2012-02-13, 23:42
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. SD vill minska på invandringen. Inte stoppa den. Men det vet väl alla?:
SD vill öka invandringen till Sverige, däremot vill de inte öka den lika mycket som de andra partierna vill.

Om man inte stoppar invandringen helt och förhindrar födslar av invandrargrupper har man inte minskat invandringen.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-02-13 kl. 23:45.
Citera
2012-02-13, 23:44
Medlem
Jag röstade på SD för att de verkar va det enda parti som fattat att för stor invandring i sverige leder till problem och som har ryggrad nog att ta upp frågorna och stå för sina åsikter. De är iaf betydligt rakare än alla andra riksdagspartier i just invandringsfrågan.

Jag hade röstat på Nationaldemokraterna om jag trott att de hade kunnat få många röster men det sågs som omöjligt. Ser detitne alls som omöjligt att ND kommer öka när folk inser att SD inte påverkade ett skit.

Jag vill gärna ha invandring sålänge det är under kontrollerade former och inte i för högt antal. Sverige hade gärna fått ta in 5000 invandrare om året sålänge dom vill studera/jobba. Inte komma hit med tjocka släkten och råna gammla tanter och mörda.

Minns när första negern kom till vår skola. Fan vad nyfiken man var då. Alla ville va kompis med han. Bara det att han skötte sig och spelade inte allaballan som många gör idag.

Jag tycker det är roligt att träffa personer från andra kulturer/länder sålänge dom är trevliga och uppskattar att de fått komma till sverige. För mig kvittar det egentligen om vi tar in 100.000 blattar varje år framöver eftersom det redan är kört för sverige iaf.
Senast redigerad av profetenmohammed 2012-02-14 kl. 00:04.
Citera
2012-02-13, 23:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
SD vill öka invandringen till Sverige, däremot vill de inte öka den lika mycket som de andra partierna vill.

Källa på det? De vill väl minska den istället.
Själv vill jag stoppa invällningen.
Citera
2012-02-13, 23:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Du menar öka antal invandrare i Sverige? De vill ju inte öka invandringstakten, den vill de ju minska.
Citera
2012-02-13, 23:45
Bannlyst
Citat:

Exakt. Tror verkligen alla hill-billys som röstar på SD att de vill minska på invandringen jämfört med hur den är idag?
Citera
2012-02-13, 23:49
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Du menar öka antal invandrare i Sverige? De vill ju inte öka invandringstakten, den vill de ju minska.
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Källa på det? De vill väl minska den istället.
Själv vill jag stoppa invällningen.
Tar man in invandrare till Sverige ökar man mängden invandrare i landet, invandringen ökar. Om det är en invandrare eller en miljon invandrare spelar ingen roll, mängden invandrare ökar likväl.

Det är falsk marknadsföring av SD att påstå att man vill minska invandringen.
Citera
2012-02-13, 23:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
SvP? Fräscht, intelligent och på frammarsch. Om bara folk börjar rösta på dem och inte sitter som katpåverkade somalier i ett hörn och tänker "öööööööööööh vad skall jag göra" så kan det nog gå bra.

Fast man kan definiera "frammarsch" på olika sätt. Så länge de bara får några tusen röster i valen är frammarschen mest teoretisk, liksom hotet mot de styrande. Fast börjar deras röster räknas i i hundratusentals, då kommer 7-klöverns politiker att börja kallsvettas på riktigt.

Sedan är frågan vilken taktik SvP tänkt för att kunna styra Sverige? Ska de styra via Riksdag och Regering så har de en hel del röster kvar att fixa (kan räknas i miljoner). Ska de göra en statskupp, då måste de ha ett stort antal kompetenta människor som snabbt kan ta över viktiga samhällspositioner. Plus att utlandet måste vara upptagna med riktigt allvarliga problem så att de inte orkar bry sig om Sverige. Alternativt att ett motsvarande maktskifte även sker i övriga av Europas länder. Annars lär motåtgärder sättas in ganska omgående.

Om SvP nöjer sig med att bli ett litet minoritetsparti i Rikdag, som SD är idag, så kommer de att påverka svensk invandringspolitik lika lite som SD idag. Spelar ingen roll om de vill minska invandringen till noll. Har de inte majoritet i Riksdagen kan de inte göra så mycket åt saken.
Citera
2012-02-13, 23:51
Bannlyst
Citat:
Tar man in invandrare till Sverige ökar man mängden invandrare i landet, invandringen ökar. Om det är en invandrare eller en miljon invandrare spelar ingen roll, mängden invandrare ökar likväl.

Det är falsk marknadsföring av SD att påstå att man vill minska invandringen.

De har ju aldrig sagt att de vill stoppa invandringen utan minska den redan befintliga. Men det spelar ingen roll, dessa stollar jobbar för Israel snarare än Sverige.
Citera
2012-02-13, 23:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Nej. Invandring är ju själva flödet. Minskar man invandringen till 100 personer per år istället för 100 000 personer per år har man minskat invandringen mycket kraftigt, även om antal invandrare ökar i landet (vi bortser från dödsfall och utvandring).
Citera
2012-02-13, 23:55
Bannlyst
Citat:
Nej. Invandring är ju själva flödet. Minskar man invandringen till 100 personer per år istället för 100 000 personer per år har man minskat invandringen mycket kraftigt, även om antal invandrare ökar i landet (vi bortser från dödsfall och utvandring).

SD vill ta in mindre åt gången men de vill ändå att invandrarardelen av befolkningen ökar rent procentuellt mot den svenska.
Citera
2012-02-13, 23:56
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Men det baserar sig förstås på dem problem som finns i ett land som inte har någon asimileringspolitik, och som indirekt uppmanar till bedrägligt beteende genom att inte sätta ner foten mot rånarligor, människosmugglare, folk som tvingar barn att spela sjuka, vuxna som spelar barn, svartjobbslaveri etc.
Och assimilering är den springande punkten för sverigedemokrater.
Jag har ställt frågan innan till sverigedemokrater men får aldrig något konkret svar:
Ska man inkludera de hundratusentals negrer och araber som redan finns här i assimileringen?
Ska man segregera dem och bara låta de nya "bra" invandrarna assimileras?
Ska man skicka ut alla negrer och araber och börja på ny kula?
Vad?

Jag får lite antivita vibbar av dig.
Senast redigerad av kakburk 2012-02-13 kl. 23:58.
Citera
2012-02-13, 23:56
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Moderaterna lär ändra sig igen om bara opinionen svänger ytterligare till SDs fördel. Reinfeldt lär få gå och en ny snubbe tar rodret om kursen till makten går genom att sno väljare från SD. Makten är dock viktigare än en hoper invandrare både för moderater och sossar.

Av ovanstående skäl kan man tryggt rösta på SD oavsett om de har brist på vettigt folk eller ej på en rad positioner, SD kommer bara indirekt att kunna driva sina frågor, moderater eller sossar kommer att verkställa SDs invandringspolitik bara tillräckligt med röster går SDs väg. Se på t ex Danmark eller Holland.
Men ge dig. M och S har blivit mer och mer lika för varje val som går. Varför ska de bry sig om ifall sd blir vågmästare? De kan ju samarbeta med varandra om det kniper. De har de redan gjort i Afghanistankonflikten ett krig i fjärran land. Du tror inte de kan gå ihop om någon procentenhet i fastighetsskatten också?

Sd:s vågmästarroll är en bluff, för att vara vågmästare krävs att Sd dels ses som ett alternativ att samarbeta med, dels att de två stora partierna hatar varandra. Nu är Sd paria och M+S=sant är bara en tidsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av lyle.doll
Folk får komma till Sverige om de har fått ett jobb eller om de kommer få jobb för att det behövs inom det yrket eller att man är självförsörjande. Man ska absolut inte få åka hit för att leva på bidrag.
Om någon vill leva på att rota i restaurangers matavfall och panta burkar, är det okej då? Dessa lever ju inte på bidrag?
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Ponera att SD får majoritet, tror du då att de kommer släppa in en enda somalier till Sverige? Givetvis försöker de göra partiet lite rumsrent och köra med att de självklart ska släppa in kvotflyktingar eller vaffan det nu är, men får de väl makten lär du ju inte se överdrivet många somalier i landet.
Ehh ja? De säger ju själva att de vill ha invandring. Om nu Sd går till val på att ha invandring och sen stänger gränserna, tror du de sitter kvar mer än max fyra år då? Om det nu är så viktigt att vilja ha invandring för att få makt av folket, tror du då folket ändrar sig när Sd fått makten över en natt? Sd vill inte avskaffa allmänna val om du trodde det, sånt trams är bara AFA-snack!

Antingen finns ett stöd för non-somalierpolitik och då går man till val på det eller så måste man släppa in somalier för att få stöd. Hur ska du ha det? Det blir ju lite tokigt att lova kvotflyktingar för att få stöd av många och sen inte ta emot kvotflyktingar och tro att stödet ska bestå. De som röstar på Sd för att de vill ha kvotflyktingar lär ju knappast fortsätta rösta på Sd om de inte får dem. Och om nu folk skiter i kvotflyktingarna varför då inte säga rakt ut att man gör det? I så fall borde det ju ge dem stöd?
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Jag menar inte att det ska hjälpa att rösta på SD. Jag vill ha en rimligare invandringspolitik men det var inte enbart därför jag röstade på SD. Största anledningen var att de vill sätta rimligare straff på olika brott än det skämt till straffsystem vi har idag och för att de vill se till att våra pensionärer ska få det bättre. Skulle vi bara släppa in civiliserade invandrare som anpassar sig efter Sverige och gör rätt för sig klagar inte jag
Sd vill inte ha hårdare straff. Sd vill ha samma mesiga straff under en lång tid. Anders Eklund kan sitta gott i sin varma cell och äta pytt i panna för dina skattepengar även med Sd vid rodret, inbilla dig inget annat!
Citat:
Ursprungligen postat av x-marty
Jag tycker att invandringen behöver minskas illa kvickt. Den åsikten tänker jag inte ursäkta med standardfrasen “jag har inget emot invandrare”. Dessutom håller jag i stora drag med SD i en mängd andra valfrågor. Mera konkreta exempel kan jag naturligtvis nämna om det behövs.
Du vill att invandringen ska minska illa kvickt, men det är otänkbart för dig att helt stoppa den?
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Nej tack,jag vill inte ha någon invandring.
Vilket parti röstar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in