Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
Isabella får all denna uppmärksamhet eftersom hon ljuger, inte bara om sitt företag utan även om dejtandet. Isabella säger totalt olika till Aftonbladet och Expressen.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lAGage/isabella-lowengrip-om-att-dejta-aldrig-gatt-en-vecka-utan
– Det har nog aldrig gått en vecka i mitt liv där jag inte har dejtat nån, säger hon.
https://www.expressen.se/noje/isabella-lowengrips-ord-om-karleken-mystisk/
– Men vi får se, jag låter ju helt tokig nu. Det är alltid så här antingen eller med mig.
Först är jag totalt ensam och hittar ingen, och tre veckor senare kommer jag hitta ”the one”.
Aftonbladet och Expressen är gratis, precis som Metro var, en annons-finansierad "tidning" där artiklarna var TT-telegram.
Dagens fattigredaktioner har inte råd att kontrollera och det menar folk att Isabella har upptäckt, så hon planerar tydligen i förväg i ett Excel-ark och vet att hon inte blir kontrollerad.
Så är det naturligtvis. "Eftermiddags"-media säljer annonser för att människor läser om vad olika "kändisar" offentliggör om sitt sexliv och kanske sina underliv också. Men egentligen är väl människor inte intresserade av var kändisarna har sin ända eller vilken färg de har på sina trosor eller kalsonger.
Det var väl Frida Sundkvist på Expressens grävgrupp likt en igel sög fast och tog fram substans om den här märkliga företagskonstruktionen som "Blondibella" presenterade. Pengar doftar inte, sägs det men allt som presenterades på bloggen stank pengar. Vanliga och ovanliga arbetare som bygger bilar eller vårdar äldre för fickpengar jämfört med vad Blondibella påstod sig skapa, gapar som fågelholkar över vad som skapas. Folk har inte ens råd att köpa sig en bostad och här formligen regnade pengar över denna unga tvåbarnsmor, som bytte ut det ena drömhuset mot ett annat drömhus ...
Sådana där vanliga människor som inte har råd att för sina struntlöner försöka ta reda på hur mycket den här 29-åriga personen har som samlade
betalningsanmärkningar. Sådan som måste spara i flera månader för att kunna köpa en begagnad cykel till sin egen grabb.
Hon vet självklart att den som har en svår psykiatrisk diagnos kan undslippa betalningsskyldighet för sina galna affärer. Alla som gör affärer med sålunda "galna" personer får stå sitt eget kast. Men är det detta som IL nu gett sig in på för att kunna avskriva sina skulder? Hon var ju nere på bara 10-15 tkr på kontot när det var som värst. Men vad är Trissvinsten? Finns det bokslut för hennes företagande?