2009-05-03, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Ah, kanon. Tack!

när jag jobbade utanför köpte jag ett kort för 1100 kr i månaden, då kunde jag åka buss, trick, ja allt på det, smidigt så.. det är kostnad per zon, så det är alltifrån 500-1500 tror jag..men det kan du kolla upp sen..
Citera
2009-05-04, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
när jag jobbade utanför köpte jag ett kort för 1100 kr i månaden, då kunde jag åka buss, trick, ja allt på det, smidigt så.. det är kostnad per zon, så det är alltifrån 500-1500 tror jag..men det kan du kolla upp sen..

Jag köper det vanliga Oslokortet som kostar 550. Det åker jag ända till Coca-Cola som ligger precis där gränsen mellan Lörenskog kommun och Oslo kommun ligger. När jag åker hem får jag dock gå några extra meter då busschauffören inte gillar att jag hoppar på i Lörenskog. Tar ca 30 min att ta sig dit.
Citera
2009-05-04, 20:54
Medlem
MrFreds avatar
Norsk autorissjon

Är det ett måste att ha för att jobba inom vården i Norge?
Citera
2009-05-04, 22:33
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
Jag köper det vanliga Oslokortet som kostar 550. Det åker jag ända till Coca-Cola som ligger precis där gränsen mellan Lörenskog kommun och Oslo kommun ligger. När jag åker hem får jag dock gå några extra meter då busschauffören inte gillar att jag hoppar på i Lörenskog. Tar ca 30 min att ta sig dit.

Vad gör du på Coca Cola?
Jag har länge varit sugen på att börja jobba där.

Vet du om de har brist på chaufförer? (CE-chaufförer alltså).
Får se om man kanske kliver inom där med ett CV och personligt brev, efter sommarjobbet på Posten i Oslo i sommar ^^.
Citera
2009-05-05, 00:22
Medlem
jag tycker det är jättesvårt att få jobb i Norge.
Citera
2009-05-05, 16:00
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
jag tycker det är jättesvårt att få jobb i Norge.

Hehe, finns ju massor av jobb. Kolla bara på nav.no och sök hela tiden så får du ett efter någon vecka.
Citera
2009-05-05, 17:10
Medlem
Vänta här nu

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Du är på cykeltur. Du skattar på arbetsorten, och går alls icke miste om standardfradrag eller skattefria semesterersättningar bara för att du bor kvar i Sverige. Det är tiotusentals bohuslänningar, västgötar, dalslänningar och värmlänningar som veckopendlar till jobb i oslotrakten så det går alldeles utmärkt. Det är faktiskt det optimala, eftersom du då får norsk lön men svenska priser.

---
Citat någon annan
Om det nu inte är så att du ska jobba i en gränskommun. Då blir det till att skatta BÅDE i Norge och i Sverige. Vet att folk i Norra Värmland åkt på det när de jobbat i Kongsvinger. Men ska man till Oslo så är ju inte detta aktuellt.

Stämmer detta? Har fått jobberbjudanden i Kongsvinger och nån mer ort, väster om Oslo, och Kongsvinger känns ju lockande då det är mkt närmare Sverige. Är lönen lägre i såna här gränskommuner, jämfört med längre in i landet?
Citera
2009-05-05, 20:02
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amöban
Stämmer detta? Har fått jobberbjudanden i Kongsvinger och nån mer ort, väster om Oslo, och Kongsvinger känns ju lockande då det är mkt närmare Sverige. Är lönen lägre i såna här gränskommuner, jämfört med längre in i landet?

I regel lær lønerna verkar lønerna vara lægre ju nærmre grænsen man kommer.
Ær lønen ok i Kongsvinger och du hade tænkt och veckopendla eller dylikt på egen hand så ær ju valet enkelt. Ska du inte resa hem till Sverige med jæmna mellanrun så skulle jag lika gærna dra ut till kusten eller någon annanstans ute i obygden, om du vill få så bra løn som møjligt.

Ær det ett kvalificerat arbete du blivit erbjuden så førsøk givetvis och løneførhandla upp lønen om du har kompetensen.
Citera
2009-05-06, 19:41
Medlem
Är det någon mer som väntar på svar från Manpower om jobb på Gardermoen?
Citera
2009-05-07, 14:05
Medlem
Guitargangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlil
Är det någon mer som väntar på svar från Manpower om jobb på Gardermoen?

Jag väntar på svar, fast från ett norskt bemanningsföretag. Men jobbet var i Gardermoen

Då man jobbar 12/9, hur jobbar man då?
Citera
2009-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitargangster
Jag väntar på svar, fast från ett norskt bemanningsföretag. Men jobbet var i Gardermoen

jobba 12 dar, ledig 9 kanske?
Citera
2009-05-07, 14:28
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitargangster

12 dagar jobb, 9 dagar ledigt. Skulle jag gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in