2021-11-30, 11:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Religiösa försöker alltid tysta meningsmotståndare. Kan det vara för att de inte vill bli synade och att de är svaga i sin vidskeplighet? Det blir ju lätt pinsamt när någon efterfrågar bevis men man vet att det inte finns några.
Det som är pinsamt, och jag menar pinsamt för dig, är ditt spaghettimonster.
Citera
2021-11-30, 11:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så du försöker gömma ditt generella påstående "påståenden kan inte vederläggas" genom en krumbukt.
Vidare, hur är det med påståendet "påståenden kan inte vederläggas". Om påståenden inte kan vederläggas, vilket du hävdar, kan heller inte det påståendet vederläggas. Så du startar med detta grundpåstående, som ett axiom. Du har något oantastbart, ett robotiskt centrum, som inte ska betvivlas, inte kan vederläggas.
Du är en troende.
Frågan är vad du gör här på forum - inget kan ju vederläggas.
Go home.
Har du någon gång funderat på att göra ett argument istället? Kanske medans du hänvisar till någon form av fakta?

Och ändå frågar jag, kan du inte vederlägga mitt påstående -"Gud finns inte!"? Vad är du för en troende egentligen?
Citera
2021-11-30, 11:51
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det vanliga undvikandet med andra ord. Jag tror inte du kan hävda någonting alls.
Ah, så om Gud inte kan mätas finns han inte. För Robot och andra själsfränder, blott atomkrockar allihopa.
Tala om att stöpa Gud efter sin egen bild (vrångbild, dessutom).
Dessa atomiker är ju värre än stockar och stenar, vilka åtminstone inte hädar.
Citera
2021-11-30, 11:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Duger inte att kalla osanning för generalisering.
Alla generaliseringar är då osanningar? Hur ska vi kunna kommunicera? Nej, du märker bara ord, för du är en usel person.
Citera
2021-11-30, 11:53
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Har du någon gång funderat på att göra ett argument istället? Kanske medans du hänvisar till någon form av fakta?

Och ändå frågar jag, kan du inte vederlägga mitt påstående -"Gud finns inte!"? Vad är du för en troende egentligen?
Jag är fullständigt nöjd med att ha rensat lite sly kring ditt axiom Påståenden kan inte vederläggas så att dess fula tryne syns ordentligt.
Citera
2021-11-30, 11:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det som är pinsamt, och jag menar pinsamt för dig, är ditt spaghettimonster.
Vad har det med något att göra? Är det ytterligare en röd sill?
Var det allt för träffsäkert, det jag skrev? Att ni försöker tysta för att ni är inkompetenta och impotenta angående er egen bevisbörda? Är det jättepinsamt? Är dina kinder rödare än dina sillar?
Citera
2021-11-30, 11:54
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Alla generaliseringar är då osanningar? Hur ska vi kunna kommunicera? Nej, du märker bara ord, för du är en usel person.
Du sa att jag inte bemöter inlägg. Det är inte att kommunicera, det är att bajsa ner tråd.
Citera
2021-11-30, 11:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Vad har det med något att göra? Är det ytterligare en röd sill?
Var det allt för träffsäkert, det jag skrev? Att ni försöker tysta för att ni är inkompetenta och impotenta angående er egen bevisbörda? Är det jättepinsamt? Är dina kinder rödare än dina sillar?
Vad Spaghettimonstret du omhuldar i trådarna har med något här att göra är din sak att reda ut, och kom nu till slut med en beskrivning av honom. Och därmed pasta!
Citera
2021-11-30, 11:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ah, så om Gud inte kan mätas finns han inte. För Robot och andra själsfränder, blott atomkrockar allihopa.
Tala om att stöpa Gud efter sin egen bild (vrångbild, dessutom).
Dessa atomiker är ju värre än stockar och stenar, vilka åtminstone inte hädar.
Det räcker med att du erkänner att du bara är vidskeplig och fantasifull.
Det är ok.

Som jag skrev så bör den som börjar tro ha haft en anledning till att han kommit till sin övertygelse.
Om du påstår att Gud finns måste du veta något om Gud för annars har du kommit till din tro utan anledning. Om du vet något om Gud finns det något som kan presenteras och diskuteras men när det efterfrågas blir det bara undanflykter.
Slutsatsen måste ju då vara att det inte finns någon anledning att tro.
Citera
2021-11-30, 11:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag är fullständigt nöjd med att ha rensat lite sly kring ditt axiom Påståenden kan inte vederläggas så att dess fula tryne syns ordentligt.
Så du kan inte vederlägga mitt påstående -"Gud finns inte!"
Bra att veta. Tack för ditt erkännande.
Citera
2021-11-30, 11:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du sa att jag inte bemöter inlägg. Det är inte att kommunicera, det är att bajsa ner tråd.
Nej, det är att demonstrera att du är en hycklare.
Citera
2021-11-30, 11:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad Spaghettimonstret du omhuldar i trådarna har med något här att göra är din sak att reda ut, och kom nu till slut med en beskrivning av honom. Och därmed pasta!
Det var du som tog upp Honom.
Mer undanflykter.

Tack för ytterligare ett erkännande Impotentius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in