Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Moderaterna lär ändra sig igen om bara opinionen svänger ytterligare till SDs fördel. Reinfeldt lär få gå och en ny snubbe tar rodret om kursen till makten går genom att sno väljare från SD. Makten är dock viktigare än en hoper invandrare både för moderater och sossar.
Av ovanstående skäl kan man tryggt rösta på SD oavsett om de har brist på vettigt folk eller ej på en rad positioner, SD kommer bara indirekt att kunna driva sina frågor, moderater eller sossar kommer att verkställa SDs invandringspolitik bara tillräckligt med röster går SDs väg. Se på t ex Danmark eller Holland.
Men ge dig. M och S har blivit mer och mer lika för varje val som går. Varför ska de bry sig om ifall sd blir vågmästare? De kan ju samarbeta med varandra om det kniper. De har de redan gjort i Afghanistankonflikten ett krig i fjärran land. Du tror inte de kan gå ihop om någon procentenhet i fastighetsskatten också?
Sd:s vågmästarroll är en bluff, för att vara vågmästare krävs att Sd dels ses som ett alternativ att samarbeta med, dels att de två stora partierna hatar varandra. Nu är Sd paria och M+S=sant är bara en tidsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av lyle.doll
Folk får komma till Sverige om de har fått ett jobb eller om de kommer få jobb för att det behövs inom det yrket eller att man är självförsörjande. Man ska absolut inte få åka hit för att leva på bidrag.
Om någon vill leva på att rota i restaurangers matavfall och panta burkar, är det okej då? Dessa lever ju inte på bidrag?
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Ponera att SD får majoritet, tror du då att de kommer släppa in en enda somalier till Sverige? Givetvis försöker de göra partiet lite rumsrent och köra med att de självklart ska släppa in kvotflyktingar eller vaffan det nu är, men får de väl makten lär du ju inte se överdrivet många somalier i landet.

Ehh ja? De säger ju själva att de vill ha invandring. Om nu Sd går till val på att ha invandring och sen stänger gränserna, tror du de sitter kvar mer än max fyra år då? Om det nu är så viktigt att vilja ha invandring för att få makt av folket, tror du då folket ändrar sig när Sd fått makten över en natt? Sd vill inte avskaffa allmänna val om du trodde det, sånt trams är bara AFA-snack!
Antingen finns ett stöd för non-somalierpolitik och då går man till val på det eller så måste man släppa in somalier för att få stöd. Hur ska du ha det? Det blir ju lite tokigt att lova kvotflyktingar för att få stöd av många och sen inte ta emot kvotflyktingar och tro att stödet ska bestå. De som röstar på Sd för att de vill ha kvotflyktingar lär ju knappast fortsätta rösta på Sd om de inte får dem. Och om nu folk skiter i kvotflyktingarna varför då inte säga rakt ut att man gör det? I så fall borde det ju ge dem stöd?
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Jag menar inte att det ska hjälpa att rösta på SD. Jag vill ha en rimligare invandringspolitik men det var inte enbart därför jag röstade på SD. Största anledningen var att de vill sätta rimligare straff på olika brott än det skämt till straffsystem vi har idag och för att de vill se till att våra pensionärer ska få det bättre. Skulle vi bara släppa in civiliserade invandrare som anpassar sig efter Sverige och gör rätt för sig klagar inte jag
Sd vill inte ha hårdare straff. Sd vill ha samma mesiga straff under en lång tid. Anders Eklund kan sitta gott i sin varma cell och äta pytt i panna för dina skattepengar även med Sd vid rodret, inbilla dig inget annat!
Citat:
Ursprungligen postat av x-marty
Jag tycker att invandringen behöver minskas illa kvickt. Den åsikten tänker jag inte ursäkta med standardfrasen “jag har inget emot invandrare”. Dessutom håller jag i stora drag med SD i en mängd andra valfrågor. Mera konkreta exempel kan jag naturligtvis nämna om det behövs.
Du vill att invandringen ska minska illa kvickt, men det är otänkbart för dig att helt stoppa den?
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Nej tack,jag vill inte ha någon invandring.
Vilket parti röstar du på?