2019-12-30, 07:40
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Men oron ligger väl i att alla inom vården kan läsa din journal. Det är rätt så många det. Många av dem är också rätt så hemska människor, som kanske har en privat anknytning till patienten.
Ja, det finns många som gladeligen skulle roa sig med att läsa exets eller kompisars journaler bara för att ha något att skvallra om. Inte alla i vården är så klanderfria och professionella som du.

Hur vet du det?
Citera
2019-12-30, 07:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag har varit med om primärvården/vårdcentralens journaler skrivs av flummiga knäppgökar som man aldrig ens träffat eller sett. Helt otroligt och skulle då andra läkare i landet få ta del av detta så kan man ju glömma att få advekat sjukvård då läkare i landet Sverige idag är pajasar. De kan fan ta mig ingenting.
De har inte lärt sig någonting under mer än 5 års studier exklusive praktik? Lustigt påstående...
Citera
2019-12-30, 15:45
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
De har inte lärt sig någonting under mer än 5 års studier exklusive praktik? Lustigt påstående...

Nej det är inte ett lustigt påstående, de är totalt jävla inkompetenta idioter med en fin titel.
Citera
2019-12-30, 16:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nej det är inte ett lustigt påstående, de är totalt jävla inkompetenta idioter med en fin titel.
Så du kannta över deras arbete i en handvändning då? Du är rolig du..
Citera
2019-12-30, 19:31
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Så du kannta över deras arbete i en handvändning då? Du är rolig du..

Ja det har hänt ett flertal gånger att jag kan deras arbete bättre än dem. Inte roligt alls när man behöver få vård och de är total inkompetenta.
Citera
2019-12-31, 08:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ja det har hänt ett flertal gånger att jag kan deras arbete bättre än dem. Inte roligt alls när man behöver få vård och de är total inkompetenta.
Varför är du inte läkare då?
Citera
2019-12-31, 11:38
Bannlyst
Citat:

Det kan hända någon enstaka gång att en patient förstår sin sjukdom bättre än en läkare, det har jag också varit med om. I de allra flesta fall är det naturligtvis inte så.
Citera
2019-12-31, 15:41
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det kan hända någon enstaka gång att en patient förstår sin sjukdom bättre än en läkare, det har jag också varit med om. I de allra flesta fall är det naturligtvis inte så.

Jag skulle påstå att man om har tillräckligt god ekonomi, så kan man oftast själv ställa en bättre diagnos än vad sosse-läkare kan i den offentliga vården.

Pengar löser grym sjukvård, man kan ta prover som man inte ens har tillgång till i den offentliga vården, bättre bemötande etc.

De som sitter och slår sig för att Sverige har bra vård lever kvar någonstans runt 2008-2009.
Citera
2020-01-02, 08:14
Medlem
Knasigt värre. Sveriges regering = Sveriges Zuckerberg av dataskandaler.
Citera
2020-01-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maangoo
Ett förtydligande. det är all personal som har vårdansvar som kan läsa journalen inte bara läkare
Det är inte acceptabelt. Datainspektionen gör inte sitt jobb.
Citera
2020-01-05, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
men hur kul är det för dessa patienter?
Citera
2020-01-05, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasJ
men hur kul är det för dessa patienter?

Inte så kul, förstås. Det har som sagt hänt mig själv några gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in