2014-08-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Jag har inte tjejer på piedestal, det är på nätet jag är i mitt esse att behandla dom som killkompisar med visa sexuella undertoner, en första underton är väl att antagligen peka ut någon detalj med tjejernas yttre man gilla redan i det första kortfattade mailet, och jag säger ju..det funkar inte för mig, jag får inga svar Och jag ser itne ut som stryk heller, jag vet inte hur jag ser ut, men inte ful iaf.

Och nej ingen tjej skriver till mig på Badoo, samtidigt vet jag inte om det ska funka så på ett
free account?.

Ja ,men du ska inte va för desperat heller, ge inte för många komplimanger i början när du skriver, då verkar du som alla andra snubbar va en kille som vill ha ett ligg, börja lite lugnt skriv .

Hej!!
och sen fortsätter du med att kolla om tjejen har några gemensama intressen , typ om hon gillar hundar åsså har du en hund själv , då kan du ju skriva , "jag såg du var intresserad av hundar ,det är jag också ag har själv en hund , vad har duu för ras?"

Ja exakt så där ska du inte skriva men du fattar vinken , börja inte skriv komplimanger direkt , försök få till chattandet först ,jag tror det är smartast, men ag vet inte för jag har inte lyckats så bra själv ha ha.
Citera
2014-08-17, 12:52
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja ,men du ska inte va för desperat heller, ge inte för många komplimanger i början när du skriver, då verkar du som alla andra snubbar va en kille som vill ha ett ligg, börja lite lugnt skriv.
Nej men jag sa 1 komplimang insprängd i första meddelandet enbart?

Nu är det ju så att jag är ute efter ett ligg, och det hävdas att tjejer skulle vara likadana om vi ska tro alla lyckliga recensioner i den här tråden b.la.

Se på "Tinder" (Badoo extrme) där det är uppenbart att man kan ge komplimanger direkt ifall man är "snygg nog" själv, och eftersom jag inte vet hur snygg jag är så tänker jag förutsätta att någon tjej kanske tycker det om mig, dessutom har jag talets charmiga gåva i text vilket gör att jag kan kräva att tjejerna ska åtminstone bemöda sig att svara på mitt första PM, det är en ren principsak nu!

Citat:
Hej!!
och sen fortsätter du med att kolla om tjejen har några gemensama intressen , typ om hon gillar hundar åsså har du en hund själv , då kan du ju skriva , "jag såg du var intresserad av hundar ,det är jag också ag har själv en hund , vad har du för ras?"
Men det är Badoo vi pratar om här, dels har tjejer ytterst sällan bemödat sig med profiltext.

Sedan är det är ju bara 1 eller 2 skitintressen man har gemensamt från den där listan på gemensamma intressen, "gilla att sjunga i duschen" ..."Ishockey" eller "musik" men jag orkar inte använda sådant som en öppningsreplik, föreslår du det eller?

Citat:
Ja exakt så där ska du inte skriva men du fattar vinken , börja inte skriv komplimanger direkt , försök få till chattandet först ,jag tror det är smartast, men ag vet inte för jag har inte lyckats så bra själv ha ha.
Den jag fick i PM, du står fast vid att den var till för badoo och inte i irl på en nattklubb?
Citera
2014-08-17, 13:51
Medlem
Admiral Krags avatar
edit
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-17 kl. 13:57.
Citera
2014-08-17, 15:59
Medlem
Oboros avatar
Har testat och brukar få liknande meddelanden av bimbotjejer. Troligen bottar.

Sen är det mest medelålders kvinnor med katter eller barn som vill prata med mig. Vem fan har barn på profilbilden?!
Citera
2014-08-17, 16:58
Medlem
Admiral Krags avatar
Nu tycker jag vi firar med att lyncha en pensionär, ty att jag fick just en match i en flicka med stora naturliga blåsbälgar med 8 utmärkelser efter åratal av klagokör i den här tråden! på att tjejerna inte fattar vinkeln

Det medföljde förvisso en liten brasklapp som iof inte är en overcomb...hon vill träffa nya vänner i

"Illes Balears, Spanien"

hittades via encunter!

Det här tarvar en enormt dum öppnarreplik som jag måste fila länge på
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-17 kl. 17:02.
Citera
2014-08-17, 23:04
Medlem
Admiral Krags avatar
Nu blommar löken ända upp till Himalaya! en 33 årig borderline kvinna som söker vänner svarade på mitt brev!

Hon skriver att "jag verkar bra"....men sedan ondgör hon sig i sitt tredje meddelande
över att jag fyllt i att jag inte vill ha barn.

Ska vi tolka det som att hon placerat mig högt i näringskedjan rörande mina inre egenskaper?
Ska jag vara smickrad när det bara är borderline brudar som kan ta in mig och uppskatta mig rätt
för vad jag ger ut i min profil?

Hmm..hom har bara 133 bilder på sig själv i albumet?, någon kunnig på borderline som kan analysera den lilla fadäsen?.

"hahahah kul kille" skriver hon många gånger, jag är inte bara medvetet rolig jag är oavsiktligt rolig också således!

Ska man nobba tjejer som röker ifall man själv är anti-rökare?
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-17 kl. 23:57.
Citera
2014-08-18, 07:56
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Nej men jag sa 1 komplimang insprängd i första meddelandet enbart?

Nu är det ju så att jag är ute efter ett ligg, och det hävdas att tjejer skulle vara likadana om vi ska tro alla lyckliga recensioner i den här tråden b.la.

Se på "Tinder" (Badoo extrme) där det är uppenbart att man kan ge komplimanger direkt ifall man är "snygg nog" själv, och eftersom jag inte vet hur snygg jag är så tänker jag förutsätta att någon tjej kanske tycker det om mig, dessutom har jag talets charmiga gåva i text vilket gör att jag kan kräva att tjejerna ska åtminstone bemöda sig att svara på mitt första PM, det är en ren principsak nu!

Men det är Badoo vi pratar om här, dels har tjejer ytterst sällan bemödat sig med profiltext.

Sedan är det är ju bara 1 eller 2 skitintressen man har gemensamt från den där listan på gemensamma intressen, "gilla att sjunga i duschen" ..."Ishockey" eller "musik" men jag orkar inte använda sådant som en öppningsreplik, föreslår du det eller?

Den jag fick i PM, du står fast vid att den var till för badoo och inte i irl på en nattklubb?

Tror du är den mest kvinnohatande person jag har stött på här på flashback...
Det är inte så märkligt att tjejerna/kvinnorna på Badoo blir defensiva när de blir bemöta med sådana här inställningar.
Herregud, de är människor som alla andra.

Du gillar ju inte ens människor så varför försöker du ens få kontakt?
Istället för att spy ut din taskiga attityd och ärra andra människor kanske du borde jobba med dig själv ett tag.
Många som "bara vill ligga" är i alla fall trevliga, även om de bara vill ligga.
Fattar verkligen inte tankesättet med hur man kan tro att motparten automatiskt ska vara nöjd, glad och tacksam fast en själv beter sig som skit.

Vill du bli trevligt eller glatt bemött, var trevlig eller glad själv.
Tycker den här infantila inställningen blir vanligare och vanligare...

Jag har ett par bilder, väldigt simpla headshots med snittbetyg på 4.1.
Och är diskussionsmässigt sett ifrån andra, jävligt tråkig, dvs prata om väder och vind i stort sett.
Men jag tycker det är intressant att ta reda på sådana småsaker och har heller inga andra motiv, jag vill bara slöchatta med folk ibland.
Och jag får relativt ofta svar och folk (tjejer/kvinnor, då misstänkta halv pedofil män/gubbar försökt få kontakt...) skriver till mig.
Och jag börjar ALLTID med en vanlig hälsningsfras som t.ex: "Hej!" "Hejsan" "God morgon!" Osv.
Vet inte hur andra är uppfostrade men jag är uppfostrad med att man först ska hälsa till de man vill prata med.
Och det är så jag bemöter människor. Människor.

De och du sitter bakom en skärm men det betyder inte att det inte är en människa/person du pratar eller skriver med.
Citera
2014-08-18, 10:07
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Tror du är den mest kvinnohatande person jag har stött på här på flashback...
Det är inte så märkligt att tjejerna/kvinnorna på Badoo blir defensiva när de blir bemöta med sådana här inställningar.
Herregud, de är människor som alla andra.
Vad är det för inställning du tror skulle exponeras i mina meddelanden som jag inte får svar på?, jag har ju varit ganska så uppriktig med hur mina meddelanden sätt ut, och det är inga konstigheter, det är hej på ett mustigt språk, det är en unik komplimang över smådetalj, och det är humor...kallar du det kvinnohatande?

Säg missade du mina senare poster där jag äntligen fick kontakt igår utan att ha ändrat på mig från sättet jag beskrev ovan
Citat:
"hahahah kul kille" skriver hon många gånger

Citat:
Du gillar ju inte ens människor så varför försöker du ens få kontakt?
Jag förblir neutral under en ganska långt skede, om det kan likställas med gillar ju inte ens människor så kanske ja..ogillar?..det stämmer däremot inte.

Citat:
Istället för att spy ut din taskiga attityd och ärra andra människor kanske du borde jobba med dig själv ett tag. Många som "bara vill ligga" är i alla fall trevliga, även om de bara vill ligga.
Fattar verkligen inte tankesättet med hur man kan tro att motparten automatiskt ska vara nöjd, glad och tacksam fast en själv beter sig som skit.
Var har jag ärrat människor i dessa trådar? jag har klagat på att jag är förbisett och ondgör mig över kvinnors resonerande och värderingar som jag tror ni män är med och hetsar fram, det är en del utav en människa..inte en helhet jag dömer ut.

Citat:
Vill du bli trevligt eller glatt bemött, var trevlig eller glad själv.
Tycker den här infantila inställningen blir vanligare och vanligare...
Precis du sitter här och generaliserar hur du förutsätter att jag är jämfört med alster du faktiskt läst ifrån riktigt bittra killar

Citat:
Jag har ett par bilder, väldigt simpla headshots med snittbetyg på 4.1.
Och är diskussionsmässigt sett ifrån andra, jävligt tråkig, dvs prata om väder och vind i stort sett.
Men jag tycker det är intressant att ta reda på sådana småsaker och har heller inga andra motiv, jag vill bara slöchatta med folk ibland.
Jag har ett par entertainer bilder med snittbetyg på 3.5 optimalt för lättroade tjejer som älskar att skratta, och jag är diskussionsmässigt från andra jävligt rolig,dvs jag kan inte prata om väder och vind i stort sett. Men jag tycker det är ointressant att ta reda på sådana småsaker och har heller inga andra motiv

Citat:
Och jag får relativt ofta svar och folk (tjejer/kvinnor, då misstänkta halv pedofil män/gubbar försökt få kontakt...) skriver till mig.
Kul för dig, du har hittat din fanskara, jag torde ha en annan klientel ifall tjejer kunde bjussa på ett hej och lite till.

Citat:
Och jag börjar ALLTID med en vanlig hälsningsfras som t.ex: "Hej!" "Hejsan" "God morgon!" Osv.
Vet inte hur andra är uppfostrade men jag är uppfostrad med att man först ska hälsa till de man vill prata med.
Och det är så jag bemöter människor. Människor.
Jag klämmer rentav in hälsningen först, men sedan tror jag inte att tjejerna finner det särdeles spännande om man inte klämmer in någon kommentar om deras profil också

Citat:
De och du sitter bakom en skärm men det betyder inte att det inte är en människa/person du pratar eller skriver med.
Det menar du inte..jag behandlar mig själv så som jag vill att andra ska behandla mig
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-18 kl. 10:13.
Citera
2014-08-18, 10:40
Medlem
BadassRolfs avatar
okej så utifrån mina erfarenheter hittils

Sverige:
tjocka emo brudar som ger låga betyg på mina bilder
tjejer kontaktar en aldrig själv (förstår att de kan välja och vraka fritt)
när man väl får kontakt så är de antingen tråkiga eller psykopater

Var på semester i usa:
Från att gå från 1-4 från svenska emobrudarna så fick jag 6-9 i betyg
Blev kontaktad flera gånger
Många ville träffas

Sydkorea:
Satte aldrig betyg på mina bilder
Inledde konversationer ofta där de presenterade sig själva etc
Super trevliga, försökte sitt bästa på engelska
ville också ofta träffas
Citera
2014-08-18, 11:42
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Vad är det för inställning du tror skulle exponeras i mina meddelanden som jag inte får svar på?, jag har ju varit ganska så uppriktig med hur mina meddelanden sätt ut, och det är inga konstigheter, det är hej på ett mustigt språk, det är en unik komplimang över smådetalj, och det är humor...kallar du det kvinnohatande?

Säg missade du mina senare poster där jag äntligen fick kontakt igår utan att ha ändrat på mig från sättet jag beskrev ovan

Jag förblir neutral under en ganska långt skede, om det kan likställas med gillar ju inte ens människor så kanske ja..ogillar?..det stämmer däremot inte.

Var har jag ärrat människor i dessa trådar? jag har klagat på att jag är förbisett och ondgör mig över kvinnors resonerande och värderingar som jag tror ni män är med och hetsar fram, det är en del utav en människa..inte en helhet jag dömer ut.

Precis du sitter här och generaliserar hur du förutsätter att jag är jämfört med alster du faktiskt läst ifrån riktigt bittra killar

Jag har ett par entertainer bilder med snittbetyg på 3.5 optimalt för lättroade tjejer som älskar att skratta, och jag är diskussionsmässigt från andra jävligt rolig,dvs jag kan inte prata om väder och vind i stort sett. Men jag tycker det är ointressant att ta reda på sådana småsaker och har heller inga andra motiv

Kul för dig, du har hittat din fanskara, jag torde ha en annan klientel ifall tjejer kunde bjussa på ett hej och lite till.

Jag klämmer rentav in hälsningen först, men sedan tror jag inte att tjejerna finner det särdeles spännande om man inte klämmer in någon kommentar om deras profil också

Det menar du inte..jag behandlar mig själv så som jag vill att andra ska behandla mig

Läs det du själv skriver och försök sedan påstå att du INTE har en objektifierad syn på människor.
Visst kan du göra det, men det vore fel...
Ditt kvinnohat sprutar ut ifrån hur gravt du objektifierar tjejer/kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Du generaliserar ALLA kvinnor/tjejer, med att du uppfyller någon sorts "kriterier" och sen blir sur över att det inte fungerar, fast du "uppfyller kriterierna". Det är inte människosyn.

Citat:

Här generaliserar du igen och "uppfyller kriterier", som du för övrigt själv har skapat.
Dessutom har du själv nämnt att du har andra motiv, du vill bara ligga. Såvida du inte har ändrat dig.

Citat:

Här har du ett tydligt exempel på din dåliga attityd och hur du är "så bra" och lägger skulden på tjejer/kvinnor, inte dig själv. Du gör säkert ingenting fel, eller hur?

Citat:

Kan inte tyda om det var skrivet som någon form av sarkasm eller om du är seriös, men tror och hoppas på det förstnämnda...
Citera
2014-08-18, 13:44
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Läs det du själv skriver och försök sedan påstå att du INTE har en objektifierad syn på människor.

Du har svartmarkerat detta stycke
Citat:
det är hej på ett mustigt språk, det är en unik komplimang över smådetalj,

Lite osäker på referensramarna för vad "objektifiering" kan vara,
stämmer det att jag objektifierar mig själv här ovan?, det kan jag tänka mig...

Citat:
Visst kan du göra det, men det vore fel...
Vad är det du svarar på? vad vore fel?.

Citat:
Ditt kvinnohat sprutar ut ifrån hur gravt du objektifierar tjejer/kvinnor.

Du generaliserar ALLA kvinnor/tjejer, med att du uppfyller någon sorts "kriterier" och sen blir sur över att det inte fungerar,
Nej inte alla kvinnor, men är inte den här tråden full av "kriterier" tycker du? kan man verkligen inte dra någon som helst slutsats att tjejer tenderar vara så eller så baserat på strömningar i den här tråden?

Jag har ju inte generaliserat att tjejer är så eller så!, jag hävdar ju inte att tjejerna inte är som mig eller att dom borde vara som mig för att kunna uppskatta mig..däremot borde dom oavsett hur dom är finna mina texter spännande. Återigen är det inte mig själv jag generaliserar om här?.

Citat:
fast du "uppfyller kriterierna". Det är inte människosyn.
Vad är människosyn då?

Citat:
Här generaliserar du igen och "uppfyller kriterier", som du för övrigt själv har skapat. Dessutom har du själv nämnt att du har andra motiv, du vill bara ligga. Såvida du inte har ändrat dig.
Nej männen och kvinnorna har i den här tråden och andra trådar har skapat kriterierna sedan har jag vägt mig själv mot kriterierna och konstaterat att jag platsar.

Så du anser att det bara är andra människor som kan bekräfta dig muntligt att du uppfyller kriterierna/vad du kan/och inte kan?

Jag hävdar att bekräftas man inte så beror det på andra faktorer som vägt tyngre/ missförstånd eftersom jag skriver med konstig meningsuppbyggnad enligt folk samt inte följer sociala koder, men det paradoxala är ju att en framgångssaga på badoo består just i att inte följa sociala koder,
så återigen har jag ryggen fri för att folk inte förmår ta in på vilket sätt jag inte följer koderna och anledningen till att dom inte kan ta in det kan bero på vad som helst.

Så jag tycker du ska försöka lära dig lite om självbekräftelse.

Jag tänkte inte dumpa dom tjejer jag ämnar ligga med på Badoo, utan dom ska bli min allt i allo vän, hon bestämmer vilken typ av relation hon vill ha till mig, jag är nöjd med endera om jag bara fått ligga med henne 1 gång dvs .

Citat:
Här har du ett tydligt exempel på din dåliga attityd och hur du är "så bra" och lägger skulden på tjejer/kvinnor, inte dig själv. Du gör säkert ingenting fel, eller hur?

Ovanstående var väl om något ett brasklapp för mina brister?, jag får ju aldrig någon konstruktiv kritik av tjejerna som inte vill prata?...så hur ska jag kunna göra annat än att konstatera att skulden fördelas 50/50 men att allt jag kan känna till är den andres skuld

Och dessa blir mina påståenden till flashback, som ni skulle kunna ge ett trovärdigare svar på, kort sagt det beror på något jag inte kan förstå hos tjejerna...är det att generalisera på ett elakartat sätt?.

Dom enda som generalisera här är flashback, förövrigt kan jag inte ens generalisera på det
sätt du förutsätter p.g.a. av aspergerdrag. så du har trampat i galen tunna
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-08-18 kl. 13:52.
Citera
2014-08-18, 17:33
Medlem
Citat:
Du har svartmarkerat detta stycke

Lite osäker på referensramarna för vad "objektifiering" kan vara,
stämmer det att jag objektifierar mig själv här ovan?, det kan jag tänka mig...

Vad är det du svarar på? vad vore fel?.

Nej inte alla kvinnor, men är inte den här tråden full av "kriterier" tycker du? kan man verkligen inte dra någon som helst slutsats att tjejer tenderar vara så eller så baserat på strömningar i den här tråden?

Jag har ju inte generaliserat att tjejer är så eller så!, jag hävdar ju inte att tjejerna inte är som mig eller att dom borde vara som mig för att kunna uppskatta mig..däremot borde dom oavsett hur dom är finna mina texter spännande. Återigen är det inte mig själv jag generaliserar om här?.

Vad är människosyn då?

Nej männen och kvinnorna har i den här tråden och andra trådar har skapat kriterierna sedan har jag vägt mig själv mot kriterierna och konstaterat att jag platsar.

Så du anser att det bara är andra människor som kan bekräfta dig muntligt att du uppfyller kriterierna/vad du kan/och inte kan?

Jag hävdar att bekräftas man inte så beror det på andra faktorer som vägt tyngre/ missförstånd eftersom jag skriver med konstig meningsuppbyggnad enligt folk samt inte följer sociala koder, men det paradoxala är ju att en framgångssaga på badoo består just i att inte följa sociala koder,
så återigen har jag ryggen fri för att folk inte förmår ta in på vilket sätt jag inte följer koderna och anledningen till att dom inte kan ta in det kan bero på vad som helst.

Så jag tycker du ska försöka lära dig lite om självbekräftelse.

Jag tänkte inte dumpa dom tjejer jag ämnar ligga med på Badoo, utan dom ska bli min allt i allo vän, hon bestämmer vilken typ av relation hon vill ha till mig, jag är nöjd med endera om jag bara fått ligga med henne 1 gång dvs .

Ovanstående var väl om något ett brasklapp för mina brister?, jag får ju aldrig någon konstruktiv kritik av tjejerna som inte vill prata?...så hur ska jag kunna göra annat än att konstatera att skulden fördelas 50/50 men att allt jag kan känna till är den andres skuld

Och dessa blir mina påståenden till flashback, som ni skulle kunna ge ett trovärdigare svar på, kort sagt det beror på något jag inte kan förstå hos tjejerna...är det att generalisera på ett elakartat sätt?.

Dom enda som generalisera här är flashback, förövrigt kan jag inte ens generalisera på det
sätt du förutsätter p.g.a. av aspergerdrag. så du har trampat i galen tunna
Men sluta nu....det där kan ni ta via pm.

Ni som inte får svar på Badoo, om jag vore er skulle jag överväga att leva i celibat ell importhustru. Får man inte napp är det nog dessvärre kört på den här fronten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in