2013-07-20, 15:52
Medlem
evilbeavers avatar
Ok jag ska ändra pressen
Citera
2013-07-20, 18:10
Medlem
Economicums avatar
Tjena,

Jag fick ett sms från ett mobilnr jag ej känner igen, det står:

"Vi ses på Badoo: www.badoo.se/*****"

Vad handlar detta om? Har aldrig varit medlem på Badoo eller liknande sida.
Citera
2013-07-20, 18:36
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Tjena,

Jag fick ett sms från ett mobilnr jag ej känner igen, det står:

"Vi ses på Badoo: www.badoo.se/*****"

Vad handlar detta om? Har aldrig varit medlem på Badoo eller liknande sida.

Är väl bara spamsms?
Citera
2013-07-20, 18:53
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Är väl bara spamsms?

Jo prolly, men det var från ett "vanligt" mobilnr och jag tyckte innehållet var lite för kort och koncist för att vara spam/reklam. Har abonnemang så blev lite nojig ifall någon använder mitt nummer där eller liknande, men det är nog bara spam som du säger.
Citera
2013-07-20, 20:07
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Ok jag ska ändra pressen

Jag tänker på en omogen man som låtsas fortfarande vara en fjortis när jag ser något sådant.
Citera
2013-07-20, 21:09
Medlem
sry jag tänkte också på tjej-fjortis när jag såg din pres. Unik dock.
Citera
2013-07-21, 02:17
Medlem
Känns rent spontant att de lägger till massa random bilder för att det ska verka mer populärt men aja.

Min fråga är dock denna, kan man på något sätt blocka badoo när man är i en viss stad? Jag vill t ex inte att folk ska hitta mig om jag besöker min hemstad men trots att jag ej gått in i appen när jag varit där så har jag fått likes etc. Tycker det är rätt kul i en stad där man är rätt anonym men ej annars.
Citera
2013-07-21, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Min fråga är dock denna, kan man på något sätt blocka badoo när man är i en viss stad? Jag vill t ex inte att folk ska hitta mig om jag besöker min hemstad men trots att jag ej gått in i appen när jag varit där så har jag fått likes etc. Tycker det är rätt kul i en stad där man är rätt anonym men ej annars.

Det du kan göra är ju att stänga av appen medan du är i hemstaden - alla appar är ju normalt igång i telefonen trots att de inte är aktiva för tillfället.

Är lite olika hur man gör mellan iphone/ios och android: hos iphone dubbelklickar man på hemknappen - håller extra länge på appen man vill avsluta och trycker sedan på minus-tecknet, hos android håller man länge på home-knappen, håller länge på appen man vill avsluta och trycker på "ta bort från listan"

Alternativt kan du stänga av gps-kopplingen till appen (vet att det går till iphone, har inte testat android) och då fungerar den som vanligt men du kan inte gå in på "folk i närheten"
Citera
2013-07-21, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reato
Självklart visste jag att killarna var överrepressenterade på alla dejtingsidor

Men det är ganska intressant att det faktiskt är betydligt fler tjejer än killar på sidan - skillnaden är att killarna "raggar" medan tjejerna mestadels är passiva (alltså med att besöka andra profiler, skicka första meddelandet samt köra encounters mm)

Sen kan ni väl sluta att göra fake-konton ? Det här har ju konstaterats hur många gånger som helst nu att en "snygg" tjej får massor av uppmärksamhet och det är ganska enkelt att se genom dessa fake-profiler.
Citera
2013-07-21, 16:27
Medlem
När man får meddelanden "XXX vill känner sig sugen på att chatta" ÄR de ett automatisk meddelande från badoo, eller från en peroson som vill chatta?
Citera
2013-07-22, 00:55
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Jo prolly, men det var från ett "vanligt" mobilnr och jag tyckte innehållet var lite för kort och koncist för att vara spam/reklam. Har abonnemang så blev lite nojig ifall någon använder mitt nummer där eller liknande, men det är nog bara spam som du säger.

Om man är medlem på sidan kan man via telefonen skicka sms till sina vänner så man får typ PRO på badoo. Så nån vän med numret har skickat inbjudning till dig.
Citera
2013-07-22, 18:36
Medlem
Anuglymind2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reato
Självklart visste jag att killarna var överrepressenterade på alla dejtingsidor, men detta bekräftade min oro.

Jag skapa en profil i form av en tjej (ganska ok enligt mig kanske en 7a)

Och detta är vad jag får på ett par timmar.

Såhär står det på inbox..

"your inbox is going to burst!
Read or delete messages or you could be temporarily excluded from search results"

http://forumbilder.se/CETHH/tjej.png

Edit
"Jag har tagit bort alla bilder för att inte outa någon."
Inte någon överraskning såklart men kul att du provar.

Vore ännu mer kul om någon yngre som har sommarlov lägger upp två jämbördiga profiler, typ ett anonymt foto på tjej, sjua, och ett likadant på en kille, sjua. Sen ser man vad siffrorna blir utan action i en vecka (att killen hamnar på noll vet vi redan). Sen kanske man kan starta typ hundra nya chattar per profil och se hur det blir. Som sagt, vi vet redan hur det ser ut men alltid kul med svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in