Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Så beror nåden på att man tror på Jesus eller beror den på att Jesus tycker om en?
Varför skulle Gud kräva att man "är i Jesus" om nu inte Bibeln är hela sanningen och om t.ex. Jesus från Nasaret aldrig existerat?
Är Gud en bedragare eller skulle han välja den story som kom närmast sanningen och backa upp den trots att den inte är hela sanningen och trots att den är behäftad med allsköns påhitt?
Säger du att den inte är behäftad med påhitt så hänvisar jag dig till Koranen, lika många muslimer går i ed på att Koranen är fullkomligt sann som kristna gör när det gäller Bibeln.
Minst en av er har fel.
Det finns ingenting någon kan göra för att få Guds nåd. Nåd tar man sig inte. Men vi kan tro på Gud när Han lovar benåda den som tror.
Tron i sin tur är en gåva från Gud säger Bibeln. Att alla inte kan tro.
Med andra ord;
Jesus älskar den som älskar Honom, och den som älskar Jesus är den som håller de bud Han har gett oss.
Det låter som ett moment 22, och för människor är det just det.
Jag är forumets spottkopp eftersom jag säger att koranen är Guds ord. Minns jag inte fel har jag diskuterat den saken i den här tråden, helvetestråden, islamtrådar mm, mm. Jag vill inte diskutera samma saker en gång till, men är du uppriktigt intresserad så kan vi flytta till lämplig tråd? Så snart jag nämner det här blir det alltid ett helvetesliv på folk, och jag har inte så mycket ork kvar längre att jag orkar gå igenom saken grundligt med ohörsamma mottagare.
Edit;
The. Word (Logos);
https://youtu.be/nQWFzMvCfLE