Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-31, 14:49
  #1
Medlem
Robert_Goatses avatar
Eller Ferrari für Alle.
Hur som helst, japansk hemmabygge.

http://www.6park.com/enter7/messages/gvk21098.html
Citera
2005-01-31, 15:34
  #2
Medlem
Carradines avatar
Fyfan asså, grymt

Lite frågor om någon som vet.

1. Vad är det för material som de bygger med, någon form av lera eller är det spackel eller vad?

2. Är detta verkligen säkert, spackel kan väl inte tåla möe?

Ps. Det är nog i Kina, min kvalificerade gissning om man kollar på språket. Ds.
Citera
2005-01-31, 17:05
  #3
Medlem
di_canios avatar
idioti, det är fan det enda jag har att säga.

varför skulle man vilja ha en ferrari som inte är en ferrari.. hela poängen är ju borta då :
Citera
2005-01-31, 17:27
  #4
Medlem
Vädurs avatar
Stencoolt! ATt först strippa en bil på chassidelar, sedan modellera fram ett nytt chassi i vanlig billig frigolit. För att sedan klä frigoliten med glasfiber, slipa denna slät, och tillverka lämplig fästanordning för glasfibern (utan frigoliten under...) på själva bilkarossen.


Nu blev jag riktigt sugen på att bygga mig en rullande zeppelinare av den gamla 240:n som står och dräller bakom skjulet.
Citera
2005-01-31, 17:38
  #5
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Fyfan asså, grymt

Lite frågor om någon som vet.

1. Vad är det för material som de bygger med, någon form av lera eller är det spackel eller vad?

2. Är detta verkligen säkert, spackel kan väl inte tåla möe?

Ps. Det är nog i Kina, min kvalificerade gissning om man kollar på språket. Ds.

Texten på sidan är kinesiska och översatt blir den ungefär:

"Bröder, öppna era ögon, titta på NSX och hur den blivit en F50"

/Hisper, kinesisktalande
Citera
2005-01-31, 17:45
  #6
Medlem
icys avatar
Jag tycker det är coolt, man blir imponerad av killen som byggt den.
Citera
2005-01-31, 19:58
  #7
Medlem
Nikhers avatar
När föds den sista idioten?
Varför konvertera en Honda NSX, alltså en schysst supersportbil, till en dålig kopia av en Ferrari F50?

Jag skulle alla gånger ta en original-NSX hellre än missfostret som de har byggt. NSX är ju redan en unik bil som trots 14 år på nacken hävdar sig väl mot dagens supersportbilar.
Citera
2005-01-31, 22:15
  #8
Medlem
Vädurs avatar
Man får väl hoppas att Hondan hade karosskador så att den var långt "past done".
Citera
2005-01-31, 22:24
  #9
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av di_canio
idioti, det är fan det enda jag har att säga.

varför skulle man vilja ha en ferrari som inte är en ferrari.. hela poängen är ju borta då :

Lär ju vara billigare än att köpa en orginalferrari dessutom kanske killen hade en jäkla massa tid över.
Citera
2005-01-31, 22:51
  #10
Medlem
Vädurs avatar
Sedan kan man ju alltid spekulera i om det inte är ägaren av ett garage som fixat till kärran. Med tanke på det lyckade resultatet är bilen guld värd i marknadsföringssyfte.

Både för att locka dit folk som vill custom-bygga bilar, eller som vill fixa fram replikatdelar tills sina skadade original.
Citera
2005-02-01, 00:57
  #11
Medlem
Azraels avatar
På ett sätt blir man ju imponerad att någon tar sig tiden att göra allt det där arbetet. Vi talar antagligen om tusentals mantimmar.
Samtidigt är det ju som redan nämnts total idioti att ta en helt fantastisk superbil och sabba den på det där sättet. Alla som har det minsta intresse för bilar ser ju direkt att den inte är äkta. Syftet är väl antagligen att imponera på brudar och/eller manliga puckon som inte ser skillnad på äkta vara och falsarium. Ungefär som när folk bygger replikor på AC Cobra och stoppar en Sierra V6 under huven.


Någon undrade vad materialet var som de använder för att skulptera karossen. Antagligen är det bonocellplast eller någon slags finkornig frigolit. Båda används flitigt för dylika byggen. Fogskum är också populärt.
Citera
2005-02-01, 17:40
  #12
Medlem
di_canios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikher
När föds den sista idioten?
Varför konvertera en Honda NSX, alltså en schysst supersportbil, till en dålig kopia av en Ferrari F50?

Jag skulle alla gånger ta en original-NSX hellre än missfostret som de har byggt. NSX är ju redan en unik bil som trots 14 år på nacken hävdar sig väl mot dagens supersportbilar.

kloka ord.. dvs precis so jag tycker
givetvist är själva bygget riktigt imponerande men iden är ju dummare än att försöka bygga en pyramid med den spetsiga biten nedåt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback