! Enda anledningen till att inte USA tar in Somalier är för att de redan tjänar nog med pengar på den förödelse som uppstår. Planen är att tjäna pengar på att isolera områden där det finns obildade människor. För att uppnå detta inför man droger i områdena för att gynna de olika grupperingarna som själva inte förstår att de bor i en gillrad fälla.
Det är regeringens policy som skapar ett sämre samhälle, inte enbart narkotika i sig.
Se dokumentären "why we bang" som handlar om gängkrigen mellan crips o bloods.
Minoriteter dödar andra minoriteter. Svarta dödar svarta och latinos. Latinos dödar latinos och svarta.
Racism i sig är ju ett fenomen som uppstår pga POLICY.

När kriminalitet uppstår i samhället så blir det till slut privata fängelser, om endå indirekt då man hyr in privata bolag med deras personal för att sköta dem. Självklart finns det då finansiella intressen som kan sträcka sig internationellt. Kriminaliteten i ett land blir något man drar finansiell vinning av.
Och det är inte svennebanans fel. Det behöver inte va svennebanan som inför crackkokain. Men de ger svennebananerna inget annat val än att lägga sina pengar på de kurrumperade instanser som ger avkastning eftersom de heller inte kan få jobb. Hur vore det om man gjorde om systemet och använde akassan o bidraget till att skapa en jobbgaranti som fungerar, istället för att sänka samhället? Eng ung människa idag som utbildar sig till elektriker, har tur ifall han får jobb som hissrepapratör. Finns det ingen som kan se vad som är fel med detta? Fler borde inse vad dessa företéelser beror på!! Så om man vill prata om att vakna, så borde man prata om de saker som är praktiskt applicerbara. Det ÄR vårat sverige. Men snart är det så ur sync att det blir tragiskt uppenbart för detta lilla land. Är detta tacken som svenskarna får av sina politiker när de jobbar i statens tjänst hela sina liv utan att begå kriminella handlingar? Vilka möjligheter ger ni våra barn på detta havererande fartyg? Politiker,varför reducerar ni de kommande generationerna av svenskar till vikingar? Är det inte ett bättre alternativ att sluta va förrädare och sälja sina barn? Hur primitiva ska de behöva va för att klara sig? Att människor inte kan lära sig av historia och det som sker än idag..
Vi lever idag allihopa under någon form av slaveri. Det spelar ingen roll hur hög lön du tror du har. Hur mycket pengar behöver just du för att fortsätta blunda? - Det är frågan som kapitalisterna (eliten) ställer sig varje dag. Och jag kan ju tala om att jag inte vill att någon ska lägga sin energi att tro på en världslig konspiration ifall det inte behagar ens intresse. Man vad som är nödvändigt är att svenska folket ska se hur de utnyttjas av finansiella intressen. Svenska folket och dess politiker behöver inse att det ej är värt att sälja sitt land med ursäkten att hänga med på världsmarknaden. Det finns fortfarande tid att vända på steken innan det blir bränt!
Citera
2012-02-21, 08:24
  #12
Medlem
Kom igen. Det är helt enkelt Hassan som har varit framme med en nytolkning av 10 000 tyska bögar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback