Citat:
Ja. Isabella kan undslippa betalningsskyldighet få sina skulder avskriva, men det kan också sluta med tvångsvård enligt LPT.
Isabella har bloggat om det sedan 14-årsåldern på Stureplan iklädd päls.
Men om du kollar tillbaka på dom bilderna som finns i tråden så ser Isabella extremt mycket bättre ut numera. Då var det ingen vacker syn, inget leende eller något positivt alls. Det verkar gå uppför faktiskt, även på det personliga planet.
Isabella har bloggat om det sedan 14-årsåldern på Stureplan iklädd päls.
Men om du kollar tillbaka på dom bilderna som finns i tråden så ser Isabella extremt mycket bättre ut numera. Då var det ingen vacker syn, inget leende eller något positivt alls. Det verkar gå uppför faktiskt, även på det personliga planet.
Jo, jag känner till att sjukdom kan orsaka att affärer går tillbaka och att motparten i en affärsuppgörelse kanske får acceptera en förlust istället för den fina affär man hade tänkt sig först. Man är som köpare skyldig att göra en bedömning av säljarens mentala tillstånd. Den som ideligen gör sådana affärer bör stå under förmyndare eller åtminstone ha en god man.
En bekant till mig är gift med en kvinna som blir för handlingskraftig nu och då. En gång, en dag köpte hon ett helt stall med 5-10 hästar för hon hade blivit så förtjust i hästar. Och just de hon hade köpt kände hon tydligt i hela sitt hjärta behövde henne. Maken fick telefon från säljaren några dygn efter köpet och undrade när han skulle komma och ta hand om djuren. Själv skull säljaren med fru resa till Solkusten och titta på ett hus för pensionärsliv. Nej, frun hade inte själv tänkt sköta hästarna utan det skulle hon anlita karlar till. Samt hästintresserade tjejer. Jag vet inte hur de hade arrangerat det, men frun kunde inte ensam teckna bankkontot eller köpa fastigheter, bilar och båtar. Hon hade pengar att handla mat och kläder för på ett kort. Säljaren av hästarna och stallet borde fått det klargjort för sig av mäklaren som borde kollat upp den detaljen om betalningarna.
Blondibellas föräldrar hade ju ett föräldraansvar tills dottern var 18 år. Hon själv kan väl inte hålla på att blåsa familjen, anställda och vänner och bekanta och när räkningar och krav kommer så slänger hon sig i en taxi och åker till psykakuten. Jag gissar att vuxna människor som Erik Selin, säger tack för den nya livserfarenheten. De bägge barnens far får kanske några lugna dagar när pojkarna är med mamma och hennes senaste på västkusten. Selin, i den mån han förlorat något kan nog tacka sin lyckliga stjärna att "de är jättebra kompisar" efter ett antal drinkar och lite soft liv i New York City. Han behövde ju bara lyssna och läsa hennes årsredovisningar och besluta sig för att köpa henne en enkel biljett hem till Sverige.
IL:s bägge barn behöver sin far och sina far- och morföräldrar när IL är ute och bedriver sitt näringsliv och producerar vad? Det är ett stort åtagande. Större än att skaffa 5-10 hästar som man kanske kan sälja till någon. Men visst måste det ha varit snopet att böra titta på andelslägenheter i Spanien och 4 dagar senare få veta att den damen får du inte göra affärer med. Han kunde ju slänga husbroschyrerna och vara sur tills det kom en riktig köpare. Den här "oriktiga" köparen hade någon vård mot bipolär sjukdom, som skyddade henne och familjen från de värsta utsvävningarna. Jag vet inte om hon hade något beslut om LPT för de står väl inte kvar hela livet även om personen är kroniskt sjuk?
Ursäkta mitt ältande. Jag tänker högt.
och därför homosexuell?