2021-01-31, 12:52
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej varför skulle jag vara kvinna? Det finns blonda män.

Det är inget klassiskt alls över Bella. Hon är ett våp. Riktiga skandinaviska kvinnor är inte våp. De talar inte med fejkad läspning och underbett.

Isabella har väldigt kvinnliga former, som hon tyvärr inte utnyttjar. Hon är ett givet runkmotiv för många karlar, så hon skulle kunna producera lite mjukporr och dra in pengar på det.

Dessutom FÅR ju en kvinna ägna sig åt porr, utan att få dåligt rykte i Sverige.
Citera
2021-01-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Du är patetisk. Så ointressant kan hon inte vara eftersom du kommenterar denna tråd?
Jag älskar cringe, därför är hon väldigt fascinerande.
Citera
2021-01-31, 14:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violaa
Misstänker att hon fått inspiration för att hon läst Hanna widerstedts nya bok bara dagen innan hon helt plötsligt skulle skriva om ”övergreppet”. Om övergreppet hänt på riktigt eller om hon fantiserat ihop det låter jag vara osagt.
2016 var hon väl gift med Odd, så det låter lite märkligt. Med det menar jag att man sällan hamnar i situationer där man kan bli utsatt för övergrepp när man är gift (och om man vill vara trogen). Men det hindrar ju inte att å andra sidan någon miljardär kan ha tafsat på henne. Ett övergrepp kan ju vara många saker. Men att hon inte nämnt det tidigare känns lite udda för att vara henne.
Citera
2021-01-31, 23:01
Medlem
Jag har lite halvtrist såhär under Corona och tänkte mig på att göra en tidslinje över alla påståenden, projekt, pojkvänner, bolag etc.

Jag orkar inte gå igenom hela hennes liv/blogg, utan från och med när hon börjar spåra totalt. När är det i tid? Efter skilsmässan? Under äktenskapet? Det är ju rätt urspårat med schemalagd mystid.

När man radar upp saker i kronologisk ordning så brukar saker falla på plats. Funderat lite på någon halvsnygg grafisk lösning.
Citera
2021-02-01, 06:46
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo
Jag har lite halvtrist såhär under Corona och tänkte mig på att göra en tidslinje över alla påståenden, projekt, pojkvänner, bolag etc.
Jag orkar inte gå igenom hela hennes liv/blogg, utan från och med när hon börjar spåra totalt. När är det i tid? Efter skilsmässan? Under äktenskapet? Det är ju rätt urspårat med schemalagd mystid.
När man radar upp saker i kronologisk ordning så brukar saker falla på plats. Funderat lite på någon halvsnygg grafisk lösning.
Om jag vore dig så skulle jag fokusera på hennes planer på att dominera, tidslinjen kan börja med att Isabella ska bli politiker, justitieminister.
Googla Löwengrip konkurs och Löwengrip projekt, inte bara 8 bolagskonkurser utan flera 100 om man räknar med dom som inte ens startas.
Man vet inte när ett projekt är ett projekt, ofta så sa hon mitt nya projekt eller bolag i tidningarna sen hördes inget mer
Kraschen började innan, hela skolgången är en krasch, från högstadiet till resan till Schweiz och ”bli MBA”, men blev uppenbar när hon åkte till USA.
Det äckligaste projektet, enligt tråden, var henne ICA-bäbis som skulle bli en virtuell influenser.
Verkade som om hon led av äkta megalomani, innan hon blandade alkohol och mediciner och kraschade ner ifrån Kaknästornet.
Senast redigerad av becko 2021-02-01 kl. 06:55.
Citera
2021-02-01, 07:10
Medlem
Citat:

I min världsbild lade jag märke till att något var förbannat fel när kvällstidningsartiklarna om att hon var jagad av maffian började publiceras. Det var då hennes livvakt blev hennes talesperson, så det var inte hon som ljög om detta utan hennes anställda som följde hennes order ... det är rätt lömskt. Att i samband med en separation hänga ut sitt ex i pressen överhuvudtaget är anmärkningsvärt, men att utan bevis få den personen stämplad som maffia-ekonom är närmast utan motstycke i sin hänsynslöshet.

Det är möjligt att kvällspressen rensat bland dessa artiklar och skrivit om dem något, eftersom pojkvännen fick rätt mot en krönikör som kallade honom en maffioso, men så var det och det finns säkert spår att hitta, om inte annat i den långa Flashbacktråden om saken:

(FB) Dömda kidnappare ute efter Hampus Jarlbo, påstår Löwengrip. Info om Hampus Jarlbo.

Samt i den här tråden om du söker på maffia eller maffian.
Senast redigerad av Loqita 2021-02-01 kl. 07:52.
Citera
2021-02-01, 08:29
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
I min världsbild lade jag märke till att något var förbannat fel när kvällstidningsartiklarna om att hon var jagad av maffian började publiceras. Det var då hennes livvakt blev hennes talesperson, så det var inte hon som ljög om detta utan hennes anställda som följde hennes order ... det är rätt lömskt. Att i samband med en separation hänga ut sitt ex i pressen överhuvudtaget är anmärkningsvärt, men att utan bevis få den personen stämplad som maffia-ekonom är närmast utan motstycke i sin hänsynslöshet.
Det är möjligt att kvällspressen rensat bland dessa artiklar och skrivit om dem något, eftersom pojkvännen fick rätt mot en krönikör som kallade honom en maffioso, men så var det och det finns säkert spår att hitta, om inte annat i den långa Flashbacktråden om saken:
(FB) Dömda kidnappare ute efter Hampus Jarlbo, påstår Löwengrip. Info om Hampus Jarlbo.
Samt i den här tråden om du söker på maffia eller maffian.
Ja det närmaste någon kom var Dora som länkade till en youtube-intervju där Isabella berättade att hon fick värdesaker för att skaffa kunder till hajen.
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon skriver ju att de kom hem till henne och letade efter pojkvännen och när de slog på bilarna så var det personer/person som är dömd/dömda för människorov/kidnappning.
Dessa dumma idioter till Syrianska maffia förtjänar att bli uthängda. Är de så korkade så de åker i bilar med registrering på namn som är dömda för kidnappning till personen med sociala medier och livvakt så får de skylla sig själva. De borde ha plockat Hampus eller Isabella utan förvarning in i en bil och pratat och gjort upp. Nu vet alla i Sverige hur korkade Syrianerna är.
Det publicerades en artikel i Aftonbladet om syrianer som dominerar Stockholms resturang-näring.
Livvakten menade att polisen varnade för dom, att folk hade försvunnit, men det är oklart om det var dom syrianerna eller ens om dom är kriminella.
Att både Isabella och Hampus mår bra är väl konsistent med att dom är hederliga?
Men man kan ana att hoten var verkliga och ledde till Isabella gav upp sina megalomaniska ambitioner och inledde serie-relationer med rika affärsmän med politiska kontakter såsom Ulf Adelsohn och riktiga (och falska) miljardärer som hon kanske uppfattade kunde göra henne säker från betalningsansvar.
Om man går tillbaka till 40-talet så är Pauls familj ganska intressant i det sammanhanget, mer än så kan jag tyvärr inte säga om det.
Senast redigerad av becko 2021-02-01 kl. 08:48.
Citera
2021-02-01, 10:17
Medlem
beckos avatar
Citat:
Missa inte ”Kongo-mannen”, det var eventuellt inte alls såsom det framställdes. Enligt vissa så älskade Kongo-mannen henne och tog hand om henne och bodde hennes källare medan hon kollapsade.
Antagligen helt fel, men kan ha stämt.
Citera
2021-02-01, 12:53
Medlem
Magictrixs avatar
Jag blev också nyfiken när Hajen dök upp och Blondinen kort därpå "flydde landet". Det visade sig att hon och barnen tagit en charterresa till något Bamsehotell och att hon låg vid poolen och skakade av rädsla över maffian som cirkulerade kring hennes villa. Några dagar senare vad hon fullt offentlig igen och skulle lansera sitt nya kontor och boende i New York.

Sök på Isabella hos Bloggbevakning också. Hon som driver den har gjort en någorlunda grafisk översikt över i alla fall den sista tiden, i syfte att försöka hitta en lucka där Blondingen skulle kunna ha gjort den behandling hon påstår hon gjort. Men hon hittade ingen lucka.

Jag hade aldrig lyft ett ögonbryn över Isabella förrän hon köpte villan på Lidingö. I min värld var hon bara en av alla bimbos som lanserade make up-prylar. Men jag blev förvånad över att hon hade så många följare att hon hade råd med en villa. Nu var det ju inte så. Samtidigt hade hon precis blivit sambo med den här Hajen. Det man kan gräva i där, om det är möjligt, är väl om han möjligen tagit emot pengar att "förvalta" och stoppat in i Blondinens kåk och när han sen inte kunde förklara vart pengarna tog vägen försökte klienterna via "bulvaner" skrämma fram en försäljning av huset? Men det krävs nog mer än internetsökningar för att komma åt uppgifter om deras transaktioner.

Hajen säger själv att han satsade fel på börsen och alla pengar försvann. Det låter lite sådär om man ska förvalta klienters kapital. Man sitter väl inte och tittar på medan pengarna försvinner utan placerar om och agerar långsiktigt, om man är seriös. Så det finns en möjlighet att Hajen stoppat in pengar i Blondinens kåk som han sedan blev blåst på. Hajen försvann och det gjorde hotbilden också. Blondinen nöjde sig inte med en livvakt utan anlitade ett "säkerhetsteam" som kartlade hennes transporter mellan villan och Arlandas VIP-lounge. Ett säkerhetsteam som sedan blev en man som även han bodde i källaren ett tag, tills han förförde Blondinens väninna och åkte ut, men kom tillbaka senare och blev spökskrivare istället... bland annat.
Citera
2021-02-01, 14:35
Medlem
Tack för alla tips, Kongo mannen hade jag missat.

Jag själv har följt henne via bloggbevakning sedan dramat med maffian, helt otrolig historia. Har sett videon på Arlanda med armbandet....vad ska man säga.

Jag funderar på att starta efter skilsmässan, för att hålla exmaken utanför.

Det kan ta en liten stund jag har ett heltidsjobb men det blir mycket dötid just nu som jag vill fylla med något
Citera
2021-02-01, 16:11
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Missa inte ”Kongo-mannen”, det var eventuellt inte alls såsom det framställdes. Enligt vissa så älskade Kongo-mannen henne och tog hand om henne och bodde hennes källare medan hon kollapsade.
Antagligen helt fel, men kan ha stämt.

Mannen i Kongo talar ju flytande franska och det går ofta hem hos damerna har jag märkt. Redan 2007 skrev Bella 11 blogginlägg om Kongo där hon var med om att starta upp en grisfarm.

Jag säger som France Gall:

Bella, elle l'a
Ce j'n'sais quoi
Que d'autres n'ont pas
Qui nous met dans un drôle d'état
Citera
2021-02-01, 17:19
Medlem
beckos avatar
Citat:
Tack för alla tips, Kongo mannen hade jag missat.
Jag själv har följt henne via bloggbevakning sedan dramat med maffian, helt otrolig historia. Har sett videon på Arlanda med armbandet....vad ska man säga.
Jag funderar på att starta efter skilsmässan, för att hålla exmaken utanför.
Det kan ta en liten stund jag har ett heltidsjobb men det blir mycket dötid just nu som jag vill fylla med något
Du måste nog börja innan Odd för att få ihop det, man kan ju hålla honom och barnen utanför i alla fall.
Det verkar börja som 14-åring när hon flyr någon form av övergreppsskandal hemma, en påstådd alkoholiserad familj och passiv mamma (men det verkar ha varit helt normalt enligt hennes lillasyster). Första oros-signalerna kommer när hon två år senare hänger med äldre män på Stureplan, kort sagt full iförd höga klackar och minkpäls, på efterfester med bland andra halvkriminella som 16-åring.
Bert Karlson beklagar sig på youtube och menar att Isabella medverkade i porrfilmer på den tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av amalmaster
stämmer detta som bert karlsson säger att bella suttit i finkan??
https://youtu.be/z5O2TYqD77Q
ca 14.30 in i klippet säger Bert att dert lönar sig med stora bröst och att blondinbella fuskat med antalet följare som hon tagit betalt för, dessutom hävdar Bert att Bella suttit i finkan i ca 3 ar pga bedrägeri och hon var strippa at en porrkung?? Vem är det?? och hon har spelat in porrfilmer!!!!
Ett rykte är att porrkungen var läderlasse och hans avlägsna polare synth Hasse, även kallad porr Hasse.
Senast redigerad av becko 2021-02-01 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in