2020-07-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ja. Isabella kan undslippa betalningsskyldighet få sina skulder avskriva, men det kan också sluta med tvångsvård enligt LPT.

Isabella har bloggat om det sedan 14-årsåldern på Stureplan iklädd päls.
Men om du kollar tillbaka på dom bilderna som finns i tråden så ser Isabella extremt mycket bättre ut numera. Då var det ingen vacker syn, inget leende eller något positivt alls. Det verkar gå uppför faktiskt, även på det personliga planet.

Jo, jag känner till att sjukdom kan orsaka att affärer går tillbaka och att motparten i en affärsuppgörelse kanske får acceptera en förlust istället för den fina affär man hade tänkt sig först. Man är som köpare skyldig att göra en bedömning av säljarens mentala tillstånd. Den som ideligen gör sådana affärer bör stå under förmyndare eller åtminstone ha en god man.

En bekant till mig är gift med en kvinna som blir för handlingskraftig nu och då. En gång, en dag köpte hon ett helt stall med 5-10 hästar för hon hade blivit så förtjust i hästar. Och just de hon hade köpt kände hon tydligt i hela sitt hjärta behövde henne. Maken fick telefon från säljaren några dygn efter köpet och undrade när han skulle komma och ta hand om djuren. Själv skull säljaren med fru resa till Solkusten och titta på ett hus för pensionärsliv. Nej, frun hade inte själv tänkt sköta hästarna utan det skulle hon anlita karlar till. Samt hästintresserade tjejer. Jag vet inte hur de hade arrangerat det, men frun kunde inte ensam teckna bankkontot eller köpa fastigheter, bilar och båtar. Hon hade pengar att handla mat och kläder för på ett kort. Säljaren av hästarna och stallet borde fått det klargjort för sig av mäklaren som borde kollat upp den detaljen om betalningarna.

Blondibellas föräldrar hade ju ett föräldraansvar tills dottern var 18 år. Hon själv kan väl inte hålla på att blåsa familjen, anställda och vänner och bekanta och när räkningar och krav kommer så slänger hon sig i en taxi och åker till psykakuten. Jag gissar att vuxna människor som Erik Selin, säger tack för den nya livserfarenheten. De bägge barnens far får kanske några lugna dagar när pojkarna är med mamma och hennes senaste på västkusten. Selin, i den mån han förlorat något kan nog tacka sin lyckliga stjärna att "de är jättebra kompisar" efter ett antal drinkar och lite soft liv i New York City. Han behövde ju bara lyssna och läsa hennes årsredovisningar och besluta sig för att köpa henne en enkel biljett hem till Sverige.

IL:s bägge barn behöver sin far och sina far- och morföräldrar när IL är ute och bedriver sitt näringsliv och producerar vad? Det är ett stort åtagande. Större än att skaffa 5-10 hästar som man kanske kan sälja till någon. Men visst måste det ha varit snopet att böra titta på andelslägenheter i Spanien och 4 dagar senare få veta att den damen får du inte göra affärer med. Han kunde ju slänga husbroschyrerna och vara sur tills det kom en riktig köpare. Den här "oriktiga" köparen hade någon vård mot bipolär sjukdom, som skyddade henne och familjen från de värsta utsvävningarna. Jag vet inte om hon hade något beslut om LPT för de står väl inte kvar hela livet även om personen är kroniskt sjuk?

Ursäkta mitt ältande. Jag tänker högt.
Citera
2020-07-06, 23:50
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jo, jag känner till att sjukdom kan orsaka att affärer går tillbaka och att motparten i en affärsuppgörelse kanske får acceptera en förlust istället för den fina affär man hade tänkt sig först. Man är som köpare skyldig att göra en bedömning av säljarens mentala tillstånd. Den som ideligen gör sådana affärer bör stå under förmyndare eller åtminstone ha en god man.
En bekant till mig är gift med en kvinna som blir för handlingskraftig nu och då. En gång, en dag köpte hon ett helt stall med 5-10 hästar för hon hade blivit så förtjust i hästar. Och just de hon hade köpt kände hon tydligt i hela sitt hjärta behövde henne. Maken fick telefon från säljaren några dygn efter köpet och undrade när han skulle komma och ta hand om djuren. Själv skull säljaren med fru resa till Solkusten och titta på ett hus för pensionärsliv. Nej, frun hade inte själv tänkt sköta hästarna utan det skulle hon anlita karlar till. Samt hästintresserade tjejer. Jag vet inte hur de hade arrangerat det, men frun kunde inte ensam teckna bankkontot eller köpa fastigheter, bilar och båtar. Hon hade pengar att handla mat och kläder för på ett kort. Säljaren av hästarna och stallet borde fått det klargjort för sig av mäklaren som borde kollat upp den detaljen om betalningarna.
Blondibellas föräldrar hade ju ett föräldraansvar tills dottern var 18 år. Hon själv kan väl inte hålla på att blåsa familjen, anställda och vänner och bekanta och när räkningar och krav kommer så slänger hon sig i en taxi och åker till psykakuten. Jag gissar att vuxna människor som Erik Selin, säger tack för den nya livserfarenheten. De bägge barnens far får kanske några lugna dagar när pojkarna är med mamma och hennes senaste på västkusten. Selin, i den mån han förlorat något kan nog tacka sin lyckliga stjärna att "de är jättebra kompisar" efter ett antal drinkar och lite soft liv i New York City. Han behövde ju bara lyssna och läsa hennes årsredovisningar och besluta sig för att köpa henne en enkel biljett hem till Sverige.
IL:s bägge barn behöver sin far och sina far- och morföräldrar när IL är ute och bedriver sitt näringsliv och producerar vad? Det är ett stort åtagande. Större än att skaffa 5-10 hästar som man kanske kan sälja till någon. Men visst måste det ha varit snopet att böra titta på andelslägenheter i Spanien och 4 dagar senare få veta att den damen får du inte göra affärer med. Han kunde ju slänga husbroschyrerna och vara sur tills det kom en riktig köpare. Den här "oriktiga" köparen hade någon vård mot bipolär sjukdom, som skyddade henne och familjen från de värsta utsvävningarna. Jag vet inte om hon hade något beslut om LPT för de står väl inte kvar hela livet även om personen är kroniskt sjuk?
Ursäkta mitt ältande. Jag tänker högt.
Isabella borde hoppas att det är Borderline disorder (BPD) som gör att hon känner sig så extremt tom inombords, så att hon måste träffa killar varje vecka för att fylla ut tomheten och känna att hon faller ifrån Kaknästornet rakt ner i backen.
BPD är inte kroniskt, det går att bota på 6 månader. Om Isabella lider av BPD, så kan hon vara tillbaka på banan helt och slippa Gökboet-ECT för alltid.
Senast redigerad av qutm 2020-07-06 kl. 23:53.
Citera
2020-07-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Haha 🤣 Dina spekulationer blir verkligen mer och mer fantastiska!
Bellsan och Paul planerar giftermål och lever kyskt tills dess. Här de ens nämnt giftermål offentligt 🤔?
Varför skulle Paul vara en aning asexuell, menar du? Har det inte homosexuell han var 🤔.
Nej, det mest sannolika är att de tu har sex med varandra. Eller menar du att de stannar uppe på nätterna och bara pratar? Bellsan återberättar alla böcker hon läst och Paul berättar om alla sina äventyr.

Jag är inte homosexuell, men jag kan förstå att vissa män kan finna Bellsan oerhört sexig samtidigt som de inte är intresserade av henne som livskamrat.
Det är väl självklart att männen vill sitta uppe hela nätterna och föra filosofiska diskussioner med Belsebub. Hon har ju utbildad och påläst inom väldigt många ämnen. 😂😂😂
Citera
2020-07-07, 01:16
Medlem
Sådärja!
Kvällspressen har tydligen synat deras bluff och PR-kupp!!

https://www.expressen.se/noje/lowengrips-kupp-med-nya-karleken/

Citat:
Ursprungligen postat av LunaStellaMoon
EXAKT VAD JAG UNDRADE!
Bella lägger upp länk till hans Insta. När man kommer dit...så har han sedan den 29/6 lagt upp 27 nya inlägg!!!
Inlägget innan var den 2 juli 2019!!

Jag har mött denna man x antal gånger dels under tennisveckan i Båstad. Tidigt 2000-tal.
Han är verkligen snygg med en kropp to die for. Men jag lovar TOTALT FULLKOMLIGT OINTRESSERAD AV TJEJER!

Varit med på efterfester på någon gård på en kulle en bit bort från Båstad. Pool, bastu, sprit, brudar, musik, någon flummig japansk trädgård på väg till poolen.

Han stoltserade med en röd Porsche.

Sen är han nog polare med Jon Olsson och syns på bilder från Båstad i samband med någon inspelning med någon Jan Berglund och Lina Axmacher 2011.
Citera
2020-07-07, 01:51
Medlem
Ännu roligare!!!

Bellas kille på inspelning av dokumentär om Linda Axmacer, Miss Universe!!Jag dog lite av skratt just nu...när min vän skickade länken till fotografens mapp med bilder😂😂😂

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.172266092835256&type=3

Citat:
Sådärja!
Kvällspressen har tydligen synat deras bluff och PR-kupp!!

https://www.expressen.se/noje/lowengrips-kupp-med-nya-karleken/
Citera
2020-07-07, 01:52
Medlem
Bara denna bild!!

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=185834801478385&id=100001556001753& set=a.172266092835256&source=43

Citat:
Ännu roligare!!!

Bellas kille på inspelning av dokumentär om Linda Axmacer, Miss Universe!!Jag dog lite av skratt just nu...när min vän skickade länken till fotografens mapp med bilder😂😂😂

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.172266092835256&type=3
Citera
2020-07-07, 01:59
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Han är sannolikt bisexuell inte enbart homo. Han gillar isf, att ha sex med både kvinnor, löwengripare och pojkar.
Belly kommenterar...
"– Sen älskar jag att han är väldigt, ja vad ska jag säga, han är väldigt mystisk och med många sidor. "
Vadå många sidor? Är han schizofren. Eller är han lite bredare än genomsnittet i sitt genusperspektiv.
Mystisk? Vad menar hon med det. Att hon inte vet hur han tjänar sina pengar. Att han döljer något. Är han informationsinsamlare åt en främmande makt? Agent? Pappa Oves verksamhet med Riddervoldarnas arv i USA kan lätt tolkas som stay behind verksamhet. Där skulle även sonen kunnat värvats under skoltiden i USA. Hans täckmantel som fridykarfotograf har tagit honom till en mängd olika platser i världen där han kunnat snoka runt. Och med sin Robert Riddervold täckmantel lätt kunnat röra sig i intressanta kretsar.
Den mystiske Robert, eller Paul eller kanske RuPaul.
Lik RuPaul och därför homosexuell?
Det vore ju lika dumt som att hävda att Prankeborg är homosexuell eftersom Paul liknar denne dragqueens renhet i ansiktet eftersom Prankeborg och Paul fridyker.
Folk verkar ha hakat upp sig på Paul, som om han och Isabella är identiska personer. Bollen rullar och om en vecka så finns allt om Paul i tråden.
Senast redigerad av qutm 2020-07-07 kl. 02:09.
Citera
2020-07-07, 07:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ja. Isabella kan undslippa betalningsskyldighet få sina skulder avskriva, men det kan också sluta med tvångsvård enligt LPT.

Isabella har bloggat om det sedan 14-årsåldern på Stureplan iklädd päls.
Men om du kollar tillbaka på dom bilderna som finns i tråden så ser Isabella extremt mycket bättre ut numera. Då var det ingen vacker syn, inget leende eller något positivt alls. Det verkar gå uppför faktiskt, även på det personliga planet.

Det tror jag inte ett ögonblick på.

Kan du ange rättskällor?
Citera
2020-07-07, 07:21
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
De ligger vakna och pratar till morgonen berättar entreprenören och hur varje dag med honom är som en film, att det händer något hela tiden.

– Sen älskar jag att han är väldigt, ja vad ska jag säga, han är väldigt mystisk och med många sidor.

https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-ord-om-karleken-mystisk/

Jag är så tacksam att vi har hittat varandra. Paul lever precis som jag, ett väldigt roligt och spännande liv. Han har många olika projekt runt om i världen så det väntar mycket resor tillsammans vilket jag älskar. Nästa vecka blir det Frankrike och sedan Schweiz där vi kommer att tillbringa mycket av vår tid.

https://www.isabellalowengrip.se/2020/07/06/torekov-och-marstrand/

Det här kommer att ta slut jävligt snabbt. Jag ger det några veckor.
Citera
2020-07-07, 07:23
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har hon gjort några ingrepp i ansiktet eller åldrats väl?

Filtren är bättre idag.
Citera
2020-07-07, 10:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Filtren är bättre idag.
Och hon har råd med stylister. Eller ja, "råd".
Citera
2020-07-07, 10:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
De ligger vakna och pratar till morgonen berättar entreprenören och hur varje dag med honom är som en film, att det händer något hela tiden.

– Sen älskar jag att han är väldigt, ja vad ska jag säga, han är väldigt mystisk och med många sidor.

https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-ord-om-karleken-mystisk/

Jag är så tacksam att vi har hittat varandra. Paul lever precis som jag, ett väldigt roligt och spännande liv. Han har många olika projekt runt om i världen så det väntar mycket resor tillsammans vilket jag älskar. Nästa vecka blir det Frankrike och sedan Schweiz där vi kommer att tillbringa mycket av vår tid.

https://www.isabellalowengrip.se/2020/07/06/torekov-och-marstrand/
Var och en gör såklart som man vill, men jag har svårt att förstå att man gör allt så offentligt så fort man träffat en ny partner. Inte minst om man har ej vuxna barn. Det oavsett om man är man eller kvinna ska tilläggas. Jag uppfattar dock som att Erik Selin kände sig lite obekväm i det mediala intresse som uppstod. Även om han är en offentlig person så har det i stort sett bara rört sig om en arbetsrelaterad offentlighet och då kan det förstås bli lite upp- och nervänt när man träffar landets kanske mest kända kvinnliga bloggare

Kanske är Paul annorlunda och ett ökat kändisskap är nog ingen belastning för honom som det nog kunde vara för Erik Selin. Hursomhelst, han måste gilla offentligheten. Isabella har ingen näringsverksamhet och de ekonomiska samarbetena på bloggen har mer eller mindre upphört sedan det framkom att hon blåst upp besökssiffrorna. Det viktigaste för Isabella under tiden hon landar och påbörjar något nytt är att synas och inte bli bortglömd. Men både media och Flashback har ett jättestort intresse av henne, så det kommer inte att vara ett problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in