2013-02-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Som jag brukar säga; det handlar främst om utseende. Allt annat är fruktansvärt trivialt i jämförelse.

Ja till en början är det nog så, men i längden håller det verkligen inte.
Citera
2013-02-27, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobFine
Kan meddela att jag är en sån kille. Haha nej nu ska vi inte göra detta till nåt dejtande..

Hursomhelst, du menar alltså att den killen som inte är den snyggaste, som inte är den smartaste och som inte är den mest drivande i konversationen, går bort?
Det lämnar många i vassen, eller tolkar jag fel?

tänk såhär..tjejer är ju oftast inte så intresserade av att bara ha kravlöst sex med randoms.
så vi har ju mer två olika skalor, en som vi använder för tjejer som bara duger till sex och en som vi använder för tjejer som vi kan tänka oss förhållande med.
Senast redigerad av chipskungen 2013-02-27 kl. 01:54.
Citera
2013-02-27, 03:37
Medlem
undrar vad ett är för spån alla tjejer får stå ut med egentligen..
gick in på en kille och vad ser jag jo 15 bilder varav 10 är bilder där han står med en hand ut och tar kort på sig själv och bilderna har fått mellan 2 och 3 i betyg..sen har han typ 3 bilder som står ut där han fått 4-5 i betyg. hur tänker man då egentligen? plus såklart en pres där han säger sig vara dålig på att svara på mail och mycket hellre hittar på något IRL..och massa annat blaj.
stort tack till såna som han
Citera
2013-02-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dow-mow
Han bör uppfylla alla dessa kriterier, ja. Sen kan han ha mindre av någonting och mer av någonting annat. Dessa tre egenskaper kan ses som en grund för massor av andra saker som också mer eller mindre bör fungera ihop med mig. Intressen, humor, musik, livsåskådning osv.....

Ja det lämnar "många i vassen" och jag anser mig vara kräsen och varför ska man vara annat än kräsen om man vill ha ett förhållande?

Jag förstår dig
Nej självklart ska man vara kräsen om man letar efter det, tack för ditt svar!
Citera
2013-02-28, 14:01
Medlem
Tråkiga, fula och passiva tjejer på badoo?

Har använt tjästen i cirka 2 veckor nu, är inte alls nöjd med sidan. Det finns typ hälften fakeprofiler och hälften jättefula tjejer. Är det någon som faktiskt fått ut något av siten? Jag är inte ute efter något seriöst förhållande.
Citera
2013-02-28, 14:03
Medlem
Seriös och seriös, det finns väl både bra och dåligt folk där.
Jag hittade en flört förra året som övergått till en sjukt nära vänskap.
Citera
2013-02-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastynas
Tråkiga, fula och passiva tjejer på badoo?

Har använt tjästen i cirka 2 veckor nu, är inte alls nöjd med sidan. Det finns typ hälften fakeprofiler och hälften jättefula tjejer. Är det någon som faktiskt fått ut något av siten? Jag är inte ute efter något seriöst förhållande.
absolut, fördelen med badoo är att det är mer ligginriktat..så det är inte som typ pannkakan där det är lite mer seriöst förhållande inriktat. jag gör såhär jag spammar en hel del, sedan dom jag får positiv respons på chattar jag vidare och så typ föreslår jag mer eller mindre direkt att vi ska ses och titta på film nån söndagkväll eller ta öl ihop nån kväll, ibland tar jag fb eller tel istället, får jag inte ett ja så slutar jag skriva och går till nästa. jag har haft nog med tjejer som svarar ja det vill jag gärna, för att ändå inte bli något i slutändan för att det ska vara värt att lägga energi på någon som är tveksam från början.
det här räcker förstås bara till 1-7poängare, och bara om du ser bra ut själv. annars får du nog se till att va lite intressant i det du skriver.
Senast redigerad av chipskungen 2013-02-28 kl. 14:27.
Citera
2013-02-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipskungen
absolut, fördelen med badoo är att det är mer ligginriktat..så det är inte som typ pannkakan där det är lite mer seriöst förhållande inriktat. jag gör såhär jag spammar en hel del, sedan dom jag får positiv respons på chattar jag vidare och så typ föreslår jag mer eller mindre direkt att vi ska ses och titta på film nån söndagkväll eller ta öl ihop nån kväll, ibland tar jag fb eller tel istället, får jag inte ett ja så slutar jag skriva och går till nästa. jag har haft nog med tjejer som svarar ja det vill jag gärna, för att ändå inte bli något i slutändan för att det ska vara värt att lägga energi på någon som är tveksam från början.
det här räcker förstås bara till 1-7poängare, och bara om du ser bra ut själv. annars får du nog se till att va lite intressant i det du skriver.
Jag ser bra ut och har ett intressant liv, mycket att prata om så det är inga problem. Det verkar bara som att tjejerna som kommer upp på Encounters är lite för bra för att vara sanna.. De som ser bra ut har oftast "senast online: minst en vecka" och de som är fula som stryk är superaktiva och betygsätter ens bilder och shit.
Kanske bara haft otur eller så finns det en massa smarta knep för att få uppmärksamhet, hur som helst så ska jag ge det några dagar till.
Citera
2013-02-28, 15:23
Medlem
det är inte riktigt min erfarenhet..senast online för över en vecka behöver inte betyda så mkt heller. tror man kan dölja sin onlinestatus.
lycka till.
Citera
2013-02-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det är rätt vanligt skulle jag påstå. Alltid någon uppenbar fakeprofil som dyker upp i Encounters. Beror nog på om man snott någon annans identitet eller så. Annars kan jag inte tänka mig att det är värre än att man blir borttagen.

Oki, sånt som är bra o veta ifall man får för sig o trolla lite
Citera
2013-03-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 838
Gjorde ett test, skapade två konton, ett konto som en kille och ett som en tjej.

Valde några halvsöta bilder som tjej och riktigt fina bilder på en snygg kille.

Resultat:

Skrev seriöst i profilsidan som kille men lämnade tjejens fält tomt.
Var mer aktiv som kille, ca några timmar per dag i en vecka, skickade meddelande till en massa tjejer, det står att de har läst meddelanden men får aldrig svar.
Fick typ 2-3 besökare per dag trots att jag var riktigt aktiv.
Och man kan inte skicka så många meddelande, de blir ignorerade och för att skicka mer måste man betala. Killar tvingas att betala för att ens ha en gnutta chans!

Som tjej var jag aktiv i några timmar i någon dag och skickade några få meddelande som tjej fick jag svar direkt från alla killar.
Fick lätt över 200 besökare bara genom att vara online!

Bifogar med två bilder som visar skillnaderna:

Kille:
https://anonfiles.com/file/5634cf64b33609323bc86e68b069be5e

Tjej:
https://anonfiles.com/file/ad445c92578b88b0c2ede612a9eb7842

Observera antalet matchningar på respektive konton!

Samt hur många killar respektive tjejer som har "Super Powers".
(Super Powers= Gula "S" ikonen i avataren, vilket betyder att det är en betalande medlem)

Slutsats:

Killar, ni kan ge upp, Badoo är helt jävla värdelös sida, det gäller att ha rejält med tur om man ska få napp!

Hur orkar man lägga ned så mycket tid på fejkprofiler? Du har ju gjort flera tusen klick!
Satans missfoster, tycker synd om dig.
Citera
2013-03-03, 06:47
Medlem
sushitas avatar
Har Badoo blivit en renodlad vänskapsmötesplats/chattamednyamänniskorutanattträffadom?

Har senaste tiden sätt otroligt många upptagna tjejer som bara söker vänner. Säkert en del av dom som söker en extra man, men majoriteten verkar söka vänner.

Är det att kasta tid i sjön då gemene kille inte är ute efter vänskapsrelationer med upptagna tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in