Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 08:24
  #1
Medlem
526s avatar
Situationen:
Jag är ingen hacker
Jag behöver skicka ca 10.000 nyhetsbrev 1 ggr per vecka OBS inte spam utan föreningsgrejer.
Hade tidigare en Joomla grej som hete jos eller liknande. I den åkunde man skapa listor som man importerade från CSV fil, typ exvel.
Sem skickade den ut via comhems SMTP. Men den jävla kukhuroan slutade fungera. Och killen som hjälpte mig med det är ******* piiip.

Fråga:
Vad finns det för bra mailprogram som man kan importera alla adresser i och sortera dem i kategorier.
VAd finns det för lösningar för att skicka alla mailen utan att det fastnar i spamfilter och utan att comhem stoppar?
den där Joomla grejen gjiorde tydligen uppehåll efter 15-20 brev så SMTP servern inte skulle klippa.
Bra om den fuktionen finns.

Tcksam för svar.
Citera
2012-02-19, 15:14
  #2
Medlem
526s avatar
bumpiibump . . ingen
Citera
2012-02-19, 15:37
  #3
Medlem
systems avatar
Med så hög volym bör du titta efter en professionell lösning. Jag tror www.apsis.se kan vara vad du söker.
Citera
2012-02-19, 22:50
  #4
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Med så hög volym bör du titta efter en professionell lösning. Jag tror www.apsis.se kan vara vad du söker.
Grym lösning. Precis vad jag VILL ha. Men när inte priserna ens finns på hemsidan vet man att det inte är i min verklighet tyvärr. Hittade inget i viken heller.

Vore coolt att hitta någon sniklösning som är meckad av nått geni på ett pojkrum typ.
Kan man ha en egen mailserver?
Citera
2012-03-19, 15:30
  #5
Medlem
Testa http://www.getanewsletter.com/

Är det billigaste alternativet jag hittat, sitter själv i det och testkör as we speak. Verkar lätt och smidigt.
Citera
2012-03-19, 15:41
  #6
Medlem
C.Matthewss avatar
Aweber.com
Citera
2012-03-21, 22:59
  #7
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drgonz0
Testa http://www.getanewsletter.com/

Är det billigaste alternativet jag hittat, sitter själv i det och testkör as we speak. Verkar lätt och smidigt.
En kompis har testat det för ett tag sedan. Problemet var att det inte gav så många visningar. Man kunde se hur många som öppnade mejlen. Kan ha berott på att deras HTML servrar blockades av spamfilterna i folks burkar. Det var ett tag sedan. Kanske de blivit bättre


Jag skulle vilja ha en egen sådan tjänst. Dvs ett program som skickade alla mail från min dator. Eller från ett webbhotell eller VPS server . . eller nått
__________________
Senast redigerad av 526 2012-03-21 kl. 23:01.
Citera
2012-05-17, 20:54
  #8
Medlem
526s avatar
För er som har samma problem så kan jag gladeligen meddela att jag hittat lösningen.
Den heter MaxBulk Mailer. Helt otroligt bra litet mailprogram. Stabilt, kraftfullt och perfekt funktionellt.
Man kan tex ställa antalet mail som den skickar i stöten, och man kan ställa hur lång paus det ska vara mellan. Detta för att inte bli blockerad som spam. TEx 20st mail och sedan en paus på 10-15 sek. Man kan kolla sina ISP inställningar för detta. Det gör att man kan skicka stora mängder mail genom sin vanliga SMTP-server (tex ComHem). Jag har tidigare använt mailtjänster, men då går det via deras serverar som är svartlistade så att de flesta mail hamnar i spamkorgen hos mottagarna.
Dessutom tycker jag det är skönt med ett OS X-aktigt native program, med "tight" design, istället för än blaskig webbtjänst.
http://www.maxprog.com/site/software...r_sheet_us.php

De har även andra bra program för att extrahera, och sortera mailadresser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback