2012-02-14, 00:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malevichh
SD vill ta in mindre åt gången men de vill ändå att invandrarardelen av befolkningen ökar rent procentuellt mot den svenska.

Det beror på hur mycket de vill strypa invandringen. Det sker ju en viss utvandring plus att folk avlider. Det får man inte glömma.

Dock är det möjligt att andelen invandrare växer i Sverige även med SD:s politik, men det är ändå bättre att det enbart rinner lite svagt från kranarna jämfört med att de är maximalt öppna, och nya kranar byggs i en rask takt.

SD vill minska på invandringen. Men t.ex Miljöpartiet vill ju ha helt fri invandring, som exempel. Man måste ju kolla vad alternativen är.
Citera
2012-02-14, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det beror på hur mycket de vill strypa invandringen. Det sker ju en viss utvandring plus att folk avlider. Det får man inte glömma.

Dock är det möjligt att andelen invandrare växer i Sverige även med SD:s politik, men det är ändå bättre att det enbart rinner lite svagt från kranarna jämfört med att de är maximalt öppna, och nya kranar byggs i en rask takt.

SD vill minska på invandringen. Men t.ex Miljöpartiet vill ju ha helt fri invandring, som exempel. Man måste ju kolla vad alternativen är.

Sant, dock verkar en majoritet av de som röstar på SD (åtminstone de som postar på FB) inte ha en aning om vad deras parti står för.
Citera
2012-02-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Så din uppfattning är alltså att invandring i grund och botten är någonting positivt, men att integrationspolitiken däremot är bristfällig. I så fall så tycker du som Mona Sahlin.

Invandring är bra. Men inte i stora mängder och inte med vår extremt dåliga integration.
Den mängd vi tar in varje år är FÖR stor.
Både invandringspolitiken och integrationspolitiken är extremt bristfällig.
Man kan föra en politik som inte belastar land och dess medborgare. Men för det krävs hårdare regler och krav. Men i nuläget hade jag stängt invandringen helt, tills vi löst problemen vi har fått just nu. Som börjar komma till en kritisk nivå.
Citera
2012-02-14, 00:12
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
De har ju aldrig sagt att de vill stoppa invandringen utan minska den redan befintliga. Men det spelar ingen roll, dessa stollar jobbar för Israel snarare än Sverige.
Kommer det fler invandrare till landet än vad som redan är här minskar inte invandringen.

Citat:
Fast man kan definiera "frammarsch" på olika sätt. Så länge de bara får några tusen röster i valen är frammarschen mest teoretisk, liksom hotet mot de styrande. Fast börjar deras röster räknas i i hundratusentals, då kommer 7-klöverns politiker att börja kallsvettas på riktigt.
Precis, hur börjar man med detta tror du? Jo man röstar på dem. Inget parti har börjat med miljontals röster på en gång utan man måste börja någonstans. NSDAP var ju ett litet skitparti i början men se hur det slutade!

Det enda SvP saknar är stöd, resten har man redan.

Citat:
Sedan är frågan vilken taktik SvP tänkt för att kunna styra Sverige? Ska de styra via Riksdag och Regering så har de en hel del röster kvar att fixa (kan räknas i miljoner). Ska de göra en statskupp, då måste de ha ett stort antal kompetenta människor som snabbt kan ta över viktiga samhällspositioner. Plus att utlandet måste vara upptagna med riktigt allvarliga problem så att de inte orkar bry sig om Sverige. Alternativt att ett motsvarande maktskifte även sker i övriga av Europas länder. Annars lär motåtgärder sättas in ganska omgående.
Det handlar om att skapa en nationalistisk och radikal bas här i landet som vi kan luta oss tillbaka emot och börja ta tillbaka vårat land. Om det är genom papper eller genom vapen spelar ingen roll.

Vad andra länder gör spelar ingen roll, vi utplånas ändå. Detta är våran enda chans. Dessutom är resten av västvärlden i samma situation så jag tror inte de kommer ingripa, oavsett skall inte rädslan för det avgöra vårat öde.

Citat:
Om SvP nöjer sig med att bli ett litet minoritetsparti i Rikdag, som SD är idag, så kommer de att påverka svensk invandringspolitik lika lite som SD idag. Spelar ingen roll om de vill minska invandringen till noll. Har de inte majoritet i Riksdagen kan de inte göra så mycket åt saken.
Det kommer påverka folket väldigt mycket. Ju fler som stödjer SvP desto fler kommer våga anamma radikala åsikter och sedan kommer en kedjereaktion förhoppningsvis utlösa något.

Sverige behöver en nationalistisk bas i samhället mer än internetgnällspikar och små nassesekter, SD var en bra början men det är dags att börja på riktigt, SvP ger oss den möjligheten!
Citera
2012-02-14, 00:13
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Nej. Invandring är ju själva flödet. Minskar man invandringen till 100 personer per år istället för 100 000 personer per år har man minskat invandringen mycket kraftigt, även om antal invandrare ökar i landet (vi bortser från dödsfall och utvandring).
Det som är relevant är väl vad som händer med flödet inte att något flödar.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-02-14 kl. 00:15.
Citera
2012-02-14, 00:28
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Invandring är bra. Men inte i stora mängder och inte med vår extremt dåliga integration.
Den mängd vi tar in varje år är FÖR stor.
Både invandringspolitiken och integrationspolitiken är extremt bristfällig.
Man kan föra en politik som inte belastar land och dess medborgare. Men för det krävs hårdare regler och krav. Men i nuläget hade jag stängt invandringen helt, tills vi löst problemen vi har fått just nu. Som börjar komma till en kritisk nivå.
Tvärtom mot vad många tror så fungerar integrationen alldeles utmärkt efter hur det var tänkt.
Den integrationen vi har strävar efter subkulturer och segregering vilket alltid varit det slutgiltiga målet.
(Ja, segregeringen är egentligen en logisk följd av en lyckad integrering).

Naturligtvis är det farligt i längden att samla en massa vansinnesblattar och annat skräpfolk på ett och samma ställe. Alternativet är assimilering vilket egentligen är samma sak som folkmord på svenskarna.

Det är intressant, Sverige har en uttalad integreringspolitik samtidigt som propagandakanalerna står vidöppna för rasblandning.
Man kan undra om inte agendan är att instifta integration som man vet att med tiden kommer att bli ohållbar bara för att senare assimilera och rasblanda sönder oss när man ger efter för SDs (och folkets) krav på högre anpassning.

Det får en onekligen till att tänka efter, eller hur?
Citera
2012-02-14, 00:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Jag slipper gärna
Citera
2012-02-14, 00:44
Medlem
mMss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Text...

Jag förstår hur du menar, men för att invandringen ska kunna MINSKA på det sättet du menar så måste invandrare kastas ut alt flytta. Det SD däremot menar med minskad invandring är minskat procentuellt intag av invandrare gentemot vad nuvarande regering tar in. Helt enkelt, de vill minska antalet rasfrämlingar som flyttar in till Sverige med 95 procent gentemot antalet som flyttar hit idag.
Citera
2012-02-14, 00:46
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Jag röstade på SD och jag vill inte ha invandring. Men det var inte därför jag röstade på SD

Nä, jag röstade också på dem p.g.a. deras åsikter kring vård skola & omsorg....

OnT: Jag vill ha invandring om det är de fattigaste satarna vi tar in.
De som verkligen dör eller blir torterade om de inte kommer.
Jag förstår inte vitsen med att Sverige ska importera innovatörer och entreprenörer från tredje världen för att vi ska få bra arbetskraft, när de enda som kan vända deras hemland till rätta är dessa människor vi "snor"
Citera
2012-02-14, 00:57
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Danmark suger lika mycket som Sverige, det är inte bättre där än här. Att de har lite öppnare debattklimat och lite mindre genus på Universitetet förändrar inte att danskarna håller på att blandas bort lika mycket som oss svenskar. Drömmen om Danmark är lika overklig som drömmen om att SD skall lösa något.

SvP? Fräscht, intelligent och på frammarsch. Om bara folk börjar rösta på dem och inte sitter som katpåverkade somalier i ett hörn och tänker "öööööööööööh vad skall jag göra" så kan det nog gå bra.

SD är heliga kor som inte får kritiseras menar du? Beter man sig dumt skall man få skit, SD gör mycket fel. Att detta belyses så folk och kanske rent av dem själva ändrar sig är väl inte fel?

Dessutom går SD mer åt det kulturmarxistiska hållet och de öppnar inte upp något alls. Snarare blir de snart en del av resten av riksdagspartierna.

Danmark är ingen dröm, men det är en bra början på en rörelse. Folk är inte redo att rösta på SvP. Folk är inte ens redo att rösta på SD idag. En röst på SvP är en röst i sjön.

Sen är inte SD någon helig ko, men det är det enda parti som skulle kunna komma överens med SvP. Så varför ödsla tid på detta? Vad vill du åstadkomma? Tror du att ni kan locka över SD-väljare till SvP? Det finns inte på kartan än. Själv är jag rasist i ordets rätta bemärkelse, men det kommer att dröja innan jag lämnar SD. Jag sätter mitt folk först och som verkligheten ser ut nu är SD det enda partiet som kan åstadkomma förändringar.

Att SD skulle vara på väg åt att bli kulturmarxister är trams. Vad tyder på detta? Att JÅ inte vrålar "repatriering" så fort han får frågan om hur man ska lösa problemen i Malmö?
Citera
2012-02-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Sen förstår jag mig inte på er som är helt emot invandring och sen lägger er röst på något rasistparti som endast får kanske tusen röster. Hur tror ni att ni någonsin ska uppnå en förändring?

Intressant här hur du implicerar att falskspel och hyckleri är vägen att gå för att nå framgång och förändring. Kanske är det sant, men knappast mer beundransvärt än att i alla fall stå för sin åsikt och lägga sin röst på ett parti man sympatiserar fullt med, vare sig det är ett "dödsknarkarnazist-parti" eller något annat.

Finns ett citat som lyder något i stil med "om du har fiender, så har du i alla fall tagit ställning för något i ditt liv", och det tycker jag passar bra här.

För vad skulle dödsknarkarnazisterna annars rösta på menar du? Om du är diametral motståndare till dessa rasistpartier är det väl bra att veta var du har dem?
Citera
2012-02-14, 01:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
SD vill öka invandringen till Sverige, däremot vill de inte öka den lika mycket som de andra partierna vill.

Om man inte stoppar invandringen helt och förhindrar födslar av invandrargrupper har man inte minskat invandringen.

Sådan här Gunnar Andrén-retorik är naturligtvis bristfällig. SD vill, mycket riktigt, minska invandringen till Sverige. Invandringen är ju processen i vilken invandrare kommer till ett land, invandrare är individerna som invandrat. Man skulle dock, om man vill vara riktigt intellektuellt ohederlig, även kunna påstå att SD faktiskt vill öka andelen invandrare i Sverige också, då de fortfarande förespråkar både rasöverskridande asyl- och arbetskraftsinvandring. Som vi rasister ju dock är medvetna om (och där inkluderar jag dig ), så är problemet inte primärt ett invandringsproblem, utan ett rasproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in