2020-07-07, 10:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Då vet du uppenbarligen inte vad överklass är.
Överklass är att kunna göra vad fan man vill. Det är medelklass som försöker göra karriär på typ bank, juristbyrå eller inom politiken.
Jag vet dock inte tillräckligt om Paul för att kunna avgöra om han per definition är överklass.

Exakt! Överklass numera är ekonomiska muskler kombinerat med viss yttre stil och finess. Det är inte som förr när allt handlade om titlar, adelsskap och ärvda saker men oftast inte några större förmögenheter.

Det är nytt millennium nu!
Citera
2020-07-07, 10:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det här kommer att ta slut jävligt snabbt. Jag ger det några veckor.

Skräckfilmer är också filmer! Hade han varit allt det hon tror och hoppas nu så hade han 1: Inte varit singel, 2: Inte valt Isabella.

Det kommer en vardag och ett uppvaknande även denna gång och sedan får vi höra att drömprinsen visade sig vara psykopat.

Detta är över innan vi skriver 2021 i kallendern.
Citera
2020-07-07, 11:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det tror jag inte ett ögonblick på.
Kan du ange rättskällor?
Tvångsvård får enligt 3§ LPT ges om patienten:
1. Lider av en allvarlig psykisk störning,
2. på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för heldygnsvård, och
3. motsätter sig sådan vård som sägs i 2 eller till följd av sitt psykiska tillstånd uppenbarligen saknar förmåga att ta ställning i frågan.
Till allvarlig psykiskt störning räknas psykotiska tillstånd av alla kategorier.
Citera
2020-07-07, 12:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Tvångsvård får enligt 3§ LPT ges om patienten:
1. Lider av en allvarlig psykisk störning,
2. på grund av sitt psykiska tillstånd och sina personliga förhållanden i övrigt har ett oundgängligt behov av psykiatrisk vård som inte kan tillgodoses på annat sätt än genom att patienten är intagen på en sjukvårdsinrättning för heldygnsvård, och
3. motsätter sig sådan vård som sägs i 2 eller till följd av sitt psykiska tillstånd uppenbarligen saknar förmåga att ta ställning i frågan.
Till allvarlig psykiskt störning räknas psykotiska tillstånd av alla kategorier.

Jaha?

Läs mitt inlägg en gång till, jag har inte ifrågasatt tvångsvården, jag har ifrågasatt dettta:

"Ja. Isabella kan undslippa betalningsskyldighet få sina skulder avskriva"
Citera
2020-07-07, 12:03
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Var och en gör såklart som man vill, men jag har svårt att förstå att man gör allt så offentligt så fort man träffat en ny partner. Inte minst om man har ej vuxna barn. Det oavsett om man är man eller kvinna ska tilläggas. Jag uppfattar dock som att Erik Selin kände sig lite obekväm i det mediala intresse som uppstod. Även om han är en offentlig person så har det i stort sett bara rört sig om en arbetsrelaterad offentlighet och då kan det förstås bli lite upp- och nervänt när man träffar landets kanske mest kända kvinnliga bloggare
Kanske är Paul annorlunda och ett ökat kändisskap är nog ingen belastning för honom som det nog kunde vara för Erik Selin. Hursomhelst, han måste gilla offentligheten. Isabella har ingen näringsverksamhet och de ekonomiska samarbetena på bloggen har mer eller mindre upphört sedan det framkom att hon blåst upp besökssiffrorna. Det viktigaste för Isabella under tiden hon landar och påbörjar något nytt är att synas och inte bli bortglömd. Men både media och Flashback har ett jättestort intresse av henne, så det kommer inte att vara ett problem
Ja. Var och en gör såklart som dom vill, jag har också svårt att förstå varför Isabella gör alla sina misslyckanden maximalt offentliga, som sagt både misslyckanden med alla sina bolag och projekt och alla sina förhållanden, till och med inom sin egen familj.
Jag kan bara se att det är nordiskt rekord i självskadebeteende, liknar det som perserna kallar negativ intelligens, men som ingen av väst-psykologerna i tråden har lyckats förklara ännu.
Isabella har snart vuxna barn.
Senast redigerad av qutm 2020-07-07 kl. 12:08.
Citera
2020-07-07, 12:05
Medlem
qutms avatar
Citat:
Jaha?
Läs mitt inlägg en gång till, jag har inte ifrågasatt tvångsvården, jag har ifrågasatt dettta:
agoggoge skrev det, jag lade till Lagen om Tvångsvård.
Citera
2020-07-07, 12:29
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Han är sannolikt bisexuell inte enbart homo. Han gillar isf, att ha sex med både kvinnor, löwengripare och pojkar.
Belly kommenterar...
"– Sen älskar jag att han är väldigt, ja vad ska jag säga, han är väldigt mystisk och med många sidor. "
Vadå många sidor? Är han schizofren. Eller är han lite bredare än genomsnittet i sitt genusperspektiv.
Mystisk? Vad menar hon med det. Att hon inte vet hur han tjänar sina pengar. Att han döljer något. Är han informationsinsamlare åt en främmande makt? Agent? Pappa Oves verksamhet med Riddervoldarnas arv i USA kan lätt tolkas som stay behind verksamhet. Där skulle även sonen kunnat värvats under skoltiden i USA. Hans täckmantel som fridykarfotograf har tagit honom till en mängd olika platser i världen där han kunnat snoka runt. Och med sin Robert Riddervold täckmantel lätt kunnat röra sig i intressanta kretsar.
Den mystiske Robert, eller Paul eller kanske RuPaul.
Ja. Varför har Paul bara producerat 1-2 designs på 30 år? Vad gjorde Paul som den mystiske Robert Riddervold de resterande 29.5 åren? Paul verkar vara organiserad och har säkert hunnit med väsentligt mer än så, frågan är vad?
Sett ur det perspektivet så kan man ju lägga ihop 1 och 1 och få 11 och inte helt utesluta att Robert inte är så intresserad av kvinnor utan ska hjälpa Isabella ner ifrån pedistalen lite fint men sen dumpa Isabella i Schweitz eller Frankrike, för hon riskerar ju att bli mer och mer glapp i munnen.
Ett perfekt syfte kan vara att stoppa Isabellas berätta allt-bok, synd att hon verkar impulsiv och lättmanipulerad för berätta allt-manuset är helt säkert Isabellas absolut största tillgång.
Nu kanske Isabellas laptop börjar krascha och hennes minnesstickor kanske börjar tappas bort eller råka hamna i vattnet.
Senast redigerad av qutm 2020-07-07 kl. 12:47.
Citera
2020-07-07, 13:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LunaStellaMoon
Ännu roligare!!!

Bellas kille på inspelning av dokumentär om Linda Axmacer, Miss Universe!!Jag dog lite av skratt just nu...när min vän skickade länken till fotografens mapp med bilder😂😂😂

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.172266092835256&type=3

Herregud!!! Jag vet inte om det är världens bästa mockumentary eller om Killinggänget är tillbaka med "en liten film om miss universum"? Kolla in fotografen! Det är ju Lasse Kongo med kamera. De andra töntarna ser ut som de inte har varit utanför Norrköping i hela sitt liv. Eller är det bilder från en kommande porrfilm med Paul som den nye Rocko? Precis allt säger oerfarna amatörer.
Citera
2020-07-07, 13:37
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Herregud!!! Jag vet inte om det är världens bästa mockumentary eller om Killinggänget är tillbaka med "en liten film om miss universum"? Kolla in fotografen! Det är ju Lasse Kongo med kamera. De andra töntarna ser ut som de inte har varit utanför Norrköping i hela sitt liv. Eller är det bilder från en kommande porrfilm med Paul som den nye Rocko? Precis allt säger oerfarna amatörer.
Haha, tänkte inte på det, sett poffsigare kamera-team i utvecklingsländer.
Vad gör Paul i videon? Spelar han inhyrd image-modell som ska höja statusen på gigget med sin Porsche?
Varför noll intresse och noll respons ifrån Paul han blir uppraggad av Miss Universum men sen raggar han upp Isabella
https://www.bildtagg.se/bild/yych2uwjqvyko14vt6cwdtf6
på beställning av tjat-Pingis.
KnugenavKungsan, vem är Pingis, också stay-behind?
Har Pingis utnyttjat en stackars svensk medborgare som eventuellt lider av en obehandlad psykisk sjukdom nu igen?
I så fall borde Isabellas mamma förlåta och försonas med sin dotter Isabella, och stämma Pingis i stället.
Senast redigerad av qutm 2020-07-07 kl. 13:59.
Citera
2020-07-07, 14:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jaha?

Det där är bara trams. Det finns inte en chans att Bellsans förmodade skulder kan bli avskriva med hänvisning till psykiatrisk ohälsa även om hon mot förmodan har tvångsvårdats enligt LPT under början av året.
Under sin sjukhusvistelse sålde hon kladdbolaget. Är den försäljningen också ogiltig med hänvisning till tvångsvården 🤔?
Det är naturligtvis inte möjligt att ha full rättskapacitet under tvångsvård men begränsad dito under perioden innan tvångsvården.
Citera
2020-07-07, 14:24
Medlem
Jag tycker Paul känns hal som en ål.
Får också känslan av att han är en sådan som lever på andra, att han infiltrerar sig i mondäna och förmögna kretsar för att bli inbjuden och få ta del av livets goda på andras bekostnad. En sådan som visar upp bilder på sig själv framför andras båtar och bilar för att folk ska tro att det är hans livsstil.

Kollade igenom hans Facebookbilder och såg att han satt och poserade i solglasögon på en mc inomhus. Vad är han, 12 år gammal? Ofattbart vad det är Bella finner attraktivt hos honom.
Citera
2020-07-07, 14:40
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag tycker Paul känns hal som en ål.
Får också känslan av att han är en sådan som lever på andra, att han infiltrerar sig i mondäna och förmögna kretsar för att bli inbjuden och få ta del av livets goda på andras bekostnad. En sådan som visar upp bilder på sig själv framför andras båtar och bilar för att folk ska tro att det är hans livsstil.

Kollade igenom hans Facebookbilder och såg att han satt och poserade i solglasögon på en mc inomhus. Vad är han, 12 år gammal? Ofattbart vad det är Bella finner attraktivt hos honom.

Det är helt i nivå med Bella, hon har poserat i parkerade flygplan, i bilar inomhus hos bilhandlare och Bella går på fest i lånade kläder och smycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in