2008-08-02, 17:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Man måste ge ytliga idioter mothugg ibland, annars kan dom få för sig att det är okej att vara så.
Vill vi egentligen att en person som tex Paris Hilton ska vara en förebild för våra egna barn? Känd för att vara rik, bortskämd , gå på krogen och knulla på amatörfilm utan att få betalt.
Det är få som ens har en chans att leva den typen av liv och vad kommer då att hända när normala flickor ska leva upp till till den normen?
Nu har vi det inte så extremt i Sverige, ännu. Men låter man bloggblondiner som Bella och Frk Botox sprida sina ytliga ideal så är vi snart där.

Vilket rörande inlägg. Det är väl föräldrarna som avgör vem som blir förebilder för deras barn. Det är åtminstone deras ansvar. Blondinbella och Paris Hilton är snarare indikatorer på vår kultur, än ensamma skapare av den.

Det allra mest komiska är såklart de som avskyr BB men ändå tycks ha järnkoll på vad som står i hennes blogg.
Citera
2008-08-02, 18:13
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vilket rörande inlägg. Det är väl föräldrarna som avgör vem som blir förebilder för deras barn. Det är åtminstone deras ansvar. Blondinbella och Paris Hilton är snarare indikatorer på vår kultur, än ensamma skapare av den.

Det allra mest komiska är såklart de som avskyr BB men ändå tycks ha järnkoll på vad som står i hennes blogg.

Åh tack snälla du, det är alltid fint att kunna röra sina medmänniskor , men föräldrarna kan bara lägga grunden. I slutändan skapar vi oss själva som individer. Således ter det sig lite dumt att låta bimbos verka som förebilder. Dock är dom bara en produkt av samhället i sig och således kanske dom är spegelbilder av hur människan är och inte tvärtom.
Citera
2008-08-02, 18:53
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Svensk avundsjuka är det. Folk klarar inte av att se andra personer lyckas och tjäna pengar.

haha, det var det dummaste jag hört.

så då gäller det resonemanget på, hmm idrottsstjärnor, egna företagare, uppfinnare osv.?

Så bara för att jag inte lyckas med att bli en allsvensk fotbollsstjärna utan får harva i division 5 och liknande, betyder då det att jag är avundsjuk på jämnåriga spelare som spelar i Allsvenskan t.ex.?

Tänk dig för innan du skriver för helvete. Nä nu blir det nock fan en rejäl funderare på om ditt inlägg ska tas med i signaturen för att ge mina meddiskussionister (?) ska få sig ett gott skratt när jag skriver.
Citera
2008-08-02, 19:40
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Lite komiskt är det allt, utan att peka finger, att de största belackarna är de som verkligen har minitiös koll på vad Bella skriver och gör.

Citat:

Det optimala är faktiskt att folk läser igenom och bildar sig en uppfattning baserat på vad som står. Eller är det bättre att ösa skit på henne utan att ha läst hennes blog?

Om folk såg till att alltid sätta sig in i ngt innan de kritiserade, skulle vi ha en mycket bättre värld.
Citera
2008-08-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
haha, det var det dummaste jag hört.

så då gäller det resonemanget på, hmm idrottsstjärnor, egna företagare, uppfinnare osv.?

Så bara för att jag inte lyckas med att bli en allsvensk fotbollsstjärna utan får harva i division 5 och liknande, betyder då det att jag är avundsjuk på jämnåriga spelare som spelar i Allsvenskan t.ex.?

Tänk dig för innan du skriver för helvete. Nä nu blir det nock fan en rejäl funderare på om ditt inlägg ska tas med i signaturen för att ge mina meddiskussionister (?) ska få sig ett gott skratt när jag skriver.

Du verkar ju vara helt bränd i skallen.
Citera
2008-08-02, 21:26
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Du verkar ju vara helt bränd i skallen.

Han är nog bara avundsjuk!
Citera
2008-08-02, 22:07
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det optimala är faktiskt att folk läser igenom och bildar sig en uppfattning baserat på vad som står. Eller är det bättre att ösa skit på henne utan att ha läst hennes blog?

Om folk såg till att alltid sätta sig in i ngt innan de kritiserade, skulle vi ha en mycket bättre värld.

Det finns saker som kanske inte är bra, men inte heller är värda att irritera sig över. Att störa sig på en 17-åring som drar in pengar känns bara futtigt.
Citera
2008-08-02, 22:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Det finns saker som kanske inte är bra, men inte heller är värda att irritera sig över. Att störa sig på en 17-åring som drar in pengar känns bara futtigt.

Saken är att om hon hade hållt sig till sin blogg så hade nog väldigt få stört sig på henne; det finns ju ett par "stora" bloggerskor som inte är hälften så omdiskuterade - det är när hon börjar gå utanför sin blogg och in i massmedia som människor har börjat störa sig rejält på henne.

Jag har dock mest avskrivit henne som en extremt uppmärksamhetskåt tonåring och undrar vart hennes föräldrar håller hus...
Citera
2008-08-02, 22:41
Medlem
sunny5s avatar
Blondinbella i Italien

Utan sina föräldrar....Är det inte skyll-dig-själv-syndromet? Kolla in klippen på youtube...
Citera
2008-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Bara för att hon "ska" kunna göra det, innebär inte att hon kan det. Det är knappast en perfekt värld man lever i och utsätter man sig för onödiga risker får man fan skylla sig själv också? Även om det nu är fel..

Detta är fan dagens sanning.
Citera
2008-08-03, 11:50
Medlem
brianmolkos avatar
synd hon lägger 15 000 på i stort sett ingenting
Citera
2008-08-03, 16:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
synd hon lägger 15 000 på i stort sett ingenting

Antar att det är viktigare att skriva att man köpt en baddräkt för 3000 än skriva om sitt politiska engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in